Przejazd zamknięty, miasto zakorkowane

21

Czasowe zamknięcie przejazdu kolejowego w Kobyłce (ul. Ręczajska) mocno dało się we znaki mieszkańcom Kobyłki. Ze względu na modernizację linii kolejowej, do 28 października kierowcy są zmuszeni korzystać wyłącznie z przejazdu zlokalizowanego w ciągu ul. Poniatowskiego. Ta sytuacja sprawiła, że w godzinach szczytu przedostanie się z jednej części miasta na drugą zajmuje bardzo dużo czasu. Problem ten poruszył jeden z mieszkańców podczas ostatniej sesji Rady Miasta Kobyłka.

– Czy Urząd Miasta zamierza coś robić w kwestii przejazdów kolejowych, na których dzisiaj wszyscy tracą mnóstwo czasu? Dzisiaj przejazd z jednej strony na drugą i z powrotem zabiera nawet godzinę. Czasami przejazd jest zamknięty prze kilkanaście minut. Wiem, że teoretycznie to teren PKP PLK, ale nie może być tak, że Urząd Miasta umywa od tego ręce i nic w tym temacie nie robi. Tuneli i wiaduktów na razie nie ma i póki co nie ma się co łudzić, że będą, bo daty typu 2019 rok to utopia. Nie ma planów, nie ma projektów, nie ma nic w tym temacie pewnego. Pytam więc, co Urząd Miasta robi w kierunku ułatwienia życia mieszkańcom Kobyłki? Za chwilę dojdzie druga linia torów i to już całkowicie sparaliżuje przemieszczanie się w naszym mieście. Czy będziemy skazani na przejazdy w Wołominie i Zielonce? Dlaczego przejazdy z automatem zamykają się na chwilę przed przejazdem pociągu, a już z dróżnikiem ten czas jest dużo dłuższy? Czy ktoś w urzędzie to weryfikował z PKP PLK? Potraktujecie to państwo poważnie, ponieważ tego typu niedogodności powodują wiele frustracji i jeśli nic się tu nie zadzieje, to jestem przekonany, że temat znajdzie swój finał w najbliższej kampanii wyborczej, która już za dwa lata. (…)

Więcej na łamach Wieści.

21 KOMENTARZE

  1. Przy przejeździe z dróżnikiem (całkowite zamknięcie przejazdu) szlabany opuszcza się wcześniej niż przy przejeździe automatycznym z rogatkami połówkowymi.
    Za brak tuneli Kobyłka może podziękować sobie sama. Przede wszystkim władzy za przesuwanie tunelu z głównego ciągu komunikacyjnego w boczne uliczki przy jednoczesnych niskich umiejętnościach rozmów z mieszkańcami.

  2. Ja pamiętam które środowiska zbierały podpisy przeciw przejazdom , kto wywieszał szmaty na ogrodzeniach, bo im trasa się nie podobała -wytyczona juz lata temu. Teraz stoją w korkach w Ossowie, szkoda ze inni przez to cierpią

    • Szmaty wisiały w Ossowie. Gdyż podpisy były zbierane dla mieszkańców ul. Jasińskiego. A dlaczego zdjęli przejazd bezkolizyjny z Napoleona . A dlatego ,że Roguski z rodziną wykupili tereny przy stadionie i nie chcieli komunikacji tuż obok. Zdupili nam przejazdy Roguski i jego świta. Rodzina też najważniejsza .

  3. W marę wzrostu ilości kursów na tej linii przejazdy z dróżnikiem będą zamykane na dłużej.
    Te z sygnalizacją dźwiękową i półzaporami też.

  4. po dołożeniu toru, przejazd będzie czynny tylko przez 15 min ,przez 45 min będzie zamknięty.Będziemy wyjątkowym miastem gdzie przy ul.i kodzie miasta trzeba będzie dopisać Kobyłka A lub B.Gdzie jest urząd miasta i co w tym kierunku robi KONKRETY! a nie mamy plany!

  5. Proponuje podziękować tym którzy wywieszali transparent i zbierali podpisy….

    Najlepiej tak zebrać się pod ich domami i pokrzyczeć – „dziękujemy!”
    Niech wiedza że są docenieni

  6. Ja wierzę że p.Burmistrz dopilnuje aby jeszcze w tej kadencji powstał tunel przy ul
    Orszagha . Tam przecież nikt nie wywieszał szmat, nikt nie protestował, nikt nie zbierał podpisów przeciw budowie tego tunelu.Wiec skoro nie udało mu się w poprzedniej kadencji to teraz mamy to na 100 procent.Ja wierze w moc pana burmistrza:)

    • Czas zacząć rozglądać si za prawnikiem ,który postawi zarzuty burmistrzowi i reszcie leni z UM.
      Chociaż wydaje mi się że takie rzeczy są ścigane z urzędu , niegospodarność ,zaniechania i brak nadzoru . Wystarczy wspomnieć kwotę na tegoroczną choinkę .

      • Masz rację, rozmnożył sztab urzędników a dopilnować ich nie potrafi. Ale co się dziwić – przykład płynie z góry, jak szefostwo śpi, reszta również w letargu. Do tego te kłamstwa o winie mieszkańców, to chyba też karalne?

  7. I bardzo dobrze wam tak. Ja mówiłem, przestrzegałem: swego czasu tak właśnie było na przejeździe kolejowym w Grodzisku na ul. Bałtyckiej. Dłuuuuuuuuuugie lata. Jak sie przejazd zamknął – to stojący tam mogli pranie robić, obiady gotować – bo 15 min – to było minimum stania. I ostrzegałem – tu – będzie tak samo. Podziękujcie ludziom tego ugrupowania Wysoce Światłych Samorządowców że wpuściła was w takie bagno. Choć właściwie – sami sobie podziękujcie że jesteście bardziej durni niż ci debile którzy od lat wciągają cały ten powiat w odchłań niebytu. Zobaczycie teraz Kobyłki – dwóch prędkości.
    A tak na serio – mówiłem – że będzie tragizm – podziękujcie teraz tym – co wam go stworzyli – najlepiej przy urnach.

  8. @ pol:
    „parking chce zbudować przy stacji okazalszy ”
    P R się przyda w kilku miejscach. Przy Napoleona i Poniatowskiego będzie miał wzięcie.
    Market po pn stronie miasta też zwiększy obroty.

    W Wołominie zarówno przy Słonecznej jak i przy Laskowej i Legionów też już zaczyna miejsca brakować.

  9. Tak trzeba przyznać że budowa wodociagow w latach dziewięćdziesiątych i pozyskanie środków z UE na początku lat dwutysiecznych przez poprzednia ekipę przyczyniło się bardzo do rozwoju Kobylki.
    Powstają nowe osiedla, nowe domy, budowane przez mieszkańców i deweloperów, ale infrastruktura za tym nie podąża.Fatalny stan dróg. Przejazdy przez tory tragedia.We wszystkich innych miastach robią tunele, wiadukty, a u nas w Kobylce znów się obiecuje, że będą w 2018-20r.
    Bardzo dużo się obiecuje.A ludzie w to wierzą. Ufni Ci nasi mieszkańcy .

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj