RIPOK nie zainteresował wołomińskiej prokuratury

40

Wołomińska prokuratura rejonowa zdecydowała o umorzeniu sprawy, przekazanej jej przez władze gminy Wołomin, dotyczącej możliwości popełnienia przestępstwa przez byłe władze gminy, w związku z nieprawidłowościami przy budowie Zakładu Zagospodarowania Odpadów Komunalnych w Lipinach Starych. Jednocześnie wszczęła postępowanie w sprawie skierowanego do niej przez przewodniczącego Rady zawiadomienia o przekroczeniu uprawnień służbowych przez burmistrz Wołomina i jego zastępcę, w sprawie realizacji internetu szerokopasmowego dla sołectw.

Umorzenie postępowania wobec RIPOK, pomimo wskazania możliwości działania na szkodę gminy Wołomin oraz należącej do niej spółki MZO, nie kończy jednak sprawy. (…)

Więcej na łamach Wieści.

40 KOMENTARZE

  1. To było do przewidzenia.Tak naprawde to na obecną chwile tylko w sprawie internetu,są uzasadnione podejrzenia ,że doszło do czynów zabronionych i dlatego Prokuratura zdecydowała się na wszczęcie postepowania w sprawie.

  2. Obywatelu nie masz racji. Sprawa RIIPOK to wielokrotnie bardziej szkodliwa sprawa niż również przekręcony internet szerokopasmowy. W sprawie RIPOK dokonano poświadczenia nieprawdy co do przeznaczenia terenu a co w efekcie doprowadziło do dalszych produkcji decyzji i pozwoleń na budowę. Gdyby nie dokonano moim zdanie poświadczenia nieprawdy przez wysokiego urzednika miasta to RIPOK by w ogóle nie ruszył. Warto dodać że sprawa rozpoczęła się za władzy pana burmistrza Madziara i jego zespołu zaś pozwolenia wydawał były starosta Uściński dziś poseł PiS sprawującej władzę partii. I tak należy się cieszyć że wreszcie chociaż sprawa internetu się wyjaśni . Mam nadzieję że wcześniej czy później RIPOK powróci pod procedowanie prokuratury.

  3. Jak ludzie przeczytają wniosek do prokuratury i uzasadnienie umorzenia to Panie z UM będą uciekały przed taczkami.

  4. Kiedy bedzie to stanowisko SKO w sprawie Ripok? Tak juz wczesniej pisałem ta instalacja zapewne ruszy i to juz UM dawno wie.

  5. Tak naprawdę by dyskutować o RIPOK należy znać treść pozwu do prokuratury. Coś mi się wydaje że pozew jest polityczny nie merytoryczny i wymienione w nim osoby to nie te które poświadczyły nieprawdę. Reasumując – mniej polityki więcej merytorycznych działań.

    • Obywatel, jak będzie mniej tematów zastępczych i PR, to coś jeszcze zostanie? Wydaje mi się, że nic. I to jest największy problem.

  6. „Warto dodać że sprawa rozpoczęła się za władzy pana burmistrza Madziara i jego zespołu zaś pozwolenia wydawał były starosta Uściński dziś poseł PiS sprawującej władzę partii.” To by wyjaśniało, czemu przy obecnych władzach na szczeblu krajowym prokuratura umorzyła tą sprawę. Swoich się po prostu nie karze… 😉
    Już kiedyś o tym pisałem, że pewnie tak będzie, ale wówczas wszystkim Państwu wydawało się to niemożliwe…

  7. Już dawno było głośno że obydwaj pseudo posłowie z ziemi wołomińskiej zamieszkali w ząbkach ostro biegają w tej sprawie żeby wybielić i siebie a i Ryśkowi pomóc.

  8. Trochę z innej beczki, ale też ważne i ciekawe.
    Na bipie powiatowym zostały opublikowane oświadczenia majątkowe radnych za 2015 ( za wyjątkiem oświadczenia przewodniczącego rady,bo to jest pilnie strzeżone w szufladach tajnej kancelarii starostwa).
    Ciekawy materiał do przestudiowania. Widać jak na dłoni kto z kim i za ile. Praktycznie prawie wszyscy jedzą z publicznego koryta ( nie mówię o 20 tysięcznej rocznej diecie). Niektóre kąski są rzeczywiście bardzo smakowite.
    W sektorze prywatnym, żeby zarobić kilkaset tys. zł rocznie trzeba się nieźle natyrać. A tu proszę: jest kasa, jest czas na wszystko. Szkoda tylko,że nie na rozwój powiatu.

  9. Ludzie, nie dorabiajcie partyjnej spiskowej teorii dziejów. Czy na pewno w zawiadomieniu wskazano właściwych podejrzanych? Czy zgłoszono wnioski dowodowe? Tu jest temat karnistyczny, a niektórzy w cywilistykę wchodzą. Sorki, ale ostatnie posty są merytorycznie od d… strony.

  10. @Jan Twoja diagnoza jest chybiona, z tego co wiem szefostwo i skład prokuratorski raczej sie nie zmienił od pażdziernika 2015r. Tak wiec po co ta łata.

  11. Zawiadomienie które trafiło do prokuratury dotyczyło zapewne faktu a postępowanie sprawdzające prowadzone zapewne było w sprawie, a nie przeciwko komuś. A ewentualne stwierdzenie zaistnienia zdarzenia powoduje iż szuka się odpowiedzialnych i stawia im zarzuty Jednakże w obecnej sytuacji politycznej gdy prokuratorem generalnym oraz ministrem sprawiedliwości jest pan Ziobro, stwierdzenie że odpowiedzialny za zaistniała sytuacje mógłby być ówczesny starosta a obecnie poseł oraz ówczesny burmistrz, obaj z opcji ludzi lepszego sortu jest raczej nie możliwe, bo żaden prokurator szczebla najniższego który chce jeszcze popracować się nie wychyli. I taka to lepsza zmiana.

    • kasienka, sięgnij po ksh, bo sprawa dotyczy spółki, zanim zaczniesz wypisywać dyrdymały na forum. Fantasmagorie i prezentacja niewiedzy sprawdzać się mogą u cioci na imieninach.

  12. Ja sądzę i jak pokazuje rzeczywistość jeżeli nie przewinie się tam ktoś z opcji jedynie słusznej to zapewne tak

    • Ignoranta poznać po arogancji – działanie na szkodę spółki zaczyna się od ksh, nie przejmuj się, kasienka, człowiek podobno uczy się do śmierci, ale bufonów to nie dotyczy, ale to już twój problem.

  13. Tyle ze przepisy i sankcje karne dla wszystkich są takie same i mam wrażenie że nawet nie próbujesz spróbować zrozumieć co mam na myśli, a jeżeli uważasz mnie za bufona to twoja sprawa wielokrotnie w swoich komentarzach potwierdziłeś że śmiało możesz pretendować do tego tytułu więc nie będę jedyny, i wiem że w oczy byś mi tego nie powiedział.

    • Kasienka, bufon jesteś, to widać, słychać i czuć, ale niedouczony bardzo, aż tak bardzo, że nawet nie masz świadomości swojej niewiedzy. Jak jest działanie na szkodę spółki, to w pierwszej kolejności bierze się do łapy KSH, a dopiero potem kk i kpk. I nie miesza się wątków prawa karnego i cywilnego. Sorry, nie próbuj ze mną dyskutować, bo za cienki jesteś w te klocki. Ale bryluj u cioci na imieninach, będziesz obiektem podziwu.

  14. Żeby zapewnić całkowity obiektywizm sprawy dotyczące władz miast powinny być kierowane do prokuratury w innym mieście.

  15. Skoro według niektórych Prokuratura boi sie obecnej władzy i odmawia wszczęcia postepowania, to szkoda ,że p.Burmistrz nie złozyła zwiadomienia w sprawie Ripok jeszcze w w 2015r. Na co czekała ponad rok?? Teraz złozyła zawiadomienie ,kiedy to jakoby Prokuratura trzęsie sie przed Prokuratorem Generalnym. Jest bardzo prawdopodobne od dobrych kilku miesięcy,że Ripok i tak ruszy, a zawiadomioenie to zasłona dymna.

    • Oj mark, to nie tak, że złoży tam gdzie chce. Wystąpi o zmianę prokuratury z uwagi na takie i inne przesłanki. A taki wniosek może zostać rozpatrzony na dwa sposoby, bo trzeba precyzyjnie wykazać, że miejscowa prokuratura z wielu względów nie powinna prowadzić takiej lokalnej sprawy.

  16. Co innego w sprawie internetu szerokopasmowego : wszczęto śledztwo ale jak wynika z kodeksu nic jej nie zrobią gdyż art. 231§1 Kodeksu karnego. Podstawą jego wykładni prawnej jest tzw. wina umyślna, a jej brak dyskwalifikuje odpowiedzialność karną. Kierując się elementarna logiką można bez wysiłku wyobrazić sobie przestępstwo, którego sprawcy nie można ścigać, bo nijak nie udowodnimy mu winy umyślnej. Ten nieszczęsny art. 231§1 Kodeksu karnego został zatem tak skrojony, żeby żadnemu funkcjonariuszowi publicznemu włos z głowy nie spadł. Udowodnienie winy umyślnej, że działał on złośliwie na szkodę interesu publicznego lub prywatnego bywa praktycznie niemożliwe. Nawet zamontowanie podsłuchów i kamer w każdym urzędowym gabinecie nie przyniosłoby oczekiwanych efektów. Każdy przecież może się pomylić, a co dopiero burmistrz, starosta czy wojewoda. Ile decyzji administracyjnych wydano w III RP z rażącym naruszeniem prawa, w których obronie de facto stanęli prokuratorzy i sędziowie nikt nie policzył i nikt liczyć nie będzie. W sprawie art. 231§1 Kodeksu karnego działa bezduszna machina „wymiaru sprawiedliwości”, tzn. w pamięci komputerów kolegów i koleżanek Arlety Osikowicz, jak Polska prokuratorska długa i szeroka, zapisano: Biorąc pod uwagę całość zgromadzonych materiałów w postępowaniu należy stwierdzić, że przestępstwo stypizowane w art. 231 §1 Kk jest przestępstwem, którego można dopuścić się wyłącznie z winy umyślnej… W omawianej sprawie nie sposób dopatrywać się w zachowaniu (…) pracowników Urzędu (…) umyślnego przekroczenia uprawnień oraz umyślnych zaniechań I tak dalej i temu podobne! To są gotowce, prokuratorzy nie muszą się przemęczać. Pojawia się kwalifikacja prawna, czyliart. 231 §1 Kk, no to my o przestępstwie stypizowanym z winy umyślnej. Następny proszę!

    No nie, powie jakiś znawca polskiego kodeksu karnego, ale przecież obok art. 231 §1 Kk mamy art. 231§3 Kk (Jeżeli sprawca czynu określonego w §1 działa nieumyślnie i wyrządza istotną szkodę podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2).

    • @bas nie ględź sensu. Abyś nie musiał długo szukać przywołuję coś w tym temacie.
      cyt. – Sąd Najwyższy w wyroku z dn. 02.06.2009 r., IV KK 11/09, LEX nr 512109; w powołanym orzeczeniu, dotyczącym odpowiedzialności karnej Naczelnika Wydziału Finansowego Urzędu Miejskiego w P., zobowiązanego do realizacji
      polityki finansowej, w tym realizacji dochodów z tytułu podatków i opłat lokalnych, za
      niedopełnienie obowiązków w zakresie przeprowadzenia postępowania dowodowego i przekroczenie
      uprawnień poprzez wydanie 71 decyzji podatkowych umarzających podatnikom
      zaległości podatkowe i zaległe odsetki i spowodowanie tym samym utraty dochodów Gminy
      P. o znacznej wartości, Sąd Najwyższy uznał, że niewątpliwy jest fakt posiadania przez oskarżonego
      statusu funkcjonariusza publicznego w rozumieniu art. 115 § 13 k.k. Natomiast problem
      został zawężony do kwestii, jakie działania mogą stać się podstawą odpowiedzialności
      w oparciu o art. 231 k.k. W konkluzji stwierdzono, że „w zależności od różnych sfer ich
      [tj. instytucji państwowych lub samorządowych – przyp. autorki] działalności funkcjonariusz
      publiczny występuje też w różnych rolach. Jeżeli więc przekroczenie uprawnień lub niedopełnienie
      obowiązków nastąpiło w sferze imperium funkcji władczych przysługujących tym instytucjom,
      wówczas dopuszcza się on przestępstwa tzw. nadużycia władzy i podstawą penalizacji
      są wyłącznie przepisy art. 231 k.k. Natomiast gdy funkcjonariusz publiczny zajmuje
      się z mocy ustawy czy decyzji odpowiedniego organu sprawami majątkowymi lub działalnością
      gospodarczą instytucji państwowych lub samorządu terytorialnego w sferze uprawianej
      przez nie działalności gospodarczej jako podmiotów gospodarczych, wyrządzenie szkody
      majątkowej na skutek nadużycia uprawnień lub niedopełnienia obowiązków stanowi przestępstwo
      tzw. nadużycia zaufania w obrocie gospodarczym z art. 296 k.k.”.

  17. @SN a powinna być rozpatrywana przez tę prokuraturę???? Saszka kase z tego koryta kosił. Prokurator – teraz kolo po linii partyjnej, chlewu narobił – partyjniacki samorząd – poniekąd -bo przyklepał – to co mieli napisać? Do Suwałk, Szczecina czy Rzeszowa z tym zgłoszeniem. Mało powodów by wołomin tego nie brał??? Sama prokuratura – chcąc i będąc nadal „niepartyjną” – mogła to oddać gdzie indziej – chcąc zachować bezstronność. Umarzając sprawę – stanęła po jednej ze stron. tyle. 30 domów z działkami – to nie licha kasa, i mam cichą nadzieję że ktoś po to wróci i czyjś łeb za to spadnie – mimo przytoczonego wyżej paragrafu. Bo pis całe życie poparcia mieć nie będzie.

  18. A może zanim zaczniemy się dopatrywać konotacji partyjnych przy podejmowaniu decyzji o umorzeniu ktoś ustali, na ile merytoryczne było zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa, czy we właściwy sposób zdefiniowano podejrzanych i określono przestępstwo, czy zebrano wnioski dowodowe? Biorąc pod uwagę wysoki poziom niefachowości miejscowej obsługi prawnej, czego dowodem był bardzo kiepski pozew o ochronę dóbr MZO sp. z o.o., tragiczne wnioski dotyczące miejskich spółek kierowane do KRS, zadziwiające merytorycznie odpowiedzi udzielane radnym, nie można się było spodziewać innego finału tej sprawy. Jeśli zawiadomienie będzie zawierać błędy, to każda prokuratura będzie zmuszona umorzyć postępowanie.

    • Jeśli pracował w PG to może sobie poradzi lub stworzy pozory sobieporadzenia, w interesie niektórych osób, i to nie tych, co je większość ma na myśli. Warto w tym miejscu zauważyć, że jest osoba, która, będąc należycie umocowaną do pełnienia funkcji kontrolnych, wykonywania tych funkcji zaniechała. Jest tam więc nie tylko jedna osoba kandydująca do otrzymania statusu podejrzanego. Moim zdaniem chodzi o grono 4 – 6 osób. Jeśli do kierowania miastem bierze się emerytowanego policjanta, to tworzy się niezdrową atmosferę zastraszenia mieszkańców, a jednocześnie parasol ochronny dla tych, którzy powinni stać się obiektem zainteresowania prokuratury. To jest wyjątkowo niezdrowa sytuacja, jeszcze bardziej niezdrowa, niż usadzanie na lukratywnych posadkach w miejskich spółkach kontrkandydatów, bez jakichkolwiek pozorów postępowania konkursowego.

  19. Jakie jeszcze zmiany kadrowe lub nowe przyjecia do UM bedzie wiązać ze soba przyjscie nowego wiceburmistrza, to w zwiazku z wpisem @SN.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj