A jednak bezkolizyjnie

46

Jak podaje branżowe pismo „Rynek Kolejowy”, PKP PLK rozpoczęła poszukiwania wykonawcy na zaprojektowanie i wykonanie skrzyżowań dwupoziomowych m.in. w Kobyłce Ossów, Kobyłce i Jasienicy. Prace te pochodzą z projektu prac na linii E75 na odcinku Sadowne – Czyżew. Na ten cel zarządca infrastruktury chce wydać 77,5 mln zł. Pozwoli to na przyspieszenie prędkości maksymalnej pociągów.

Wykonawca będzie miał za zadanie opracowanie koncepcji programowo-przestrzennej, projektu budowlanego, projektu wykonawczego, projektu organizacji ruchu i uzyskania dla tych dokumentów wszystkich wymaganych opinii, uzgodnień, dopuszczeń, decyzji i pozwoleń. W następnym etapie nastąpi wykonanie wszystkich robót budowlanych zgodnie z zakresem zamówienia na podstawie opracowanej przez wykonawcę i zatwierdzonej przez zamawiającego dokumentacji. (…)

Więcej na łamach Wieści.

Informujemy, że wszystkie komentarze, nie odnoszące się do tematu artykułu będą kasowane. Redakcja, jako jedyny administrator strony, nie będzie akceptować prób wmieszania Wieści w toczącą się właśnie walkę lokalnych samorządowców.

46 KOMENTARZE

  1. No dobra ale czy zaraz oszołomy z znów nie będą zbierać podpisów przed kościołami?? ale mam nadzieje, że jak teraz ludzie stoją w korkach to tych zbieraczy pogonią daleko daleko

  2. Od projektu do wykonania długa droga. Bezkolizyjny przejazd powinien być tworzony tu i teraz. Czemu pan burmistrz nie podaje informacji ile od zakończenia trzeba będzie poczekać zanim robota będzie mogła ruszyć – z tego co obiło mi się o uszy około 2 letni czas ,,karencji”. Od tylu miesięcy miasto stoi, jak zrobią tory miasto będzie stać, jak wezmą się za nowy projekt miasto będzie stać (pewnie kupcy zaczną protest więc też będziemy stać!) – ile to lat mamy pokutować za ten ciemnogród???
    Gdzie pan miał głowę burmistrzu R.??? Gdzie byli radni ???

  3. Jaka głowę? Lansuje się tylko tu i tam. PKP PLK szuka dopiero wykonawcy. Trzeba jeszcze zrobić nowe projekty z pozwoleniami i jeszcze otrzymać dotację.

  4. Drogi Panie zgadzam się. Chodziło mi o to że nawet gdyby pozwolenia, projekty etc etc były gotowe dziś to pracy nie można rozpocząć!!!!! Jest w dokumentach prawdopodobnie 2 letni okres od zakończenia obecnych prac po którym DOPIERO będzie można starać się o budowę przejazdów bezkolizyjnych!!!!! Ale o tym cicho sza!!!! Ktoś celowo wprowadza nas w błąd. Niech to będzie rok powiedzmy. Uważa pan, że ten tunel powstanie w przeciągu 1 kwartału??? Nie sądzę!!! Ale proszę jaki sukces!!!

  5. Ojej, jak to? Nagle mityczne 'protesty’ i 'podpisy pod kościołami’ przestały obchodzić PKP PLK? Szok. Jak przeżyją to tysiące tubylców wierzących w magiczną moc podpisów protestacyjnych?

  6. Podpisy pod kościołem dobre sobie. Niech zgadnę tunel zagrażał wierze praojców i praworządności? Pod kościołem załatwiać interesy paru rozwrzeszczanych kupców- Boże widzisz i nie grzmisz!!!
    Bojkotuje tych pieniaczy od początku, noga moja nie postanie tam więcej, choćbym miał i cały dzień stać na przejeździe!!!

  7. Do „co z Kobyłką”….Z Kobyłką ok a przejazdy będą pod warunkiem że jak tacy jak Ty nie będą pisać bzdur. Jak dobrze poczytasz to pieniądze są przyznane ale trzeba umieć czytać a nie pisać na zamówienie.Zajmij sie lepiej swoją pracą!!!!

  8. w którym miejscu piszę o pieniądzach???
    czytaj ze zrozumieniem panie Walduś bo chyba masz problem z tym
    Piszę o zmarnowanym czasie. Idź zapytaj mądrzejszych o dokumentację i procedury to ci wytłumaczą o co chodzi. Zapewne nie korzystasz z tego przejazdu więc nie odczuwasz problemu. Natomiast ja, moja rodzina, sąsiedzi, znajomi owszem. Mamy duży problem żeby przeprawić się przez tory i ten problem nie zniknie jutro ani za miesiąc ani za rok!!!!

  9. @co z kobyłką poruszasz ważny problem. Potrzebne jest spotkanie z mieszkańcami!
    wzywam radnych, burmistrza o przekazanie rzetelnych informacji z uwzględnieniem najważniejszej kwestii: ile to potrwa, kiedy inwestycja będzie rozpoczęta, jakie znowu utrudnienia spadną na mieszkańców

  10. Spotkania Burmistrza i Radnych z mieszkańcami obywały się od 20-22 września 2016 gdybyś Krzysztof był to dostałbyś rzetelne informacje o przejazdach bezkolizyjnych i nie tylko. Niestety na takich spotkaniach jest niska frekwencja mieszkańców. Potem podpisują petycje przygotowane przez Stow. Nasza Ziemia wspomagane przez Wspólnotę Samorządową, że nie zgadzają się na przejazdy bezkolizyjne w tym śladzie tylko chcą w ulicy Napolena. I tak protesty będą prowadzić, dla idei nie bo nie. Parcie na władzę bez względu na konsekwencje dla większości mieszkańców.

  11. @Grazia nic nie słyszałem o tym spotkaniu. Skoro nie ma zgody to co z projektami? Jeśli była pani/pan na tym spotkaniu proszę napisać do jakich ustaleń doszło?

    • Jeżeli jak będzie? Tu piszą o planach, tu o protestach i zablokowaniu inwestycji . Czas leci a przejazd stoi.
      @Grazia pisze o mobilizacji przeciwników. Nie mieszkam w Kobyłce, ale z tego przejazdu korzystam. Zwolenników wydaje się być więcej a tu tylko interes paru kupców jest poruszany.

  12. Pamiętajcie że 80% pojazdów przejeżdżających przez kobyłkowskie przejazdy to nie są mieszkańcy Kobyłki jak będą bezkolizyjne przejazdy to liczba ,,obcych” rozjeżdżających Kobyłkę wzrośnie wielokrotnie.Przez Kobyłkę dziennie przejeżdża około 60 tysięcy! pojazdów,(np.ul.Nadarzyńską około 30 tys. dziennie)

    • do: ob.nadzór ruchu
      W takim razie zrolujcie asfalt, to wtedy liczba obcych rozjezdzajacych Kobylke spadnie do zera, albo jeszcze lepiej: wprowadzcie zakaz wjazdu dla obcych i sami nie wyjezdzajcie poza granice swojego miasta.

      • Pomysłowy Dobromir – 10/10 Niech postawią zasieki, nikogo nie wpuszczają i sami nie wyściubiają nosa poza granice miasta, aby nie rozjeżdżać i nie rozdeptywać innych dróg i chodników.

  13. Mądrzy pamiętajcie. Ze aby zbudować tunel pod torami., trzeba rozebrać tory. Więc będą utrudnienia nie tylko w Kobyłce, ale i na trasie kolejowej. Nie można był za jednym zamachem. Nie, a dlaczego. Bo wasz wzrok dalej niż czubek nosa nie sięga.

  14. Krzysztof odsyłam na stronę internetową urzędu Miasta tam są relacje wideo z każdego spotkania 20,21, 22 września szkoła nr1, 2 lub 3 do wyboru. Ja jestem obca, w Kobyłce mieszkam od 1989r, na moim osiedlu parkował jeden góra dwa samochody, dziś nie ma miejsca do parkowania, kto pierwszy ten lepszy, ale bez samochodu ani rusz, a tym bardziej bez obwodnic, przejazdów bezkolizyjnych. Nie da się zamknąć miasta dla obcych. Demokracja ma to do siebie, że jeśli jest większość za to mniejszość musi się z tym pogodzić.

  15. Dobrze wam tak. Pisałem – trzeba było poczytać i pomyśleć. Teraz sie męczcie. Baaardzo dobrze ! Niech wam szlabany podnoszą ci – co tuneli nie chcieli. Przecież wiadomo kto te podpisy zbierał. Ludzie bez twarzy??

  16. Spokojnie – ten kto faktycznie rządzi tym miastem (prawdziwi Kobyłczanie wiedzą o kim mowa) „załatwi” aby oszołomy „skrzyknęły się” i bruździły…

    SAMI WIECIE KOMU zależy na tym aby nie było tych przejazdów ponieważ to gwarantuje 100% chaos komunikacyjny.
    A chaos oznacza ż wszyscy będą omijać to zad…ie infrastrukturalne, a jemu zależy na tym aby ruch w mieście był ograniczony bo chcąc nie chcąc ruch odbywa się kolo włości SAMI WIECIE KOGO
    Akcja z obstawieniem miasta ograniczeniami do 12 ton nie do końca si udała, ale kto wie może osiągnie swój cl – by Kobyła była nada ciemną dziura.

  17. Grazia dobrze piszesz.
    Najbardziej niezadowoleni z tego, że problem będzie nareszcie rozwiązany to ci którzy składali podpisy pod kościołem. Nakręcają atmosferę na forum – ile to będzie trwało i jak teraz żyć?
    Powinno się was poznaczyć żeby było was widać z daleka na ulicy!!!!!

  18. Dobra, dobra Kobyłka za kilka lat wybuduje sobie sensowne przejazdy, a w między czasie wolominiacy będą płacić za rozjezdzone przez Kobylczan drogi w swoim mieście. Chyba czas na ustalenie jakiś odszkodowań czy zasad współfinansowania remontów dróg w Wołominie przez Kobyłka. To albo ukaranie zbyt miękkiego burmistrza który ugiol się pod rzadaniami grupki rozwrzeszczanych głupców i zgotował połowie powiatu piekło na drogach.

  19. Mam nadzieję że nikt nie wierzy w takie bzdury o zrobieniu przejazdów bezkolizyjnych w przeciągu 1 roku…sam proces inwestycyjny tyle trwa, doliczmy roboty ziemne a trzeba zaznaczyć, że teren jest tam podmokły co skomplikuje prace i wydłuży termin oddania przejazdów. Ogólnie rzecz ujmując trzeba liczyć około 3 lat tj. 2020r.
    Co gorsze nie obejdzie się bez protestów mieszkańców-wcześniej one zablokowały budowę. Dlaczego teraz miałoby być inaczej?

  20. Brak przejazdów to nie wina protestów ale błędów w dokumentacji i nie dajcie sobie kolejny raz mydlić oczu, już raz mieszkańcy to kupili i mamy nieudaczników na długie lata. A teraz ten spór o przejazdy to nawet im na rękę bo odwraca uwagę od wyprowadzania majątku .

    • Kobieto co ty za bzdury wypisujesz!!!
      Było to wielokrotnie wyjaśniane na spotkaniach z mieszkańcami i na forum,
      Jakie błędy w dokumentacji????
      Podaj jakiś konkretny przykład.
      Jedynym powodem powodem było 1500 podpisów pod listem protestacyjnym,(w większości nieświadomi tego co podpisują) a organizatorem tego było stowarzyszenie nasza ziemia.
      Piszesz o wyprowadzaniu majątku? – podaj jakiś konkret działaczko stowarzyszenia nasza ziemia.

  21. Wieści napisały : ” Wykonawca będzie miał za zadanie opracowanie koncepcji programowo-przestrzennej, projektu budowlanego, projektu wykonawczego, projektu organizacji ruchu i uzyskania dla tych dokumentów wszystkich wymaganych opinii, uzgodnień, dopuszczeń, decyzji i pozwoleń. W następnym etapie nastąpi wykonanie wszystkich robót budowlanych zgodnie z zakresem zamówienia na podstawie opracowanej przez Wykonawcę i zatwierdzonej przez zamawiającego dokumentacji.”
    Czyli, że czytając przytoczoną treść artykułu i informacji podanych przez pismo „Rynek Kolejowy ” w 2014r. nie było wyłonionego Wykonawcy prac związanych z budową tunelu i wiaduktu, nie było koncepcji , nie było projektu budowlanego, nie było projektu wykonawczego , nie było projektu organizacji ruchu i nie było wszystkich wymaganych opinii, uzgodnień, dopuszczeń , decyzji i pozwoleń , więc jak mogły rozpocząć się w 2014r/ 2015/2016 roku jakiekolwiek prace związane z budową tunelu i wiaduktu w Kobyłce i w Ossowie ?.
    Teraz na koniec 2016r. został ogłoszony przez PKP przetarg na wybór Wykonawcy i będą następowały kolejno wymienione prace. W ciągu 4 lat czyli do 2020 r. można zrobić wiele.
    Także proszę nie robić z ludzi idiotów , bo wszystko jest czytelne .
    Ktoś w 2014r. zawalił temat i szuka od tego momentu usprawiedliwienia, że to niby protesty, podpisy i inne. I powtarzane to jest jak mantra przez pewną grupę ludzi gdzie tylko można. A sprawa jest czytelna i oczywista.

  22. jkj i dobrze, że nie był wyłoniony w 2014 roku wykonawca bo nie dotrzymanie terminu ukończenia inwestycji z wykorzystaniem środków Unijnych grozi ich utratą. A tak przez całe to zamieszanie jest więcej zwolenników przejazdów bezkolizyjnych w śladzie zaproponowanym przez UM i PKP, Tak na marginesie parking parkuj i jedź super. Na stronie UM Kobyła można zobaczyć. polecam. Tam można porównać ile kasy wyda UM, ile dostaniemy od „Obcych”. Brawo Władza za umiejętność korzystania z dofinansowań. Kobyłka powoli, ale wchodzi w XXI wiek.

  23. Zobaczymy jak protesty kupców wyjdą. Nie ma co liczyć na szybkie rozwiązanie problemu tunelu o ile w ogóle nie zostanie on zablokowany na dobre przez petycje. Nigdzie nie ma mowy o konsensusie z niezadowolonymi. Oni mają przynajmniej mobilizację. W Ossowie też słyszałem że mieszkańcy przytorowi będą walczyć przeciw.
    Także 2020 – może w snach. Jak od początku władza dała d.. to teraz nie liczyłbym na cuda.

  24. Ludzie opanujcie się ! Jak będą przejazdy bezkolizyjne,tunele to tylko znacznie zwiększy się liczba przejezdnych,bo GPS będzie kierował auta z kierunku Lublina,Mińska i Białorusi przez ulice Grabiczną,Zieloną,Maciarewicza,Rozwadowskiego przez Kobyłkę do S8 .Kobyłka stanie się obwodnicą.

  25. Michaś, tak to możemy blokować z każdej strony Kobyłki. Przyjacielska, Kordeckiego i Zagańczyka już jest rozjechana.

  26. @michaś masz rację trzeba postawić barykady na wjeździe i wyjeździe i kiśmy się we własnych sokach. I żaden dziad nie będzie nam ulic niszczył!!!
    Oczywiście niech Kobyłczanie swymi dronami poruszają się wyłącznie w obrębie swego miasta, bo w sąsiednych miastach będą już ,,przejezdnymi” dewastatorami infrastruktury drogowej.

  27. wkurzona a ty się z choinki urwałaś klepiesz na komputerze oleandry absurdu.
    Wszyscy w Kobyłce wiedzą, że budowa bezkolizyjnych przejazdów w I etapie zablokowała grupa oszołomów z NZ i MWS wypisujące idiotyczne petycje i zbierając pod kościołem podpisy, że w Kobyłkę „zaatakują ” tysiące tirów. Samorząd Kobyłki walczy od kilku lat by były przejazdy bezkolizyjne i to się na szczęście udało w II etapie. Jeżeli tym razem pieniacze z NZ i MWS rozpoczną krucjatę przeciwko posługując się demagogią i kłamstwem to czas najwyższy ich pognac z Kobyłki.. Niech się wyprowadzą pod Sierpc tam jest spokojnie w muzeum wsi polskiej:, sielanka cisza spokój, kurne chaty, chałupy, wozy drabiniaste, świeczki w oknach itd…

  28. @Michas. Ty rozumiem,nie ruszasz sie poza granice Kobyłki?nie korzystasz z dróg,obwodnic w innych miastach? Moze nie korzystać tez z PKP bo tory się niszczą?Skąd ty sie urwałeś? Z tych przejazdów i dróg w wiekszosci korzystać bedą mieszkancy Kobyłki i okolic i sa one konieczne. Mam nadzieje,ze UM bedzie komunikował na bieżąco postępy jak i ewentualne „akcje” tego dziwnego stowarzyszenia, tak aby pozostali mieszkańcy( a jest ich zdecydowana większość)mogli w razie potrzeby „wesprzeć” tą inwestycje.

  29. Po wpisach widzę, że większość to normalni ludzie.
    Dla aktywistów stowarzyszenia nasza ziemia mam propozycję – ubierajcie się w jednakowe sweterki wychodząc na ulicę.
    Nie wstydźcie się swoich przekonań!!!!!
    Niech was sąsiedzi poznają!!!!!!!!

    • Przecież tu tylko o kasę chodzi, niech ludzie stoją na przejeździe, biznes się kręci. Po co do takich cwaniaków chodzić??? Między sobą rozmowa dwóch anty: ,,po moim trupie ten tunel będzie”, przy kliencie: ,, wie pan ja to mam stałych klientów, mi ten tunel nie przeszkadza”.

      Sąsiedzi to by ich pognali za rugi miasta jakby wiedzieli, że takie szkodniki drzwi w drzwi mieszkają!

  30. To jest tak jak pisałem: Pewnej grupie osób – nie opłąca się szersza droga, tunel wiadukt…po co ? Będzie szersza droga – pracownik szybciej z tąd wyjedzie ( po lepszą kaske ) , szybciej tu dojedzie inny pracodawca, jakiś towar, usługa – jakaś konkurencja. A po co?? Powiat wołomiński ma swoich 50 000 dojnych krów – z tylu idzie sie utrzymać – niczego więcej – nie trzeba prócz utrzymania tego właśnie stanu rzeczy. I to – wiedzą ci – co przy korycie siedzą – bo siedzą i przy korycie i trzęsą sporą częścią tutejszej niby-gospodarki.

  31. A tak w ogóle, to czy po nędznych i oślizgłych niby-drogach tej paździeżastej dziury – jeździ jakaś piaskarka, solarka, traktor z piachem????? Ktoś widział? Bo ja nie – a zrobiło sie ciekawie.
    Bo miejscami – szklanka – ślepce z urzędów – jak zwykle nic nie widzą – a za chwile – znów nieszczęście!!!! Tylko tym razem – trzeba oskarżyć o zaniedbania tych cieci od dróg- co nic nie robią nie dbają, nie posypują.
    1- go maja – ślisgo ! Niepodległości – szklanica – facet jakimś srebrnym kombi siedział w patykach – bo sie zawinął na szkle. Gdzie służby drogowe tej zatęchłej dziury, ja sie pytam, kto za to odpowiada????

    • Posłuchaj mark. Jeżeli widzisz taką sytuację, że jest taka sytuacja na pewnym odcinku często uczęszczanej drogi szklanka to zgłoś to do urzędu miasta i piaskarka tam się pojawi. Żaden urzędnik nie jeździ codziennie po wszystkich ulicach, żeby sprawdzić ich stan. Wystarczy jeden telefon – wielu mieszkańców tak robi i twierdzą że to działa.

  32. tak – zadzwonie do urzędu o 16.40 . Kto odbierze? Dozorca? Za służby miejskie płacimy podatek. Za piaskarki – też. Niech dyrektory kupią sobie i im termometry – może jak nauczą sie z nich korzystać – to dowiedzą sie kiedy wysyłąć na drogi piaskarki i pługi. A tych drug to wiele nie macie jak wam gruntowe odejdą – to zostanie raptem połowa. A do tego od dróg – to i w godzinach pracy sie dodzwonić nie można.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj