Co z „Ossów Park”?

Co z „Ossów Park”?

Budowa Centrum Handlowego „Ossów Park” miała ruszyć wiosną tego roku. Jednak przeznaczony na tę inwestycję teren przy ulicy Nadarzyńskiej, Orląt Lwowskich i Husarii w Kobyłce nadal świeci pustkami. Czy  budowa Centrum Handlowego jest nadal aktualna? Wiceburmistrz Kobyłki Piotr Grubek zapewnia nas, że inwestor nie zmienił swoich planów, a powstanie Galerii Handlowej to tylko kwestia czasu. (…)

Więcej na łamach Wieści.

 

(22) Comments

  1. mieszkaniec

    Brawo dla poprzednich władz Wołomina które potrafiły szybko i sprawnie podjąć decyzję w sprawie budowy Galerii Handlowej na terenie Gminy Wołomin ( teren stolarki ). W przeciwnym wypadku mieszkańcy Wołomina jeździli by na zakupy do Kobyłki a podatki od nieruchomości również poszły by do Kobyłki. Zapewne teraz inwestor zastanawia się czy budować drugą galerię handlowa blisko wołomińskiej a jeszcze kilka lat wcześniej to w Kobyłce lada chwila miała rozpocząć się budowa i tak do tej chwili. Podobnie w sprawie przebudowy linii kolejowej poprzednie władze Wołomina dobrze przygotowały inwestycję i za chwilę dobiegnie końca natomiast Kobyłka jest w lesie.

    1. olx

      Do czego burmistrz Roguski się nie dotknie kończy się fiaskiem. Wołomin przejazdy bezkolizyjne , Zielonka także a w Kobyłce po staremu . Centrum handlowe tez w dupie Maryny. Temu panu dziękujemy. Już się wszyscy śmieją. Żenada

    2. abracadabra

      spokojnie popwstanie tylko okoiczni wasciciee wnosii protesty - juz maja wszystko aby zaczac ale pozowlenie na budowe zakwestionowala jedna osoba sasiedniej dzialki przez co tryb formalno prawny musi sie odbyc i rusza - powstanie Auchan, Leroy Merlin i inne.....wolomin to bedzie taki "maluszek" przy nim. Choc fajnie,ze w wolominie wybudowali ale ten kto planowal srodek dzal ciala tyle miejsca stracili na korytarze....

  2. Mariusz Florkiewicz

    Ogólnie rynek jest już przesycony galeriami - w wielu warszawskich centrach handlowych są puste lokale do wynajęcia. Prym wiodą najpopularniejsi - Arkadia, Złote Tarasy, Mokotów czy Blue City... Inni depczą im po piętach. Niech powstaje - ryzyko zawsze jest po stronie inwestora. A trochę ludzi będzie miało pracę (sprzedawcy, ochroniarze, tajemniczy klienci) przynajmniej przez jakiś czas...

  3. mark

    co ty chrzanisz???? Linia kolejowa - to inwestycja PKP a nie gminy Wołomin. Więcej - nic do tego nie mają i mieć nie będą. Mogli łaskawie zapytać o przystanki i spierniczyć brakiiem wiaduktów czy tuneli - te inwestycje jak to ma miejsce w zielonce ossowie i kobyłce. A jak sie linia na dobre otworzy to ci sami ludzie co blokowali tunele i wiadukty - będą skamleć że im samochody po pół godziny stoją przed przejazdami i śmierdzą - bo szlabany będą na 15min przed przejazdem składów zamykane - jak to ma miejsce w Grodzisku na Bałtyckiej - na przykład.Co sie tyczy stolarki - zamknęli zakład, pozbawili pracy tysiące osób - jak to i z hutą miejsce miało i nic nie dali w zamian.Nie znaleźli dla Wołomina żadnych inwestorów - nic. Nawet ciastka wyprowadziły sie do Ożarowa Mazowieckiego. A jak otworzą te galerie - to dopiero sie zacznie! Sklepy bez dróg wyjazdowych- dojazdowych - bajka. A jakie dochodowe będą - bo tym ludziom co stracili miejsca pracy - to inwestora nie pozyskano i część dyma w ochronie za 4,50 za h a inni - poprostu siedzą - a z tego - obrotu w butickach - nie będzie. I powodzenia !

    1. olx

      No co ty człowieku pieprzyć . Protesty to wersja oficjalna burmistrza Roguskiego a to jego wina. Po prostu Kobyłka przekombinowała a raczej urzędnicy.

  4. mieszkaniec

    znerwicowany marku... linia kolejowa oczywiści inwestycja PKP, poprzez nieporadność samorządu w poprzedniej kadencji - patrz Kobyłka - jest nierealizowana na terenie Kobyłki. Władze Wołomina poprzedniej kadencji dobrze współpracowały z PKP i mieszkańcami , oprócz przejazdów kolejowych powstanie dodatkowe przejście pieszo-rowerowe na wysokości ul. Sikorskiego koszt ok. 7 mil. złotych pokryty przez PKP. Galeria Handlowa miała powstać w Kobyłce ( na granicy z Wołominem ) lub na terenie Wołomina ( stolarka ). Bez względu gdzie miała by powstać, będzie oddziaływać pozytywnie czy też negatywnie ( jak wolą niektórzy ) na obie miejscowości. Jako Mieszkaniec Wołomina cieszę się że będzie to w moim mieście a nie w Kobyłce, gdyż oprócz podatków od nieruchomości ( kilka milionów złotych ) również będę mógł pójść w Wołominie na zakupy do restauracji, kina. Co do korków być może będą w pierwszym okresie, ale dojechać do CH Arkadia czy Głębocka zajmie zapewne jeszcze więcej czasu. Miejsca Pracy - wiele osób z Wołomina i okolic dojeżdża obecnie do Galerii Warszawskich do pracy mogą mieć podobną na miejscu.

  5. andre

    Szkoda, że jest poślizg w budowie CH w Kobyłce. Gdyby powstały jednocześnie, ceny usług " Galerianek "byłyby niższe. Zawsze jak konkurencja jest rozproszona to ceny są niższe.

  6. mark

    @mieszkaniec: Żadna galeria nie da tyle miejsc pracy co porządna fabryka, dobry zakład produkcyjny. Skoro piszesz o wpływach do budżetu - wiesz, jak działają galerie i butiki. I wiesz - że można prawie nic nie płacić. I tak przez pare lat a później mała zmiana...i od nowa - polska ludowa. Dla mnie - galerie, markety, butiki - to igrzyska. A ten powiat nie potrzebuje igrzysk a chleba. To, że powstanie galeria - nie otworzy tej wsi na świat, na inwestycje i inwestorów. Będzie jak było.Bez wymiany produktów, konkurencji, usług - zmian nie będzie. Setka czy dwie zatrudnionych osób to nie to samo co zatrudnienie 5 - 8 tysięcy - a przecież tyle rabotało w hucie i stolarce. ci ludzie nie zniknęli. Przemyśl to.Gdzie teraz są? Sprawdź statystyki zatrudnienia i średnie pensje w Wołominie. Dno.

    1. Mariusz Florkiewicz

      Marku porządna fabryka dająca miejsca pracy oznaczałaby rozwój Wołomina, a merytorycznej strategii rozwoju tego miasta to możesz szukać co najwyżej w bibliotece w dziale z fantastyką i baśniami ;-) Nikt się nie pochylił nad tym, żeby usiąść i racjonalnie zaplanować rozwój Wołomina na najbliższe 20-30 lat. Strategie są planowane co najwyżej na najbliższe 4 lata (do kolejnych wyborów), a to za krótki okres dla tak dużego miasta z potencjałem. Politycy wybierani przez mieszkańców nie ogarniają tematu, a i sami wyborcy to na ogół ludzie nie myślący logicznie - byle jełop może zostać radnym wołomińskim, o ile wystartuje pod szyldem partii jedynie słusznej. I tak jest już od 26 lat, Wołomin stopniowo stacza się po równi pochyłej w dół, bezrobocie rośnie, oświata czy służba zdrowia aż się proszą o ratunek, i raczej nie należy się spodziewać perspektywy zmian na lepsze w ciągu najbliższych 2-3 pokoleń... Warto jednak uświadamiać ludzi jak się sprawy mają i bardzo dobrze, że Pan to robi, bo może dzięki temu kilka osób zrozumie i ten okres recesji Wołomina się skróci - choćby o kilka lat...

  7. mieszkaniec

    Florek ma częściowo racje bezrobocie w Wołominie jest na poziomie ponad 12 % natomiast w województwie mazowieckim na poziomie 8,8 % to jest straszne. Co obecne władze Wołomina z Burmistrz Radwan na czele zrobiły dla zmniejszenia bezrobocia - zatrudniły kilkadziesiąt osób mieszankę rodzinno-towarzyską, którzy byli w większości stale bezrobotni ze względu na swoją Fachowość.

    1. obywatel

      Oooo własnie.Cel wiekszosci samorządowców z naszego powiatu to zdobyc a szczególnie utrzymać stanowiska Wójtów i Burmistrzów, za tym idzie w wielu przypadkach zatrudnianie "swoich" ludzi, którzy tez maja na celu odpowiednie głosowanie i agitowanie przy najblizszych wyborach. A galerie handlowe to troche pracy zwykle mało płatnej, duzo pijaru itp.Tylko zakłady produkcyjne lub usługowe dają w dłuższej perspektywie stabillne i lepiej płatne zatrudnienie dla ludzi i pewne podatki dla samorzadu i państwa.

  8. mark

    @mieszkaniec - weź ty sie ogarnij. To - że "florek " ma racje - to ja wiem - nie od dziś. Ale ciesze sie , że Ty na oczy zaczynasz patrzeć. w pierwszym poście piszesz - brawo dla rządzących - bo galeria bo robota bo blisko - a później - że florek ma racje i że 12% bezrobocia( chyba razy 2 )...... Mnie tam - galeria wołomińska w miejscu zniszczonej fabryki - nie rusza. Wcale. Dla mnie fabryka - to w przenośni - blok mieszkalny - z mieszkańcami. Wołomin - zburzył dwa takie bloki , ludzie zostali - ale by być wobec nich fair - to zbudowali im ....komórki. Z bele czego, nie dla wszystkich i kartą wejściową na chp dla co 50-go. Dla mnie - ta galeria może stać pod bartoszycami. Byle mnie stać było, na to, żebym tam dojechał , kupił to, co chce i spokojnie wrócił. Ale pracował - Tu. nie pod Warszawą, albo W ani nie pod Glasgow czy north wemlley - tylko w Wołominie. I o ile mnie to teraz wisi - gdzie robie - to wiem, że bardzo wielu mieszkańców mojego miasta - dobrych ludzi - zostało bez pracy i nadal tkwi od wieeelu lat w maraźmie - stworzonym właśnie przez kochanych przez Ciebie - rządzących. Których ja uażam raczej za nieudacznych - bo w rzaden wymierny sposób - powitowi przez 26 lat ich "starań" - nie pomogli.

  9. mieszkaniec

    mark - rozumiem że Ty obwiniasz jeszcze nie otwartą galerię w Wołominie za bezrobocie w mieście ....chyba przesadziłeś !

  10. mark

    Nie - pomysł mi sie po prostu nie podoba. Galeria - by funkcjonować- musi mieć dochód. Z marży, z obrotu, ze strat. Tak jak pisze MF - Wołomin - to nie wykorzystany potencjał i włodarze nie mają pomysłu jak go wykorzystać. Galeria to miejsce gdzie sie chajs wydaje a nie zarabia. Na tej powierzchni w tym miejscu - więcej do budżetu miasta wniosła by jakaś fabryka, zakład a nie butik - który będzie musiał konkurować z tymi zza miedzy - bo sporo ludzi pracując w wawie - tam robi zakupy. i więcej miejsc pracy dałaby fabryka niż butiki. Czas zweryfikuje kto miał racje. Dla przykładu: Wołomin nigdy tak naprawde nie zabiegał i nie zależeło mu na rozbudowie 634 - choć ludzie od dawna o tym marzą. A teraz - możnowładcy piszą do PKP - ej nie zwiększajcie liczby pociągów na tej linii - bo nam sie kierowcy w korkach kiszą. I to piszą ci - co lata świetlne już zasiadają w ławach rady. No gratulacje - utnijcie ludziom komunikacje kolejową - bo przez lata nic nie potrafiliście polepszyć - czyli ani pociągu ani drogi. Poczytaj na bipie. tyle mundrzy potrafią.

  11. obywatel

    Wołomin chce byc miastem ekologicznym a wiadomo im mniej spalin to czystsze powietrze. Tak powaznie na przestrzeni ponad 20 lat włodarze miasta nie mieli pomysłu a i pewnie duzej ochoty aby zapobiec , utrzymac i rozszerzać sfere produkcyjno-usługową na terenie miasta i gminy.Aby osiagnąc stan pozadany trzeba było wizji,koncepcji,wiedzy , chęci itp. A z tym bywało róznie, byc moze i ktos coś próbował, skutek jednak jest wiadomy.

    1. SN

      Obywatel, RIPOK i galeria handlowa to rzeczywiście przejawy działań władzy lokalnej w kontekście miejskiej ekologii. Sztandarowe, po prostu. Śmieciarki mknące drogą 634 i innymi lokalnymi duktami, ciężarówki z towarami do galerii - najczystsze, świeżutkie spalinki, ekologiczne, oczywiście. I dodatkowo korki, bo dodatkowych obciążeń lokalne dukty bezkolizyjnie nie przyjmą. Rewelacja...

  12. Mateusz

    Teraz fabryki powstają głównie w specjalnych strefach ekonomicznych bo firmy nie muszą przez jakiś okres czasu płacić podatków i mają dostęp do infrastruktury oraz kadry,w Wołominie brakuje ludzi z odpowiednimi kwalifikacjami,ci o których pisze Mark są wykwalifikowani na "stare czasy". Stolarka przeniosła się do Lęborka ze względu na dostęp do surowca,u nas ze względu na warunki mógłby powstać jakiś zakład przemysłu lekkiego,ewentualnie montownia lub przetwórstwo spożywcze np takie jbb ma się dobrze.Wydaje mi się, że w Wołominie społeczeństwo po prostu trochę sie zatrzymało.

  13. Mieszkaniec Kobyłki

    Jak zwykle hejt w wykonaniu oszołomów, którzy nie maja zielonego pojęcia o Kobyłce. 1. sprawa przejazdów kolejowych bezkolizyjnych w kobyłce to nic innego jak protest polityczny w latach 2013-2014 grupy wspólnotowo-pisowskiej, która oszustwem zbierając podpisy pod kościołami pod rzekomym protestem mieszkanców miała nadzieje na zwycięstwo w wyborach samorządowych w 2014 roku. Niestety ten plan wyborczy okazał się dla nich gwoździem do trumny, a ze szkoda dla kobyłki zablokowali budowe bezkolizyjnych przejazdów w Kobyłce Ossowie, centrum miasta w I etapie przebudowy. W Zielonce "oszołomy" próbowały zrobic to samo ale sie im nie powiodło. Nie władze Kobyłki sa odpowiedzialne, ale pewna wspólnota, która za wszelka cene chce władzy w kobyłce. Przejazdy bezkolizyjne na szczęscie w Kobyłce beda , ale w drugim etapie modernizacji w roku 2018-2019. 2. co do centrum handlowego to wszyscy wiedza, że powstało by juz w tym roku gdyby nie protesty , zaskarzanie decyzji przez jedna pania radna, która ma obok działkę. To ta sama pani co grała wazna role w tej grupie wspólnotowo-pisowskiej w sprawie protestów (patrz powyżej). Inwestor juz dawno by rozpoczął budowe, ale ta pani wszystkie decyzje zaskarża. i tak sprawa ciagnie sie od dobrych paru lat. Miał byc centrum handlowe, drogi lokalne w kobyłce za kilka milionów wybudowane przez wykonawce na jego koszt. Prawie 1 km dwupasmówki 634 obok centrum na koszt wykonawcy i co roku ponad 1,5 mln do kasy miasta z tytułu podatków, około 600-800 nowych miejsc pracy...ale co tam pani radna bawi sie w politykę i prywatę wystarczy sobie zadac trochę trudu te informacje sa jawne i oparte na dokumentach. No ale to dla niektórych za trudne wiec lepiej wypisywac no forum idiotyzmy.

  14. mark

    to po wuj taką radną trzymacie????? Spiszcie jej dokonania na kartce papieru i dajcie ludziom - niech sami pomyślą co z tą personą przed wyborami uczynić. Do ludzi trzeba prosto> - nie przez www - do skrzynek.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>