Znów będą kłócić się o przejazdy?

30

Podczas ostatnich spotkań z mieszkańcami wiceburmistrz Piotr Grubek przekonywał co prawda, że zgodnie z zapowiedziami PKP PLK S.A., w Kobyłce powstaną upragnione przejazdy bezkolizyjne. – Te obiekty powinny zostać wybudowane w latach 2019-2020. Obecnie trwają uzgodnienia dokumentacji potrzebnej do ogłoszenia przetargu, zaprojektowania i wybudowania tych obiektów – mówił w ubiegłym tygodniu zastępca burmistrza miasta Kobyłka. Jednak do wojewody mazowieckiego wpłynęło niedawno kolejne pismo od stowarzyszenia Nasza Ziemia, które może wprowadzić zamęt w sprawie ewentualnej lokalizacji przejazdów.

Oto fragment tego dokumentu: „Stowarzyszenie Nasza Ziemia, działając w imieniu osób, które podpisały się pod petycją skierowaną do PKP PLK S.A. z dnia 28 sierpnia 2014 roku, zwraca się z wnioskiem o rozpatrzenie możliwości pozostawienia przejazdu kolejowego w miejscu, w którym dotychczas istnieje przejazd kolizyjny (w osi 2 szerokich ulic powiatowych klasy zbiorczej: ulicy Napoleona i ulicy Poniatowskiego) oraz przebudowania go na przejazd bezkolizyjny w formie tunelu.” W dalszej części pisma stowarzyszenie Nasza Ziemia krytykuje działania włodarzy miasta przekonując m.in., że: (…)

Więcej na łamach Wieści.

30 KOMENTARZE

  1. Panie burmistrzu! Proszę zdecydowanie działać. Nie może Kobyłka być sparaliżowana komunikacyjnie latami, dlatego że komuś coś nie pasuje.

  2. Albo nie jeździsz tymi przejazdami i nie zależy ci na tym, albo nie zdajesz sobie sprawy, że w niedługim czasie zostaną uruchomione kolejne dwa tory po których będą jeździły pociągi towarowe i dalekobieżne. Zakorkują Kobyłkę i wszyscy będą zadowoleni. Powstaną nowe kawiarenki przy przejazdach bo tyle się będzie czekało na przejazd przez przejazd kolejowo-drogowy, że spokojnie ciacho i kawę będzie można skonsumować :). W sumie to Kobyłka zanotuje pewnie nawet niezły wzrost gospodarczy jak większe inwestycje będą ją omijały bokiem bo taka będzie zakorkowana :).

  3. Drodzy Czytelnicy!
    Wylewnie podziękujmy mieszkańcom Kobyłki, przez których w latach 2019-2020 znów będziemy mieli dwa lata opóźnień pociągów, zmniejszoną ilość kursów i opóźnienia.

  4. Mówiłem dawno , że jak pociąg wyjeżdża ze słonecznej – to w Kobyłce zamkną przejazd. A jak jedzie z Zielonki – to samo. A jak dojdzie do tego ruch daleobieżny – życze szczęścia na przejedzie – obiady tam można gotować. Taka właśnie sytuacja ma miejsce w Grodzisku na Bałtyckiej, podobnie w Ożarowie. Tam sie tylko czeka i czeka i czeka.Tylko żeby to wiedzieć – to trzeba troche „świata” poznać. Chociażby tego powiatowego. Ale ja o tym pisałem. I co – nikt nie czytał? Teraz sie dopiero pod ciemnymi kopułami przejaśniało??? No brawo. Za co ci ludzie pieniądze biorą???
    Żenada

  5. A życze wam , żeby tych bezkolizyjnych przejazdów nie zrobili wam przez kolejne 30 lat. I ci co podpisywali się pod petycją która uniemożliwiła budowe tych przejazdów i ci którzy na ten pomysł petycji wpadli – niech sobie swoje petycje i podpisy poprzyklejają na tyłkach. Też – na 30 lat. Gwarantuje że zawsze będą stać – gdziekolwiek.

  6. „Stowarzyszenie Nasza Ziemia […]zwraca się z wnioskiem o rozpatrzenie możliwości pozostawienia przejazdu kolejowego w miejscu, w którym dotychczas istnieje przejazd kolizyjny […]: ulicy Napoleona i ulicy Poniatowskiego) oraz przebudowania go na przejazd bezkolizyjny w formie tunelu.”
    Skrót mój cytowania ( arturros)

    Czyli kierujemy ruch tranzytowy prosto na perłę baroku ze zdubletowanym rondem przy placu przed tym kościołem ?
    Kolejny absurd.

    Propozycja przejazdu 2-poziomowego dotyczyła Orszagha, Bohaterów Ossowa, żeby rozdzieliić lokalny ruch z chwilowymi szczytami od bardziej uciążliwego tranzytowego.
    Przedłużając te odcinki można Nadmę połączyć z ulica Grabiczną do Ossowa omijając cmentarze i kościoły kobyłkowskie.

  7. Drodzy czytelnicy, to ze Kobyłka jest zakorkowana to dzieło naszych władz. Komu przeszkadzałoby zrobienie tunelu na przejeżdzie w Ossowie. Jest miejsce i droga odpowiednio szeroka, anie poroniony pomysł ozrobienie w lesie wiaduktu i poprowadzenie calego ruchu waska ul. Jasinskiego i dalej Napoleona. Słyszalem że to rozwiazanie pozwolu poprowadzić ruch do nowobudowanej obwodnicy. Bzdura nie ma na to kasy, bo gdyby tak było, że ruch poprowadzony zostanie przez las do obwodnicy, to od razu podpisuje sie pod tym obiema rekami. Miasto mie ma kasy i pie…szy bzdury. Wina jak piszę jest po stronie miasta. A dezinformacja siana przez Grupka kimkolwiek on jest jest tego potwierdzeniem.

  8. Grubek przygotowuje sobie grunt na ewentualną porażkę a porażka nieunikniona. Ludzie ! Przejazdów bezkolizyjnych nie było i nigdy nie będzie. Logicznie myśląc jeżeli NZ miała by wpływ na decyzje a zbierała ponoć podpisy na Ossów to dlaczego nie ma przejazdu w Kobyłce?

  9. Obejrzyjcie XXIII sesje Rady Miasta 2:32 min.Jakby przewodnicząca Jaźwińska dala dojść do głosu pytającym to dowiedzielibyście się prawdy do końca . Na ogół przewodnicząca przewodniczy a radni pytają. Lala zakrzyczała nawet przedstawicieli PKP PLK S.A . A prawda jest taka, ze władza nawaliła z dokumentacja z tą swoją innowacyjną wizją przejazdów. Nikt na nich nie czekał .Za opieszałość biurokratów zapłaci całe miasto. A protesty z Jasińskiego były jak wygrana w totka na swoją obronę. Teraz też czekają na HGW na co!

  10. Cytat:
    „Komu przeszkadzałoby zrobienie tunelu na przejeżdzie w Ossowie. Jest miejsce i droga odpowiednia…”

    Na pewno kierowcom i rozmodlonym pieszym .
    A gdzie ta Napoleona się kończy – przecież na zdubletowanym, ósemkowym rondzie przy placu 15 Sierpnia przed kościołem świętej Trójcy, czyli perłą baroku.

    Jak wyobrażacie sobie kondukt weselny albo pogrzebowy na ktoryś z miejscowych cmentarzy albo procesję na Boże Ciało ?
    Z ciężarowymi liniowcami kilkudziesięciometrowej długości ?

    Przecież lokalny pieszy ruch izoluje się od tranzytowego.
    Czyli tylko Orszagha pod torami do Bohaterów Ossowa i Grabicznej – tam jest możliwość separacji pasów ruchu, łącznie z awaryjnymi pasami, zatokami, parkingami dla „TIR”ów.

    • @arturros

      Widać, że nie znasz sytuacji. Środków na łącznik do S8 nie ma i nie ma perspektywy by były, a że są potrzebne dziesiątki milinów złotych może ich nie być nigdy. Dlatego ruch po zjeździe z wiaduktu wjedzie z powrotem w Napoleona i pójdzie tak jak piszesz. Sensu to nie ma.

  11. Między Kobusem a podstawówką czyli tam gdzie Nadmeńska krzyżuje się z Zagańczyka (w okolicy Kalisiaka ) to obszary o gęstej zabudowie. Mało miejsca na poszerzenie jezdni – a w pobliżu Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Powiatowej przy OSP i tej uliczce do starego cmentarza to już wypadnie galimatias.

    Zresztą cały układ drogowy w Kobyłce to galimatias – dla rozwoju stanowi poważną barierę – dla małej wioski lub satelitarnego miasteczka pasował ale zamiast docentrycznie trzeba go prowadzić wokółcentrycznie czyli po łuku obwodnic.
    Forsowanie tunelów tam gdzie nie da się zrobić ruchu nieruchomościami to bezsens.

  12. Podstawowa rzecz: podbudowa trasy drogowej, czyli kamienie zamiast gliny błota piasku. czyli kiedy poziom jezdni po położeniu nawierzchni jest wyżej niż poziom działki zabudowanej w sąsiedztwie tego szlaku to po deszczu wiesz co się dzieje.
    Działkowicze jeśli nie udrożnili drenów i rowów tylko je zagrodzili siatką i ogrodzeniem to mają gałęzie, szlam, itede a u siebie na trawniczku staw z wylęgarnią komarów.

  13. Wołomin powinien pobierać haracz od tych z Kobyłki za korzystanie z tuneli. Nie chcieli, niech stoją w korkach. Szybko nauczą się , ze dla pieniaczy są taczki

  14. Witam dawno nie widzianego.

    Droga przysparza korzyści użytkownikom a dochodu również inwestorom – przy tych nowo wybudowanych konieczne jest dbanie o modny wizerunek.
    A to kosztuje i zwiększa przepływ gotówki.

    Pozdrawiam przedpiścę !

  15. @ gregor, 30 wrześnnia godz. 9.55
    „pobierać haracz […][skr. mój, arturros]] za korzystanie z tuneli”

    W planie budżetu na 2018 może wpływy z takiego myta zaistnieją, o ile Torpol odda użytkownikom teren po budowie.
    Na razie to antycypacja chcianego a nie istniejącego jeszcze stanu.
    Tunele jeszcze w trakcie powstawania.

  16. Tymczasem na dni piątek – niedziela 7-9 października 2016 Torpol zamyka przejazd przez plac budowy linii kolejowej obejmujący przedłużenie ul. Sikorskiego.
    Dobrze, że przynajmniej objazdy pozostają.

  17. Już nikt nie kłóci się o przejazdy . Burmistrz mówi ,że to przez protestujących przejazdów nie ma . Protestowali tylko o przejazd w Ossowie. Włodarz przeholowali trochę tworząc je w zupełnie innym miejscu. Ogólnie rzecz biorąc Kobyła nie dostarczyła kpl dokumentów. do inwestycji a teraz zwala na protestujących ,Jak tak było to dlaczego nie ma przejazdu w Kobyłce? Strasznie boli ,że przez tak głupiego burmistrza będziemy cierpieć na długie lata. Przejazdów bezkolizyjnych nie ma i nie będzie. Sam głupi głosowałem na to co mieliśmy i mamy. Po prostu oszukał nas Roguski a teraz zwala na jakąś Śliwińską . Niosą słuchy ,że Roguski zostawi nas mieszkańców z tym problemem bo marzy mu się starostwo albo chociaż do Sejmu. Klepie po dupie Nowoczesną co by wystartować bo inni nie chcą takiego nieudacznika.

    • W pełni się z Tobą zgadzam. Ja na szczęście nie głosowałam na nieudacznika ale nic to nie pomogło. Co do dalszych planów RR, najlepsze co mógłby zrobić to uwolnić nas od siebie. Do Sejmu może kandydować, i tak przepadnie. W każdym razie bez pomysłów, chęci czy umiejętności trwa na urzędzie 3 kadencję. Urzędnicy mnożą się jak króliki, w czasie swoich rządów zwiększył dwukrotnie zatrudnienie (urząd szkoły i instytucje gminne). Przejrzyj dane finansowe a zobaczysz, że podatki idą głównie na utrzymanie administracji a w wieloletniej prognozie finansowej na najbliższe lata nie planuje się żadnych inwestycji, jedynie wzrost podatków. Depresji można się nabawić patrząc na to…

  18. Najlepiej to po jednej stronie tego przejazdu niech zamieszka burmistrz, komendant, prokurator itd, wszystkie urzędy i biurokraci,
    Z drugiej strony niech zamieszkają zwykli szarzy ludzie i biznesmeni,
    wtedy przejazd można dożywotnio by zamknąć, nikt nikomu by nie wchodził w drogę.
    Ludzie by dawali rade, życie rozkwitłoby pełnią.
    Ciekawe kto by pierwszy umarł by z głodu

  19. Prawda jest taka, że mamy nieudolne władze, które prowadzą działania pozorne a tak naprawdę śpią z przerwami na kampanie przed wyborami. Brak przejazdów to wina błędów w dokumentacji. Przed wyborami była akcja napuszczania jednych mieszkańców na drugich aby pozbyć się odpowiedzialności. Obecnie w drodze do Warszawy największe korki są w Kobyłce. Tutaj o nic się nie dba – drogi są zaniedbane, nikt nie egzekwuje ich naprawy po budowie przyłączy czy uszkodzeniach przez deweloperów. Mieszkańcy są potrzebni tylko do płacenia podatków i oddania głosu „za”. To skandal, żeby tak zaniedbać miasto. Stan finansów też kiepski, nasze podatki idą głównie na urząd i 3 burmistrzów. Jedyne, co się poprawia, to zarobki burmistrzów i skarbniczki, rosną też wydatki na urząd. Jesteśmy daleko w tyle za wszystkimi miastami wokół, że o Ząbkach i Markach nie wspomnę. Zanim znów zagłosujecie na nieudacznika burmistrza i obecnych radnych, pomyślcie chwilę stojąc w błocie i korkach kobyłczańskich.

  20. Na ostatniej sesji wołomińskiej niejaki jagódka przekonywał, że Kobyłka to najlepiej rozwijające się miasto w Polsce. Czyżby liczył na wikt i opierunek u sąsiadów za miedzą? I skąd takie rozbieżności z głosem mieszkańców? Co prawda występ jagódki można rozpatrywać tylko w kategoriach farsy i bezmyślnego happeningu ale pytania o przyczyny tego publicznego harakiri pozostają niewyjaśnione.

    • Chyba niewidomy jakiś ten jagódka albo mało podróżuje. Pieszo to może się i uda przejść u nas przez tory i niektórymi ulicami ale inaczej już nie. Jesteśmy bardzo wyrozumiałymi pracodawcami dla nieudaczników, pod tym względem stanowimy fenomen w skali kraju.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj