Znów oprotestują przejazdy?

55

Stowarzyszenie Nasza Ziemia ponownie zaczęło kwestionować lokalizację budowy wiaduktu w Kobyłce. Wygląda wiec na to, że radość mieszkańców i władz Kobyłki, na niedawną wiadomość o ogłoszeniu przez PKP PLK S.A. przetargu na zaprojektowanie i wykonanie bezkolizyjnych przejazdów w Kobyłce i Kobyłce Ossów nie będzie trwała długo.

W piśmie z 6 grudnia, skierowanym do PKP PLK S.A., Ministra Infrastruktury i Budownictwa oraz Wojewody Mazowieckiego czytamy m.in. że: „Utrzymywanie przez PKP PLK przeniesienia przejazdu kolejowego i jego budowa na podstawie nieaktualnych, niespójnych i prawie nieważnych planów zagospodarowania przestrzennego pochodzących nawet z poprzedniego stulecia – „do lasu i w łąki” i dla nieistniejących dróg – jest delikatnie rzecz ujmując niewłaściwe. Czy jest możliwe, że pomiędzy PKP PLK a władzami miasta Kobyłka nie występuje konstruktywna, rzetelna i wiarygodna komunikacja w tak ważnej sprawie, jak lokalizacja wiaduktu kolejowego? Potwierdzają to totalnie sprzeczne informacje płynące od PKP PLK i od władz Kobyłki. (…)

przejazdy2

Więcej na łamach Wieści.

55 KOMENTARZE

    • NIESTETY PROBLEMY Z BEZKOLIZYJNYMI PRZEJAZDAMI CHOC TEZ Z INNYMI INWESTYCJAMI ZWIAZANA JEST Z GRUPKA OSÓB KTÓRE RZADZIŁY MIASTEM PRZED BURMISTRZEM ROGUSKIM AMBICJE BIORA GÓRE PORÓWNAC MOZNA DO KODU Z M.KIJOWSKIM NIE WAZNE JAK WAZNE ZEBY ZABLOKOWAC A PKP BEDZIE ZALEZEC NA INWESTYCJI BO TRASA POWINNA SPEŁNIAC WYMOGI.

  1. Wiadomo ze inwestycja proponowana przez UM nie znalazła poparcia ani teraz ani poprzednim razem . Następna podpucha, zasłona dymna na nieudolność władz Kobyłki.

  2. Tydzień temu odgwizdany sukces a tu znowu lud na barykady?
    Czyżby władze Kobyłki znowu zaliczyły bolesny upadek przy próbie podwójnego tulupa?
    Już pieśni pochwalne i gratulacje sypały się ze wszystkich ościennych przybytków na ręcę mości Burmistrza a tu taka wtopa?

  3. …ku….a…. tych tumanów z tego stowarzyszenia czas najwyższy na taczki i wypie….. z Kobyłki. NZ co za oszołomy, kołtuny i buraki odpie…. sie od normalnych ludzi w Kobyłce. Ty kot a tobie to lekarz potrzebny bo bredzisz. Mieszkańcy Kobyłki czas najwyższy zając sie tym stowarzyszeniem i wystrzelic tych ludzi na księżyc. Kobyłka potrzebuje normalności a nie kolejny raz protestów kilku osób z NZ… aaaa i zaraz pewnie sie wspolnota podłączy….. jak chcecie sobie robic igrzyska to wypie…. po za kobyłkę

    • Czy w tej Kobyłce nie ma wystarczająco dużo normalnych ludzi, że pogonić tych oszołomów z tego Stowarzyszenia… ludzie zbierzcie się i zróbcie sobie wreszcie porządek..

  4. kobylarz zamiast robić fuszerkę z wołomińskimi cwaniakami wziąłby się za uczciwą robotę i w końcu dopiął tą sprawę!!! Znowu protesty, ciekawe!

  5. Kim są te typy z tego całego stowarzyszenia? Nie moze byc tak,ze garstka ludzi blokuje kluczowe inwestycje nie tylko dla samej Kobyłki ale tez w dużej mierze całego powiatu,bo im sie przebieg trasy wytyczony 30 lat temu nie podoba. Miasta walczą o możliwość takich rozwiązań(Rembertow) a u nas chcą zbudować,to jakies chore typy nie pozwalają. Te przejazdy sa konieczne. Olać ich i budować!!!

  6. Na razie to Kobyłka została olana! Władze nie potrafią zadbać o interes większości mieszkańców! Kpina!!!
    Tydzień temu gromkie brawa co to nie będzie a tu masz..

  7. Burmistrz Kobyły to wizjoner! Po co te wiadukty? żeby nam drogi niszczyli, powietrze truli, rodzimy handel psuli?
    Będziemy twierdzą dla tej kapitalistycznej nowomody!

  8. Stowarzyszenie Nasza Ziemia grupuje mieszkańców Jędrzejka, czyli dzielnicy mieszkalnej Kobyłki, przez które władze Kobyłki postanowiły przeprowadzić obwodnicę (przez wiadukt w Ossowie). Stowarzyszenie złożyło wiele protestów i wszystkie zostały odrzucone i tak będzie najprawdopodobniej i z tym. Wyciągnięcie przez Wieści stowarzyszenia i łączenie go z tunelem w centrum Kobyłki (który stowarzyszenia nie interesuje), ma prawdopodobnie na celu przykrycie obietnicy burmistrza Roguskiego, wg którego bezkolizyjne przejazdy w Kobyłce miały powstać do 2019 r. Termin oddania został ostatnio przesunięty na rok 2020, a i ten jest nierealny.

  9. Proponuję, aby Stowarzyszenie Nasza Ziemia wzięła na konsultanta Elżbietę Radwan.
    Jest to pani która potrafi nie robić nic mówiąc że robi, idealna osoba będzie konsultować z mieszkańcami budowę przejazdów kolejowych przez najbliższe 20 lat .
    Przygotowując:
    – kolejne sprzeczne ekspertyzy,
    – analizy do ekspertyz
    – będzie konsultować konsultacje
    – badać ilość cukru w cukrze…
    jest idealna
    ( jako referencje niech posłuży sprawa Wołomińskiego MZO- działanie przez niedziałanie )
    Polecamy Mieszkańcy Wołomina

  10. Wołomin to dobry przykład u nas prace przy przejazdach zmierzają ku końcowi, żeby tak jeszcze pognać odbiór to byłoby idealnie. Oczywiście bez sprzeciwu przytorowych mieszkańców się nie obyło ale jak widać w Wołominie potrafili rozwiązać problem i górę wzięło dobro większości mieszkańców.

  11. W Zielonce tunel, w Wołominie tunelE a w Kobyłce i Ossowie nie ma nic!!! Zobaczymy jak ruszy szybka kolej i przyjdzie stać po pół godziny – trzeba będzie przez Wołomin na około objazd robić! gdzie tu sens? gdzie logika?

  12. Jak czytam te brednie wypisywane przez dyżurnych oszołomów związanych „politycznie” przeciwko władzom Kobyłki to tak jakbym oglądał Wiadomości ( czytaj Dziennik Telewizyjny) o 19.30 TVPiS. Stek kłamstw, bzdur i propaganda. Jak macie problemy z głowami to proponuję ruszyc dup… i pojśc do urzędu przejrzec pełną dokumentację urzędu, pisma i decyzje PLK, skargi, petyzje NZ i KWS i wszystko bedzie jasne. Sprawa przebudowy linii VIA BALTICA to już prawie 10 lat przygotowań i negocjacji. Miliony z UE. Tylko idiota moze twierdzi ze władze Zielonki, Kobyłki , Wołomina, Tłuszcza itd nie chciały tunelu czy wiaduktu w swoim mieście by poprawi komunikację. Zielonka uratowała się w ostatniej chwili bo podobna banda oszołomów chciała zablokowac tunel w I etapie budowy. W Kobyłce oszołomom się udało w I etapie. Czy uda w II. Jestem przekonany ze mieszkańcy Kobyłki tym razem wykażą się aktywnościa bo to że władze Kobyłki o to zabiegają od bardzo bardzo dawna to normalni mieszkańcy Kobyłki wiedzą.

    • Drogi Mieszkańcu Kobyłki
      Czytając to co piszesz przywracasz mi wiarę w ludzi i mieszkańców Kobyłki.
      Czasami odnoszę wrażenie, że mam do czynienia z bandą stowarzyszonych oszołomów. Są oni bardzo aktywni na forum internetowym, ponieważ ich nie widać. Nie pokażą swojej facjaty ani nazwiska bo by ich sąsiedzi zlinczowali. Mam propozycję dla tych aktywistów – zakładajcie jednakowe sweterki żeby można was było odróżnić od normalnych ludzi!!!

    • Przede wszystkim proszę nie podpisywać się moim nickiem. Po drugie NZ protestuje Tylko w sprawie Osowa w sprawie Kobylki to rogówki dał po całości lub du**. Zrobił rozbiór dzielnicowy Kobylki

  13. Wszyscy jesteśmy tu bandą oszołomów przeciwko jaśnie panu Roguskiemu??? Dobrze czytam??? Niech pan problemów mieszkańców, które są oczywiste nie sprowadza do rangi swoich upodobań politycznych!!! Komu pan du… liżesz mnie osobiście nie interesuje!!! Sprawa przedstawia się tak: wszędzie jakieś protesty były tylko że Wołomin i Zielonka uporały się z tym i będą miały przejazdy bezkolizyjne. Natomiast Kobyłka i Kobyłka Ossów została zablokowana przez bandę krzykaczy – dobry gospodarz i radni powinni kierować się dobrem ogółu!!! Przeglądać dokumenty mamy – a po co wybraliśmy władze – przypadkiem nie po to żeby dbali o miasto??? Jak szybka kolej ruszy to niech mi szanowny pan powie ile będę stać żeby przejechać przez ten graj dołek???

    • Jako pieniacz jesteś dobry, ale kompletnie nie znasz się na prawie administracyjnym. Każda banda krzykaczy może zablokować inwestycję jeśli mają trochę oleju w głowie albo prawnika. Każdą decyzję można oprotestować albo się od niej odwołać. Trwać taka zabawa może latami, a w przypadku rozbudowy linii kolejowej nie było na to czasu. PKP z tego skorzystało – przychylając się do prośby aktywnych mieszkańców NZ. Mogły przepaść duże pieniądze unijne nie wykonując inwestycji w terminie. Więc zanim oskarżysz gospodarza i radnych zapoznaj się faktami.

      • Tylko że budowę tunelu w Kobyłce oprotestowała jedna osoba – była radna z ugrupowania burmistrza Roguskiego. Nasza Ziemia protestuje przeciwko wiaduktowi w Ossowie.

      • no to wiele by wyjaśniało dlaczego władza tak łatwo temat odpuściła – skoro znajoma krzyczy;
        teraz mieszkańcy, którzy mają pretensję że władza nie dopilnowała interesu miasta to pieniacze

  14. Ojojoj jaki znawca zabrał głos :))) buahaha ;)))
    wykładaj sobie to prawo administracyjne jak ludzie będą stali po pół godziny żeby przejechać 🙂
    Fakty widzę są tu zależne od punktu siedzenia

    który paragraf panie znawco prawa i procedur?
    A który punkt mówi że na rzecz nielicznych niezadowolonych na tyle lat zostaliśmy w tyle???
    Radni oburzeni pisali do starosty o pasy i rogatki a temat tunelu poszedł się j…

  15. zniecierpliwiony mieszkańcu – myślenie, a tym samym pisanie wymaga cierpliwości, a z tym jak widzę problem. Co do stania to proszę podziękowac członkom stowarzyszeniu NZ oraz aktywistom KWS. To ich „sukces” mam nadzieję, że ostatni.

    • U a burmistrza związani i nic biuletyn nie mógł zrobić. Oczywiście winni są oni. Nieudaczników w całym urzędzie. Na szczęście wybory coraz bliżej. Już was połączymy za wszystko!!!

  16. Proponuję zbierać podpisy pod wnioskiem o delegalizację Stowarzyszenia Nasza Ziemia ze względu na jego znaczną szkodliwość społeczną

  17. WIESCI PODWARSZAWSKIE 16 marca 2014 nr 11 (1185) Po kolei o kolei
    Warto przeczytać jeszcze raz co wtedy powiedzieli przedstawiciele PKP PLK .

    cytat:
    ” O tym, że temat jest ważny może świadczyć determinacja samorządowców, ale i mieszkańców Kobyłki, którzy na hasło „kolej”, na spotkanie stawiają się licznie. Jak twierdzą, pomimo licznych spotkań, pytań jest wciąż dużo.
    Nie inaczej było podczas ubiegłotygodniowej sesji, gdy na zaproszenie przewodniczącej Rady, stawili się dwaj przedstawiciele: Jerzy Korzeniowski – dyrektor projektu PKP PLK i Janusz Witkowski z firmy Tor Pol.(…)
    Kobyłka – nie w tym roku
    – Projekt obejmuje olbrzymią modernizację: ponad 66 kilometrów linii kolejowej od Rembertowa po Sadowne. Ze względu na jego wielkość podzielony został na kilka odcinków i w jednym z nich (dokładnie drugim), znajduje się Państwa gmina. Tu, oprócz modernizacji istniejącego torowiska, trwać będzie budowa drugiej pary torów kolejowych, w celu rozdzielenia ruchu dalekobieżnego i podmiejskiego. W odcinku tym powstanie wiadukt nad torami w Ossowie i tunel w Kobyłce – mówił dyrektor Korzeniowski z PKP PLK. – Zaawansowanie prac na tym odcinku jest średnie. Przygotowywany jest wniosek o decyzję lokalizacyjną, trwa kończenie prac nad mapami podziałowymi. Zakładamy, że uda się nam złożyć dokumenty pod koniec kwietnia. Zakładając, iż urząd będzie procedował w normalnym trybie, że rozpatrzy złożone przez Państwa protesty, to realnie możemy przyjąć, iż decyzja dotrze do nas najwcześniej w lipcu, choć nie jest to pewne. Po uzyskaniu wszystkich pozwoleń możemy złożyć wniosek o to najważniejsze: pozwolenie na budowę. I tym razem możemy jedynie przyjąć, że na takowe będziemy czekać około 6 miesięcy. Zatem szanse na rozpoczęcie prac w tym roku na terenie Kobyłki są mało realne, wręcz znikome – informował dyrektor projektu, czym z jednej strony zasmucił niektórych, a z drugiej wprawił w zadowolenie pozostałych. – Zatem wcześniejsze nasze założenie, że prace ruszą wiosną tego roku spełzły na niczym – dodał, stawiając sprawę jasno.(…)
    Niepokojącą informacją okazała się ta, że po wybudowaniu tunelu kolejowego wzdłuż ulicy Orszgha kolejowy inwestor nie czuje się zobowiązany do budowy ulicy łączącej nowy szlak drogowy z trasą 634. Chodzi o 120 metrów, których brakuje, by wejść do skrzyżowania z ulicą Nadarzyńską i Bohaterów Ossowa. – Według naszej koncepcji i tej zapisanej w dokumentach trasa 634 miała być modernizowana do drogi dwupasmowej. Całkowicie inaczej miało wyglądać skrzyżowanie. Wobec odstąpienia od modernizacji, zabrakło ponad 120 metrów. To nie jest nasza inwestycja. Proponuję dogadać się z właścicielem drogi lub wybudować samemu – mówił przedstawiciel inwestora dyrektor z firmy Tor Pol.
    Można przyjąć, że dyskusja była merytoryczna. Z pewnością nie wyjaśniała wszystkich wątpliwości, ale w dużej części pozwoliła je głośno wyartykułować.
    Więcej na łamach gazety.”

  18. Mam propozycję proponuję rozebrac i przenieś całą linię kolejową, wszystkie ulice kilka kilometrów poza Kobyłkę no i wtedy kur.. będzie cisza, spokój. Zapanuje sielanka Stowarzyszenie Nasza Ziemia osiągnie zakładany sukces czyli KOBYŁKA CIEMNOGRÓD, SKANSEN, MUZEUM WSI POLSKIEJ w PRL ! Z kim ja kurw…. tu mieszkam !!???

  19. Opanujcie się ! Sytuacja zdecydowanie z przejazdami się poprawi jak otworzą tunele w Wołominie i Zielonce wtedy obecne przejazdy całkowicie nam wystarczą .Tunel i wiadukt tylko by zachęciły ruch tranzytowy do przejazdu przez Kobyłkę. Nie działajcie na własną szkodę ! .Opanujcie się, brak wam perspektywicznego myślenia !

    • Poprawi sie dla mieszkańców Wołomina i Zielonki a nie Kobyłki. Ten tunel i wiadukt jest konieczny, pociągi w godzinach szczytu jeżdżą co 10 minut(nie licząc pospiesznych,które bedą jeździć niezależnie po swoich torach).Mirdzy jednym pociągiem a drugim przejedzie co najwyżej kilka aut,to oznacza paraliż miasta. Jeśli perspektywiczne myślenie to brak przejazdów,to wole takie takie myślenie niż Twoje.

  20. @ z Marety – a tobie brak peryspektywicznego myślenia. Tunel – może zawsze być . A ręczajska – to nie jest wojewódzka droga. Można ograniczyć ruch ciężkiego transportu znakami drogowymi. Glinierze chętnie sie do nich zastosują. A robienie miasta dwóch prędkości i ograniczanie rozwoju…… to trzeba być murzyńsko-mongolskim kałmukiem – żeby przy tym trwać.

  21. no i się zaczęło…kolejny protest teraz przeciwko nowej inwestycji przy stacji Kobyłka-Ossów chcą zablokowac budowę wielopoziomowego parkingu „parkuj i jedź” na które Kobyłka ma dostac 1.7 mln złotych dotacji. Kur…… co za kabaret.

  22. Sami zawodowi ,,protestanci” w tej Kobyłce 😉 tylko czemu chcecie sobie objazd robić przez Wołomin i nasze drogi psuć? a kysz!

  23. Jednak w Kobyłce mieszkają prości ludzie nie rozumieją że brak tuneli i wiaduktu to wielkie szczęście dla mieszkańców bowiem cały nowoczesny świat stara się wszelkimi metodami wyprowadzić ruch samochodowy poza centrum miast (tylko dojazd do posesji) a wy chcecie …zwiększać ilość pojazdów w centrum w małego miasteczka. Za kilka lat będzie zamknięte dla pojazdów np. ścisłe centrum Wołomina zobaczycie. Naprawdę jesteście głupcy ,to szczere słowa bez nutki złośliwości.

    • Inżynier infrastruktury się odezwał. Jakbyś nie zauważył, te samochody już w mieście są i wraz ze wzrostem ilości mieszkańców(co jest pewne) będzie ich jeszcze więcej.Kobyłka to nie Amsterdam czy inna duża stolica europejska posiadająca obwodnice,metro i inną rozbudowana komunikację miejską. Dlatego w takich miastach jak Kobyłka,bez samochodu nie jesteś w stanie normalnie funkcjonować.Do tego właśnie wiadukt ma wyprowadzać ruch poza centrum Kobyłki w kierunku trasy S8, wiec argument o wprowadzeniu ruchu do Centrum jest absurdalny inteligencie. Idąc dalej twoim tokiem rozumowania,to tuneli i wiaduktów nie powinno byc rownież w Zielonce,Wołominie itd. Najlepiej zamknąć całkowicie przajazdy, nie budować S8,bo to rownież spowoduje większy ruch( przecież, te auta musza gdzieś zjechać). 634 tez zostawmy bez zmian,bo jeszcze więcej samochodów bedzie jeździło. Ogólnie,to zamknijmy wszystkie drogi i zamontujemy proce, z których będziemy mogli sie wystrzelić do miejsca docelowego.

  24. @
    „w takich miastach jak Kobyłka,bez samochodu nie jesteś w stanie normalnie funkcjonować.”

    Przed proboszczem się trza pokazać i pochwalić znajomkom furą, skórą i komórą. Bez mydełka w tych czasach ani rusz.

  25. Coraz lepsza pogoda – Szykuje się impreza – grill , który tłumnie nawiedzi dziatwa wygłodnialych sensacji żurnalistów.
    Część artystyczną zapewni grupa leżenia krzyżem pod chodnikiem koło Biedronki na przystanku Ossów, w ramach protestu perła baroku też się przyłącza, bo im gorzej tym lepiej dla efektywności ekonomii duszpasterskiej.
    Z Zielonki do Słupna przejazdu nie będzie.
    Taktowidzetuiteraz bo porządek musi być i nie oddamy ani piędzi naszej ziemi.

    Nowe trendy inżynierii logistycznej narzucają przejazd cystern i kontenerowców wokół intensywnie eksploatowanych ciągów pieszych przebiegających od parkingu P R.
    Wyjątkowo sielsko anielsko jeździ im się tam gdzie jest dużo wyjazdów z przydomowych ogródków.
    Zwłaszcza w krzykliwej części mieszkalnej Kobyłek.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj