Przejazd zamknięty, miasto zakorkowane

Przejazd zamknięty, miasto zakorkowane

Czasowe zamknięcie przejazdu kolejowego w Kobyłce (ul. Ręczajska) mocno dało się we znaki mieszkańcom Kobyłki. Ze względu na modernizację linii kolejowej, do 28 października kierowcy są zmuszeni korzystać wyłącznie z przejazdu zlokalizowanego w ciągu ul. Poniatowskiego. Ta sytuacja sprawiła, że w godzinach szczytu przedostanie się z jednej części miasta na drugą zajmuje bardzo dużo czasu. Problem ten poruszył jeden z mieszkańców podczas ostatniej sesji Rady Miasta Kobyłka.

– Czy Urząd Miasta zamierza coś robić w kwestii przejazdów kolejowych, na których dzisiaj wszyscy tracą mnóstwo czasu? Dzisiaj przejazd z jednej strony na drugą i z powrotem zabiera nawet godzinę. Czasami przejazd jest zamknięty prze kilkanaście minut. Wiem, że teoretycznie to teren PKP PLK, ale nie może być tak, że Urząd Miasta umywa od tego ręce i nic w tym temacie nie robi. Tuneli i wiaduktów na razie nie ma i póki co nie ma się co łudzić, że będą, bo daty typu 2019 rok to utopia. Nie ma planów, nie ma projektów, nie ma nic w tym temacie pewnego. Pytam więc, co Urząd Miasta robi w kierunku ułatwienia życia mieszkańcom Kobyłki? Za chwilę dojdzie druga linia torów i to już całkowicie sparaliżuje przemieszczanie się w naszym mieście. Czy będziemy skazani na przejazdy w Wołominie i Zielonce? Dlaczego przejazdy z automatem zamykają się na chwilę przed przejazdem pociągu, a już z dróżnikiem ten czas jest dużo dłuższy? Czy ktoś w urzędzie to weryfikował z PKP PLK? Potraktujecie to państwo poważnie, ponieważ tego typu niedogodności powodują wiele frustracji i jeśli nic się tu nie zadzieje, to jestem przekonany, że temat znajdzie swój finał w najbliższej kampanii wyborczej, która już za dwa lata. (…)

Więcej na łamach Wieści.

(21) Comments

  1. Moby Dick

    Przy przejeździe z dróżnikiem (całkowite zamknięcie przejazdu) szlabany opuszcza się wcześniej niż przy przejeździe automatycznym z rogatkami połówkowymi. Za brak tuneli Kobyłka może podziękować sobie sama. Przede wszystkim władzy za przesuwanie tunelu z głównego ciągu komunikacyjnego w boczne uliczki przy jednoczesnych niskich umiejętnościach rozmów z mieszkańcami.

  2. cetrum

    Ja pamiętam które środowiska zbierały podpisy przeciw przejazdom , kto wywieszał szmaty na ogrodzeniach, bo im trasa się nie podobała -wytyczona juz lata temu. Teraz stoją w korkach w Ossowie, szkoda ze inni przez to cierpią

    1. wyborca

      Szmaty wisiały w Ossowie. Gdyż podpisy były zbierane dla mieszkańców ul. Jasińskiego. A dlaczego zdjęli przejazd bezkolizyjny z Napoleona . A dlatego ,że Roguski z rodziną wykupili tereny przy stadionie i nie chcieli komunikacji tuż obok. Zdupili nam przejazdy Roguski i jego świta. Rodzina też najważniejsza .

  3. a r t u r r o s

    W marę wzrostu ilości kursów na tej linii przejazdy z dróżnikiem będą zamykane na dłużej. Te z sygnalizacją dźwiękową i półzaporami też.

  4. mieszkaniec Kobyłki

    po dołożeniu toru, przejazd będzie czynny tylko przez 15 min ,przez 45 min będzie zamknięty.Będziemy wyjątkowym miastem gdzie przy ul.i kodzie miasta trzeba będzie dopisać Kobyłka A lub B.Gdzie jest urząd miasta i co w tym kierunku robi KONKRETY! a nie mamy plany!

  5. 123

    Proponuje podziękować tym którzy wywieszali transparent i zbierali podpisy.... Najlepiej tak zebrać się pod ich domami i pokrzyczeć - "dziękujemy!" Niech wiedza że są docenieni

  6. Jkj

    Ja wierzę że p.Burmistrz dopilnuje aby jeszcze w tej kadencji powstał tunel przy ul Orszagha . Tam przecież nikt nie wywieszał szmat, nikt nie protestował, nikt nie zbierał podpisów przeciw budowie tego tunelu.Wiec skoro nie udało mu się w poprzedniej kadencji to teraz mamy to na 100 procent.Ja wierze w moc pana burmistrza:)

    1. mieszkaniec Kobyłki

      Czas zacząć rozglądać si za prawnikiem ,który postawi zarzuty burmistrzowi i reszcie leni z UM. Chociaż wydaje mi się że takie rzeczy są ścigane z urzędu , niegospodarność ,zaniechania i brak nadzoru . Wystarczy wspomnieć kwotę na tegoroczną choinkę .

      1. wkurzona

        Masz rację, rozmnożył sztab urzędników a dopilnować ich nie potrafi. Ale co się dziwić - przykład płynie z góry, jak szefostwo śpi, reszta również w letargu. Do tego te kłamstwa o winie mieszkańców, to chyba też karalne?

  7. mark

    I bardzo dobrze wam tak. Ja mówiłem, przestrzegałem: swego czasu tak właśnie było na przejeździe kolejowym w Grodzisku na ul. Bałtyckiej. Dłuuuuuuuuuugie lata. Jak sie przejazd zamknął - to stojący tam mogli pranie robić, obiady gotować - bo 15 min - to było minimum stania. I ostrzegałem - tu - będzie tak samo. Podziękujcie ludziom tego ugrupowania Wysoce Światłych Samorządowców że wpuściła was w takie bagno. Choć właściwie - sami sobie podziękujcie że jesteście bardziej durni niż ci debile którzy od lat wciągają cały ten powiat w odchłań niebytu. Zobaczycie teraz Kobyłki - dwóch prędkości. A tak na serio - mówiłem - że będzie tragizm - podziękujcie teraz tym - co wam go stworzyli - najlepiej przy urnach.

  8. a r t u r r o s

    @ pol: "parking chce zbudować przy stacji okazalszy " P+R się przyda w kilku miejscach. Przy Napoleona i Poniatowskiego będzie miał wzięcie. Market po pn stronie miasta też zwiększy obroty. W Wołominie zarówno przy Słonecznej jak i przy Laskowej i Legionów też już zaczyna miejsca brakować.

  9. Jkj

    Tak trzeba przyznać że budowa wodociagow w latach dziewięćdziesiątych i pozyskanie środków z UE na początku lat dwutysiecznych przez poprzednia ekipę przyczyniło się bardzo do rozwoju Kobylki. Powstają nowe osiedla, nowe domy, budowane przez mieszkańców i deweloperów, ale infrastruktura za tym nie podąża.Fatalny stan dróg. Przejazdy przez tory tragedia.We wszystkich innych miastach robią tunele, wiadukty, a u nas w Kobylce znów się obiecuje, że będą w 2018-20r. Bardzo dużo się obiecuje.A ludzie w to wierzą. Ufni Ci nasi mieszkańcy .

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>