Dróżnik zamiast wiaduktu

83

Wraz z modernizacją linii kolejowej E-75, do Kobyłki miała zawitać nowoczesna i wygodna kolej. Ostatnie decyzje PKP PLK S.A., wskazują jednak na to, że miasto czeka komunikacyjny paraliż, ponieważ jako jedyne w powiecie została pominięte w remontach przejazdów kolejowych. Jak argumentuje PKP PLK, to wynik protestów grupy mieszkańców, którzy złożyli prawie 1,5 tys. podpisów przeciwko proponowanym projektom nowych przejazdów.

W oficjalnym komunikacie PKP PLK S.A. czytamy m.in., że: „Podpisaniem porozumienia i aneksu do umowy na modernizację linii kolejowej na odcinku Warszawa – Sadowne zostało potwierdzone 12-miesięczne, dwutorowe zamknięcie odcinków Tłuszcz – Łochów i Łochów – Sadowne. Takie rozwiązanie pozwoli skrócić tam czas prac o 10 miesięcy. Pierwszy z odcinków zostanie zamknięty 12 października. Aneks został podpisany przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. i Torpol S.A. Aneks reguluje także zakres i umożliwi przyspieszenie prowadzenia prac na odcinku Zielonka – Wołomin, gdzie w wyniku społecznych protestów, wykonawca nie uzyskał dotychczas decyzji administracyjnych, pozwalających na wybudowanie nowych, bezkolizyjnych skrzyżowań. W związku z tą sytuacją zarządca infrastruktury, wspólnie z wykonawcą, podjęli decyzję o modernizacji obecne istniejących przejazdów, dodatkowo podwyższając poziom ich bezpieczeństwa. Tym samym zaplanowana wcześniej budowa wiaduktu przy przystanku Kobyłka Ossów oraz tunelu przy przystanku Kobyłka stała się na tyle kłopotliwa, że PKP PLK postanowiło się z niej wycofać. Zamiast nowych bezkolizyjnych przejść drogowych, pozostaną dwa przejścia kolizyjne z dróżnikiem i szlabanami. Przypomnijmy, że modernizacja samej linii przewiduje budowę dwóch dodatkowych torów, więc mieszkańcy Kobyłki będą musieli liczyć się ze zwiększonym ruchem kolejowym, a co za tym idzie ciągłymi korkami przy przejazdach kolejowych. Już teraz wiele osób obawia się, że brak wiaduktu i tunelu podzieli miasto na dwie części. W rozmowie z tygodnikiem Wieści, przedstawiciel rzecznika PKP PLK Maciej Dutkiewicz potwierdził, że podjęto tego typu decyzję z obawy o przeciągające się postępowania. Te z kolei mogły doprowadzić do braku możliwości realizacji i rozliczenia całego, wartego 1,6 mld zł projektu w wyznaczonym terminie. (…)

Więcej faktów na łamach Wieści.

 

83 KOMENTARZE

  1. jak zwykle najpierw banda przyglupow z kobylki protestowala a teraz kiedy juz by chcieli tunel to pkp sie wycofuje…panowie z kobylki roguski itp..nie wsadzajcie kija w mrowisko

  2. Oj mlotkowski…czy wiesz co mowisz! Roguski chcial inwestycji.Jaki kij w mrowisko! Zablokowali kobylke a ty mowisz o kiju! POPATRZ NA LUDZI A NIE NA PARTYJNE POTRZEBY!!!!!

  3. Panie Mlotkowski jestem od urodzenia mieszkancem Kobylki.I dla mnie jak i dla calego miasta ta sytuacja to kleska.Prosze wiec nie mowic o kiju w mrowisko bo tym wyraza pan tylko partyjne lobby.A to mnie nie interesuje.

  4. Poza tym z tego co pan napisal ewidentnie widac ze nie zna pan sprawy.chodzi tylko o pana jakis blizej nie okreslony interes.Nam chodzi o bezkolizyjne przejazdy!!!!!!!!!!

  5. 1500 podpisów zebrać przeciw planowanej inwestycji, to tylko możliwe po mszy pod Kościołem, Większość nawet nie wiedziała o co chodzi, a podpisała. Jak zostanie uruchomiona kolej dalekobieżna to będziemy stać przed przejazdem i czekać, aż pospieszny przejedzie, potem zwykły, a czas leci.
    Mam pytanie – ile działek straci na wartości przez wiaduk i tunel pod przejazdami kolejowymi w Ossowie i Kobyłce?
    Może powinniśmy zrobić referendum?

  6. No to teraz się okaże, że burmistrz wraz z zastępcami te prześcieradła wieszał i ludziom w głowie zawracał tirami na spokojnych osiedlach w Kobyłce. Ludzie słuchajcie tego co Was do mówili i mówią ! Najpierw omamili ludzi, że ciężarówki im rozjeżdżą osiedla , jak będzie wiadukt, a teraz gdy te ciężarówki na prawdę będą niszczyły miasto, to powiedzą, że to wina Burmistrza i PKP bo wiaduktu nie wybudował. No szczyt hipokryzji. Każdy ma prawo protestować i protesty wspierać, ale gdy już te protesty odniosły skutek i inwestycję wstrzymano, to nie wypada odkręcać kota ogonem i mówić, że to burmistrz wiaduktu nie chciał.

  7. To postoimy w korkach!!! Szybka kolej z droznikiem!!!! Przeciez to masakra!!!! Do tego jeszcze 2 tory mazowieckiej kolei i mamy godzine stania!! Zeby godzine….Przez Wolomin bedziemy za……No to zebrali podpisy! A mozemy sprawdzic kto sie podpisywal? Sam widzialem jak zbierali! Moze ludzie nie wiedzieli co podpisuja skoro pod kosciolami zbierali na chybcika

  8. Przedstawiciele wspólnoty przyczynili sie do rozwoju Kobyłki. Naprawde zaszaleli. Myśli o tym aby sobie rozdmuchać kampanie za pomocą tych co są poszkodowani przy budowie wiaduktu. Tylko zapomnieli ze samorząd to przede wszystkim dobro społeczne a nie indywidualne.

  9. W korkach stoimy już bez kolei dalekobieżnej. DZIŚ NIE DA SIĘ w godzinach szczytu wyjechać z parkingu w Ossowie, a z Biedronki to koszmar. KOBYŁKA ZAKORKOWANA JEST JUŻ DZIŚ. Proszę wyjechać rano albo popołudniu z ulic prostopadłych do Załuskiego i Zagańczyka – koszmar. Jak można myśleć tylko o sobie to nazywa się egoizm. I mam nadzieję, że Tacy ludzie nie będą zarządzać Kobyłką.

  10. proponuję aby w przyszłości te zmodernizowane przejazdy kolejowe nazwać odpowiednio: ten w Ossowie – imieniem Wspólnoty Samorządowej, ten w Kobyłce – imieniem H.Gniadowicza. Żeby się mieszkańcom dobrze kojarzyło, na pamiątkę ich udanego zrywu przedwyborczego i akcji pod kościołem w 2014r

  11. Jaki inwestor przyjdzie do Kobyłki, jeśli z jednej strony będzie miał : dróżnika do otwiera i zamykania przejazdów kolejowych, a z drugiej Perłę Baroku, koło, której nie będą mogły jeździć samochody ciężarowe -jeśli do władzy dojdzie Mazowiecka Wspólnota Samorządowa. Popadniemy w czarną dziurę i zamiast się rozwijać staniemy w miejscu.

  12. Jakie tyle samooooooo! Nic nie wybudowanoby gdyby patrzec na protesty.Protesty byly sa i beda.Trzeba tylko w tym wszystkim zachowac zdrowy rozsadek.Sledze obrady sesji rady miasta.Posluchajcie sobie co oni tam wyprawiali!!!

  13. Pan Gniadowicz, kto to jest sprzedawca usług bankowych, przez paru takich oszołomów miasto zostanie zakorkowane na 15 20 lat ,sam byłem na takim spotkaniu gdzie namawiali ludzi do blokowania tych inwestycji, nie jestem za Roguskim ani za PIS mam 65 lat i szlag mnie trafia że ludzie dadzą się tak manipulować

  14. Nie jestem z Kobyłki, tylko przez nią czasami przejeżdżam i mogę powiedzieć jedno. Zablokować taką inwestycję mogli tylko kompletni kretyni. Wiadukty i tunele to jedyne sensowne rozwiązania do radzenia sobie z przejazdami kolejowymi. Podajcie nazwiska tych, którzy to oprotestowali (przede wszystkim autorów akcji) to ich się tu napiętnuje za głupotę, która będzie ciążyć teraz na Kobyłce latami.

  15. Napisano przeciez wprost.Protest zlozyla Nasza Ziemia a Wspolnota kolo w Kobylce pomoglo zebrac podpisy. Czlonkiem naszej ziemi jest znany dzialacz z Pisu. Tak napisano. Mozemy dowiemy sie kto? Czyzby Wspolnota zawarla z Pisem przymierze przeciw obecnej wladzy?

  16. Mazowiecka Wspólnota Samorządowa razem z PIS-em chce przejąć władzę w Kobyłce, ale, żeby takim kosztem!!! Robią wodę z mózgu mieszkańcom naszego miasta.

  17. Słowa uznania dla Wspólnoty szczególnie dla Pana Huberta Gniadowicza za zablokowanie budowy wiaduktóf. cały ruch samochodów ciężarowych szedłby przez miasto sam pod kościołem podpisałem listę przeciwko budowie tych wiaduktóf w tej chwili nikt nie stoi w żadnych korkach i ich niebędzie

    • Widać po wypowiedzi i ortografii co za idioci to podpisywali….wstyd i obciach na całego!!! Wspólnoty tylko tak prości ludzie Cię popierają!!!

  18. Do mieszkanca…Oj mieszkancu….nic dodac nic ujac w Twojej wypowiedzi.Kazdy ma prawo protestowac….kazdy ma prawo robic bledy typu „wiadukôf”…Tylko tez kazdy ma prawo oceniac.Ocenia nas nasze dzieci za kilkanascie lat za te podpisy.

  19. Marek Okusinski‎TAK dla WIADUKTU i TUNELU w Kobyłce

    WSPÓLNOTO SAMORZĄDOWA, BO ZANIM ZEDYTOWAŁEM POST TO JUŻ ZOSTAŁEM ZBANOWANY.
    CHODZI O WASZ WPIS „WIADOMOŚĆ Z PIERWSZEJ REKI”

    Informacja z „pierwszej ręki” Stefana spod sklepu monopolowego. Kandydat na Burmistrza p. Hubcio rozmawiał z p. Edkiem – Kandydatem na Prezesa PKP, obecnie stróżem Ochrony, a Ci wiedzą wszystko najlepiej od Pań sprzątających. Czy Wy jesteście poważni w tym co publikujecie? A Co by to zmieniło? Czy Wam się wydaje że Kobyłka jest najważniejsza dla PKP? Umiecie wszystko krytykować, bo Wam się wydaje że zrobilibyście to lepiej, ale Wam się wydaje – w Waszym gronie! Zanim cokolwiek powstanie, już na początku to krytykujecie? Dlaczego? Bo łatwo jest krytykować i szukać błędów, trudniej jakiś projekt zrealizować. Czy mieszkańcy protestowali przeciw wiaduktom? Nie, nie wszyscy, pamietam zdjęcia, przejeżdżałem tamtędy. Protestowali bo chcieli mieć ciszę a nie przeróbki Jasińskiego, bali się dużego ruchu tranzytowego z S8 i CH. To im pomogliście, teraz nic nie będą mieli pewnie. Dlaczego? Dlatego że sam ostatni wywiad Hubcia to tylko o szczędnościach, dodatkowych wpływów z CH i Pawilonów na Załuskiego też szybko nie będzie, więc chcecie po dorwaniu do władzy oszczędzać i nic nie robić. A Wiadukt, S8 i CH będą początkowo wymagały nakładów aby ludzie mieli ciszę i spokój, Ale to zrzucicie na obecną ekipę. Sami obecnie stosujecie cenzurę tutaj!!! To już znam przyszłość Kobyłki za Waszych rządów. STAGNACJA NA MAXA!!! Czemu pokasowaliście zdjęcia? Głupio Wam?

  20. Informacja z „pierwszej ręki” Huberta Gniadowicza kandydata na Burmistrza Kobyłki:
    Witam serdecznie, chciałbym Państwa poinformować, że spędziłem dzisiaj pół dnia w PKP, odbyłem szereg rozmów. Okazuje się, że burmistrza Roguskiego nie było na ostatnich dwóch kluczowych spotkaniach w sprawie inwestycji kolejowej linii E75, które odbyły się w Warszawie i Łochowie. Co więcej, na ostatnim spotkaniu, nie było nikogo z zarządu miasta. Kolejne fakty dotyczące inwestycji kolejowej i zaangażowania miasta Kobyłka już wkrótce. A jest tego troszkę…

  21. Przyjdzmy na sesje rady miasta i zobaczmy co maja do powiedzenia ci co tak zawsze krytykowali!!!!Jakie to info ma pan HG z ostatniej chwili.Jaka osobistosc mu to powiedziala??????

  22. Drogi „Mieszkańcu”
    Chyba jesteś emerytem i nie jeździsz ulicą Napoleona, Zagańczyka i Załuskiego, szczególnie w godzinach szczytu, dobrze, że są namalowane przejścia dla pieszych bo można bym tam stać długo, z przylegających ulic nie da się wyjechać samochodem bez wymuszania. Mieszkańcom Marety wypada teraz zablokować ruch na Zagańczyka bo jest uciążliwy. Jak będziemy mieć takie podejście to i nikt nie będzie chciał mieszkać i pracować w mieście bez wygodnych węzłów komunikacyjnych. Chyba, że Emeryci, nie obrażając bo samej mi bliżej niż dalej

  23. Kobyłka ma duże długi Wspólnota Samorządowa dobrze robi że niedaje budować żadnych mostów nad torami łatwo brać kredyty na głupoty

    • Kolejny idi..ta! Cóż za ludzie w tej Kobyłce mieszkają?!?! Kobyłka nie bierze żadnego kredytu na budowę tunelu i mostu i nigdy nie miała brać!!!! Wszystko jest fundowane przez PKP!!!!! Nauczcie się ludzie czytać ze zrozumieniem, bo przez takich de..li nie bedzie tej budowy w Kobyłce jako jedynym mieście w powiecie!!!!!!! KREW MNIE ZA LEWA JAK WIDZE , JAK BARDZO PROŚCI I ZAŚCIANKOWI SĄ NIEKTÓRZY !!!!

  24. Kobyłka nie ma długów tylko inwestuje i to bardzo dobrze. Kolejna inwestycja to wiadukt i tunel. Czasy się zmieniają, życie się zmienia i trzeba iść z duchem tych zmian. A chyba to Wspólnota zebrała podpisy przeciwko budowie tunelu i wiaduktu. Łatwo jest krytykować, wprowadzać w błąd i manipulować opinię publiczną tzw. „odwrócenie kota ogonem”.

  25. A ja sie ciesze! Głupi ludzie – głupi – bo inaczej nazwać ich sie nie da – protestują – ale nie wiedzą przeciw czemu. Był taki przejazd na Morach – pod ursusem i w Pruszkowie na działkowej,w Grodzisku — koszmar!!!! korki na 500-600m. Stania na godzine.Tak, tak – róbcie ludziom wode z mózgów. Nie dla tunelów i wiaduktów – TAK – dla korków, smrodu spalin, nerwów i straconego czasu. O braku postępu w rozwoju – nie wspomne. Brawo dla takiej mundrej samorządowej myśli.
    Ci co zbierali te podpisy powinni na klęczkach prosićć władze pkp o rozważenie ponowne tej kwestii a te kartki z podpisami – zjeść na publicznym placu przed ludźmi

  26. Stracić unijne pieniądze przez pęd do władzy za wszelką cenę – to nam się jawi gospodarz Kobyłki Wspólnota Samorządowa, aż strach pomyśleć.
    „…….Zdaniem PKP rozciągnięcie w czasie postępowań mogło doprowadzić do braku możliwości realizacji i rozliczenia całego, wartego 1,6 mld zł projektu w wyznaczonym terminie, a co za tym idzie obowiązek zwrotu dofinansowania unijnego……………” cytat strona Urzędu Miasta Kobyłka

  27. ja Wam powiem:to co zrobiła WS – to najlepiej w Wołominie widać. 15 lat rządów w Wołominie i….. proch i cienie. Pozostał żal do ludzi, ogłupienie i pretensje. Tych ludzi trzeba trzymać z dala od władzy – bo sprzątania po nich – będzie na 30 lat. 30 straconych lat.

  28. Podziękujmy w takim razie baranom z wspólnoty samorządowej, że tak wspaniale walczą o wspólny interes mieszkańców i głosujmy na innych kandydatów w wyborach. A ta zbieranina karierowiczów, krzykaczy i oszustów z WS niech w końcu się uciszy.

  29. Witam wszystkich jak większość osób piszących tu też (my jako Stowarzyszenie) nie jesteśmy zadowoleni z informacji co do tunelu i wiaduktu, w związku z tym postanowiliśmy wystąpić z pismem do P. Wojewody J. Kozłowskiego by pomógł rozwiązać zaistniały konflikt, mamy nadzieje że uda się dojść do konsensusu tak jak to miało miejsce w Zielonce gdzie też były protesty mieszkańców.
    W sytuacji Kobyłki jest trochę gorzej bo koniec inwestycji się bardzo szybko zbliża co pozostaje bardzo mało czasu na rozwiązanie problemu.
    Czekamy na interwencje ze strony P. Kozłowskiego.

  30. Obecna władza uparła się na poprowadzenie ruchu samochodowego przez uliczkę osiedlową gdzie blisko ulicy są zabudowania. Mimo wielu rozmów, pism i próśb o tych mieszkańców jak i mieszkańców przy stacji Kobyłka władza w osobie burmistrza wydawała się nie do przejścia i dojścia do porozumienia z protestującymi mieszkańcami. W obecnej chwili można powiedzieć że jest trochę za późno by udało się jakieś plany ulic/dróg zmienić gdzie wszystkie projekty budowlane, studiów uwarunkowań przestrzennych, plany zagospodarowania są zaakceptowane. Jedynym możliwym rozwiązanie jest zmienić układ dróg dla których to nie będzie protestów – ale to też trwa i kto za wybudowanie zapłaci jak gmina nie ma tyle kasy a powiat też w nie lepszej sytuacji jest, może inwestor który chce wybudować galerie handlową, do rzuci do wybudowania nowych dróg. Winni tego konfliktu są obie strony Urząd Miasta bo nie brał pod uwagę rozwiązań które były wskazywane w różnych pismach od mieszkańców oraz sami mieszkańcy którzy wybrali taką władzę która teraz robi co chce – 16 listopada powiedz nie tym którzy są hamulcowym naszego miasta

  31. Taki jest finał jak nie przeprowadza się należycie konsultacji społecznych. Właściwie to ich nie było, UM wyłożył gotowy ugadany z PKP i zarządem dróg projekt i w trakcie tzw konsultacji społecznych dał wybór: wiadukty takie jak my chcemy albo wcale – więc ostatecznie przelicytowali. W powyższym artykule sami przyznali się czemu wybrali tak niekorzystną trasę wiaduktu w okolicy stacji Ossów – nie dla dobra mieszkańców tylko dla dobra CH a dogodny dojazd miał nagnać więcej klientów.
    Dobry polityk umie każdą porażkę przekuć w sukces. Teraz przed wyborami znaleźli kozła ofiarnego na którego można zwalić całe zło. Wszystkie ręce na pokład, uderzyć trzeba ze wszystkich dostępnych dział tj. z portalu UM i zaprzyjaźnionych redakcji jest szansa na kolejną kadencję.

    • Smoczku – wypisujesz okropne bzdury. Konsultacje społeczne odbywały się w Kobyłce. W żadnym mieście nie było ich tak dużo. Jak rozumiem z Twojego tekstu na nich nie byłeś. Masz do tego prawo. Ale nie masz prawa publicznie kłamać i wprowadzać ludzi w błąd. UM nie wyłożył ugadanego projektu, tylko projekt był wiele razy zmieniany na wnioski mieszkańców i Rady Miasta. Masz niewielką wiedzę o tym co dzieje się w naszym mieście i swoim wpisem chcesz zrobić jeszcze większy zamęt. Trasa wiaduktu ma najkorzystniejszy układ dla całego miasta, a jej przebieg był ustalony w poprzednim wieku!!!!!!!
      Zanim coś napiszesz najpierw sprawdź dwa razy.

  32. W dniu wczorajszym pierwszy raz w życiu poszedłem na Sesję Rady Miasta, żeby zobaczyć jak faktycznie to wszystko wygląda a nie tylko z wpisów na stronach internetowych. Muszę przyznać, że to co się działo na sesji to dla mnie jest nie do pomyślenia. Jak ktokolwiek ma w takich warunkach pracować, uchwalać cokolwiek lub prowadzić dialog z mieszkańcami. Przewodnicząca rady traktowana jest nie powiem jak (bo wulgarne komentarze będą usuwane) przez przybyłe osoby. Zero szacunku do osób przez mieszkańców. Miałem nadzieję, że przyjdą i zwolennicy projektu i przeciwnicy a tak naprawdę licznie stawili się tylko przeciwnicy czytaj dalej miłośnicy Wspólnoty oraz kandydaci na przyszłe stanowiska. Rozwaliło mnie jedno, gość którego kiedyś lubiłem z parkietów Polskie Ligi Siatkówki wstał i prosząc albo bardziej będzie pasowało wymuszając (wtedy jeszcze w miarę kulturalny sposób) dopuszczenie do głosu strzelił sobie reklamę do swojej kampanii a na końcu dopiero przeszedł do sedna sprawy. Późniejsze jego zachowanie w stosunku do przewodniczącej poniżej krytyki. Kiedyś sportowiec idol młodych siatkarzy pokazał jak człowiek przy władzy potrafi się zmienić. Moje odczucie jest takie, że ludzie, którzy przyszli na wczorajszą sesję nie przyszli po to by reprezentować społeczność, mieszkańców, przyszłych mieszkańców czy może nawet potencjalnych inwestorów tylko po to by zrobić sobie wstęp do kampanii. Jeśli chodzi o dialog władza vs. mieszkańcy to nie rozumiem stwierdzeń, że nie ma czegoś takiego. Przed 18 była przerwa i Pan Burmistrz nie schował się w swoim gabinecie tylko wyszedł do ludzi na korytarzu i z nimi rozmawiał. Mimo iż nie byli wszyscy do niego pokojowo nastawieni to On był tak opanowany jak gdyby brzydko mówiąc wypił wiadro melisy. Z uśmiechem na ustach rozmawiał z ludźmi. Patrząc i przysłuchując się temu wszystkiemu doszedłem do wniosku, że Kobyłka albo raczej „opozycja” dąży do tego żeby po naszych drogach jeździły furmanki zaprzężone w konie, które będą dowoziły ludzi do PKP z jednej i z drugiej strony miasta. Wiadomo każdy dba o swoje interesy ale wczoraj „opozycja” pokazała, że walczą tylko o swoje. Już teraz są korki przed przejazdem gdy jest zamknięty a przez ulicę przy której mieszkam została zrobiona objazdówka przejazdu. Samochody pędzą bo nie powiem, że wolno jadą. Dzięki temu co Wspólnota wraz z jakimś Stowarzyszeniem o którym nie słyszałem nam zafundowali, będą korki w centrum miasta, będą problemy z przemieszczeniem się z jednej strony na drugą. Nie będzie nowych inwestycji a co za tym idzie nie będzie dodatkowych pieniędzy do kasy miasta. Będziemy czarną kropką bez sukcesów na mapie pomiędzy Wołominem a Zielonką. Inwestycje „przejadą” tam gdzie będzie lepsza infrastruktura. Nie wiem co będzie w przypadku jak karetka pogotowia utknie na rogatkach lub będzie musiała jechać okrężną drogą do wypadku lub do osoby dla której każda sekunda będzie na wagę złota a raczej życia. Wiem za to jak będzie wyglądał sylwester organizowanych przez nich. Impreza w stylu średniowiecznym z przebraniem obowiązkowym a muzyka w stylu barokowym, do jedzenia świniak pieczony nad ogniskiem w brzózkach przy poczcie a o 24 salwa z armat. Dziękuję za taką przyszłość. Wszyscy potrafią tylko hejtować lub pisać w internecie, że ja tego nie, że ja to. Może pora wyjść z za komputera i zagłosować bo niestety ale same wpisy na forach nie zmienią nic

  33. Bo całą te WS – to trzeba nie tylko z Kobyłki ale i Wołomina i całego powiatu – przegnać. To gang powiązanych prywaciarzy , kolesiów polittykerów i karierowiczów – dla których nie liczy sie rozwój i dobro mieszkańców a ważne są interesiki, układy które dadzą im miód – z ludzi tu mieszkających. A właściwie — wegetujących

  34. Jak to w życiu bywa, dorośli ludzie nawet jeśli są na tym samym spotkaniu to widzą to co chcą widzieć.
    Nie jest prawdą, że protestujący nie chcą tunelu, wiaduktu. Dlaczego podawane są nieprawdziwe
    informacje? Nie chcą, aby droga przechodziła przez ich osiedla. To złe? Nie mają prawa do protestu?
    Wspomniane przykłady Ząbki, Zielonka, Wołomin. Czy również tamtędy prowadzić będzie droga do S8?
    Protestujący chcą, aby były tunele, wiadukty, tylko że w dotychczasowych szlakach.

  35. Do stefana.we wstepie do list z podpisami napisano jasno co i jak.nie ma tam slowa o innych propozycjach.wydaj 2 zl na wiesci i poczytaj.nie staraj sie manipulowac bo slabo to robisz. Ludzie skladali podpisy przeciw nie zas tak jsk piszesz.

  36. Miejmy nadzieję, że ci krzykacze, manipulanci,…( długo by tak wymieniać), bez kultury z WS poczują po wyborach co zrobili. A w przyszłości niech upadnie to ich zaściankowe ugrupowanie, które jest jak wrzód na d… powiatu oraz gminy Kobyłka. Amen.

  37. Drodzy Sympatycy i Członkowie Kobyłkowskiego kola Wspólnoty kiedy wreszcie się ogarnięcie i skoro tak bardzo chcecie byc radnymi i burmistrzem to wreszcie przeczytacie przepisy prawa polskiego. Na ich zrozumienie nie liczę. Wszystkie działania, konsultacje i inne były prowadzone we właściwym czasie. A Wy protestujecie teraz jak prawie buldozery na plac budowy wchodzą. Jak sie sprowadzałem do Kobylki to tez mi deweloper cudowna ok ok ice obiecywał a ja obejrzałem mieszkanie i kupiłem a teraz okazuje sie ze zaraz obok jest S8 dla jednych to plus a dla mnie akurat nie. Jednak sam sobie jestem winny bo trzeba było słuchać. I tak samo Wy byc moze jak to planowano to wy jeszcze mali byliście ale teraz pretensja do kogo.

  38. „Wkurzony” masz rację. Wokół mojego osiedla były tylko lasy i pola, samochód jeden na osiedlu albo dwa. Rano budził mnie śpiew ptaków, a teraz – nie ma gdzie zaparkować. Deweloperzy budują na około. W godzinach szczytu najpierw piję melisę, a potem wsiadam za kierownicę bo włączyć się do ruchu w Zagańczyka z bocznych ulic to nie lada wyczyn. Niestety czasy się zmieniają i musimy iść z duchem czasu, chyba, ze też się zorganizujemy i zablokujemy rondo przy kościele Świętej Trójcy, wtedy może mieszkańcy przejrzą na oczy, że ten tunel i wiadukt w nowym śladzie, a nie w starym jest potrzebny. Plany były już w latach 70-tych

  39. Oj ludzie, wy nic nie rozumiecie. Wspólnota i Nasza Ziemia nie dość że chronią Kobyłkę przed TIRami, to jeszcze aktywnie walczą z bezrobociem. Dzięki wstrzymaniu inwestycji pracę otrzyma kilka osób, bo dróżnicy będą mieli dyżury przez całą dobę. I zatrudni ich polska spółka, a nie jakiś wyzyskiwacz z supermarketu, albo deweloper przy Ręczajskiej. Nie ma co, zmienili na lepsze.

  40. Przykład jak „wzorcowo” przebiegały konsultacje społeczne:
    https://www.youtube.com/watch?v=6H9Zp5L5Xms
    polecam fragmenty:
    16.06 (dokładniej 17:000)– pytanie odnośnie możliwości przeprowadzenia wiaduktu wzdłuż ul. poniatowskiego między Kobyłką a Zielonką.
    19:29 – uprzejma odpowiedź burmistrza, gdzie (21:41) rznie głupa prosząc o wyjaśnienie po spotkaniu jak przebiegać ma trasa. Oczywiście doskonale wie o co chodzi gdyż niejednokrotnie było to przedstawiane na spotkaniach rady i komisji, a na spotkaniu udaje że jest otwarty na propozycje wiedząc że nic nie zmieni w projekcie.
    W nagraniu są prorocze momenty:
    19:38 – spada mapa wieszcząc upadek projektu forsowanego przez UM,
    21:03 – przewraca się policjant – boję się pomyśleć co to może być, mam nadzieję że nic mu się nie stanie gdy będzie próbował rozładować korki na przejazdach.

      • To jest twoja „rzeczowa” odpowiedz na mój wpis?
        Zajadłość na tym forum i ogólnikowe opinie nieoparte na faktach, a często nawet kłamstwa, przypominają mi działania grupy osób podobnie agitujących przy zmianie studium i potem planu zagospodarowania.

  41. SMOKU uważaj -jest takie powiedzenie ” nie śmiej się dziadku z czyjegoś wypadku, dziadek się śmiał i to samo miał”
    i jeszcze jedno Pan Bóg nierychliwy, ale sprawiedliwy.

  42. TIRY!!!
    Tak ludzi straszono TIR-ami a Ci nieświadomi przestraszeni podpisywali sprzeciwy.
    A prawda jest taka że Tiry by nie rozjeździły Kobyłki, bo żaden tranzyt nie idzie tędy, tylko S8. Jeśli chodzi o dojazd nowym odcinkiem TIR-ów do Kobyłki , wystarczyłoby wprowadzić zakaz np. 10T jak w Zielonce na Kolejowej i ustawić co jakiś czas policję a ruch puścić DW 634 i po problemie. Tirów z Kobyłki w 100% nie pozbędziemy się bo są firmy korzystajace z usług Tirów czyli zamawiające towar, lub wysyłające swój towar w świat. Znajdują się także firmy transportowe w Kobyłce. Firmy te zarówno płacą podatki jak i dają zatrudnienie dużej ilości ludzi. No chyba że aby żyło się lepiej, powyganiać te firmy z Kobyłki i nie będzie problemów Tirów. A potem polikwidować zakłady ślusarskie, stolarskie i będzie cisza i raj…

  43. Ale czyms trzeba bylo nastraszyc ludzi.Zmanipulowali mowiec ze tiry beda puszczony do centrum miasta.Kurcze jakie tiry???? Teraz caly ruch osobowy bedzie puszczony w miasto. Ludzie czy wy tego nie widzicie? Przeciez ten projekt wystarczy tylko spojrzec na plany mial na celu wyprowadziic ruch z miasta do S8 Z dwoch stron.Wezlem Przyjacielska ulica i wezlem Nowoprojektowana.ulica. A ulica Jasinskiego tez by zyskala..Kurcze tylko troche wyobrazni!!!!!!Spojrzcie na plany tylko!!!!!

  44. Ludzie, tak do końca to nic jeszcze straconego. PKP PLK SA musi rozwiązać problem prędkości swoich pociągów. Przepisy UE o takich inwestycjach są jednoznaczne. Podobnie jak z autostradami brak bezkolizyjnych skrzyżowań, to- brak autostrad. Walczcie. Warto jeszcze raz zebrać podpisy. Chyba, że chcecie stać w wiecznych korkach lub być rozjeżdżani przez pędzące pociągi. Masakra.

  45. Na litosc boska probujcie to odkrecic!!!!!PRZECIEZ TO NIEMOZLIWEEEE!!!! Ja nie chce w to uwierzyc.Prosze sprawdzic podpisy tych ludzi.ich pesele.zweryfikujcie to.To niemozliwe ze mozna tak ludzi oglupic!!!!!

  46. zbychu- jeszcze jest inne wyjście. Zebrać nowe podpisy. ” Kto jest za budową przejazdów” Myślę, że w parę godzin, można mieć ponad dwa tysiące podpisów. Ludzie do dzieła, bo jak nie, to lub już stawiajcie znak – „czarny punkt”.

  47. Stefan- masz rację, wystarczy im napisać, że przefruną nad torami i już im skrzydła rosną. Taki to nasz polski naród IV RP . Jarosław wygrywasz 1:0, ale spoko mecz jeszcze trwa.

  48. Gniadowicz Majkowski Chaciński tym panom bardzo dziękujemy za dywersje jaką zgotowali wszystkim mieszkańcom jesteście z siebie zadowoleni ” Paweł Majkowski Problem w tym, że droga do s8 miała nie powstać. I nikt nie miał na nią pieniędzy. Nawet pomysłodawcy z gmin”kłamca, na BIP Kobyłki ogłoszony jest przetarg na projekt łącznika S8 –wiadukt w Ossowie

  49. Problemy tych przejazdów to „mały pikuś” z problemami z jakimi będą się musieli zmierzyć mieszkańcy Wołomina. Jak powstanie tam CH na terenie po Stolarce, to dopiero zaczną im rosnąć skrzydła.

    • Również podobnie jak [bronek] jestem zdania że sprawa upadku projektu wiaduktu (co jednocześnie spowoduje gorsze skomunikowanie terenów pod kobyłkowskie CH) dziwnie jest powiązana obecną kampanią z CH w Wołominie.

  50. Sprawdzilem.faktycznie jest ogloszony w BIP przetarg na lacznik do S 8.Klamcy.Majkowski dalej twierdzi ze miala powstac droga do nikad.Panie Majkowski do S8 .Naucz sie pan czytac!

  51. Apeluję do Burmistrza, aby jeszcze póki to możliwe podjąć możliwie wszystkie kroki, aby wiadukt i tunel powstały w Kobyłce. Jeśli niezbędne będzie referendum, to wybory samorządowe są dobrą okazją, aby takowe przeprowadzić (o ile przepisy prawa tego nie zabraniają). Moim zdaniem, o przyszłości Miasta nie powinna decydować grupka ludzi, która dla własnego widzimisię i swoich politycznych aspiracji hamuje rozwój Kobyłki. Już dzisiaj na przejazdach długo się stoi, a jeśli do tego dojdzie szybka kolej, to o swobodnym ruchu możemy zapomnieć.
    Panie Burmistrzu, Szanowna Rado Miasta, proszę o podjęcie zdecydowanych kroków prowadzących do wykonania spornych inwestycji PKP w Kobyłce.

    • To jaśnie panujący od ośmiu lat włodarze miasta z p.Roguskim na czele tak perspektywicznie myślący o Kobyłce nie przewidzieli,że będą protesty mieszkańców zamieszkujących tereny objęte inwestycją ? Przecież tak się dzieje w całym kraju,negocjacje i konsultacje z mieszkańcami trzeba prowadzić dużo wcześniej,żeby nie obudzić się z ręką w nocniku.Wygląda mi to na zwykłą arogancję władzy – protestujący pogadają,pogadają i w końcu przestaną, a tu wyszedł klops.

  52. Protesty byly i zawsze sa do rozwiazania.Ale nie wtedy kiedy manipuluje sie ludzmi i zbiera podpisy pod rzekomo drogami do nikad.Do nikad to chcieli nas zaprowadzic zbierajacy podpisy. A teraz manipuluja z budzetem Kobylki.Bylam i widzialam na sesji jak wyglada budzet. Bankrutem to oni sa. W glowie tylko zero.

  53. Nie gadajcie bzdur na okrągło .Przetarg gmina oglosila 01.10.2014r(tereny wiaduktu przy Jasinskiego) .Nie ma żadnego wybudowanego połączenia z droga 634 w ciągu planowanego tunelu w Orszagha.Planowany tunel póki co zaprowadzi nas do lasu.Wiec jak tu kolei miała cokolwiek wybudować. No jak??? I kto tu zawinił?

  54. Drogą 634 jeżdżę w nocy.
    W dzień przez Ciemny Radzymin lub Okuniew i dobrze się mam, czego wszystkim życzę.

    PS.Aha, bo bym zapomniał:
    I zdanżam, hehe.

  55. Tytułem uzupełnienia wcześniejszego postu :

    Trochę mało miejsca przy Napoleona i Ręczajskiej na 2-poziomowe przepusty.
    Pamiętajmy, że chodzi nie o ruch lokalny a tranzytowy.
    Na takim są większe pieniądze do zarobienia.

    Dla zleceniodawców inwestycji, która już przecież trwa.
    (Wiadukt w Rembertowie o ile kojarzę – zburzony, tory zabrali. Został tylko prowizoryczny, po którym czasami spalinowóz dostarcza materiały )

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj