Pilne!

Tunel czy wiadukt?

Tunel czy wiadukt?

Temat budowy przejazdów bezkolizyjnych w Kobyłce i Kobyłce Ossów zawsze wzbudzał wiele emocji. Gorącą atmosferę można było wyczuć także w miniony poniedziałek, kiedy to podczas sesji Rady Miasta Kobyłka próbowano rozstrzygnąć, która z koncepcji zaproponowanych przez firmę Banimex Sp. z o.o. powinna zostać zrealizowana. (…)

Dla każdego z przejazdów zaprojektowane zostały trzy koncepcje. – W przypadku inwestycji w Kobyłce Ossów pierwszy wariant zakłada budowę drogi głównej, która połączy ul. Napoleona z ul. Poniatowskiego poprzez ul. Jasińskiego. Włączenie nowej trasy w pierwszym wariancie zostało zrealizowane za pomocą kołowego ronda. Wzdłuż całej tej drogi zaprojektowany zostanie także ciąg pieszo-rowerowy. Na skrzyżowaniu linii kolejowej z nowo projektowaną trasą powstanie wiadukt. W drugim wariancie przebieg trasy jest dość zbieżny z pierwszym wariantem, ale zaprojektowane zostało różne łączenie do ul. Napoleona i ul. Poniatowskiego za pomocą zwykłych rond. W trzecim wariancie połączenie ul. Napoleona z ul. Poniatowskiego nastąpi poprzez ul. Jasińskiego. Przebudowa ul. Jasińskiego będzie miała długość około 340 m. Trzeci wariant wpisuje się w plany rozwojowe miasta Kobyłka i jest rekomendowany przez Urząd Miasta. Poza przedstawionymi trzema wariantami Urząd Miasta Kobyłka proponuje dodatkowo budowę ronda kołowego na skrzyżowaniu nowo projektowanej trasy z ul. Jasińskiego. W Kobyłce zaś droga stanowić będzie przedłużenie ul. Orszagha i łączyć się będzie z drogą wojewódzką nr 634 czyli ul. Nadarzyńską. W pierwszym wariancie zaproponowano wybudowanie drogi po lewej stronie ul. Orszagha. Droga w miejscu kolizji z linią kolejową będzie przebiegała w tunelu. W celu dojazdu do budynków, po prawej stronie ul. Orszagha wybudowany zostanie ciąg pieszo-jezdny do ul. Nadarzyńskiej. Rozwiązanie drogowe zakłada skrzyżowanie w ul. Granicznej i ul. Słowackiego. Ul. Warszawska i ul. Graniczna będą przebiegały nad tunelem. Wzdłuż całej trasy został też zaprojektowany ciąg pieszo-rowerowy. Drugi wariant nie był jeszcze wcześniej prezentowany i zakłada budowę wiaduktu drogowego zamiast tunelu. Na połączeniu ulic Orszagha, Słowackiego i ul. Granicznej zostało zaprojektowane rondo kołowe. Na skrzyżowaniu z linią kolejową, ul. Warszawską planuje się budowę czteroprzęsłowej estakady. Trzeci wariant, podobnie jak pierwszy zakłada budowę tunelu z tym, że włączenie do tunelu zlokalizowane będzie po prawej stronie ul. Orszagha – poinformowała przedstawicielka firmy projektowej.

Jedną z pierwszych osób, które wypowiedziały się w imieniu mieszkańców była Małgorzata Śliwińska ze Stowarzyszenia „Nasza Ziemia”, która po raz kolejny przekonywała, że wiadukt w Kobyłce Ossów nie powinien być projektowany w nowym śladzie. – Chcecie wprowadzić duży ruch w wąską drogę lokalną – powiedziała Małgorzata Śliwińska odnosząc się do ul. Jasińskiego.

– Myślę, że połączenie tej nowej drogi z ul. Jasińskiego jest najlepszym rozwiązaniem dla społeczności lokalnej, bo będzie to połączenie z drogą, która docelowo będzie troszkę obwodnicą miasta. Dziwię się dlaczego państwo pytają o to, czy takie połączenie jest zasadne – stwierdził z kolei projektant. (…)

Więcej na łamach Wieści.

(10) Comments

  1. Andrzej

    Zdecydowanie korzystne było by odbicie w ul. Jasińskiego, a następnie poprowadzenie (w przyszłości) połączenia z ul. Przyjacielską. Ul.Przyjacielska to dojazd do węzła na S8. Spoglądając na mapę, to droga przebiegała by przez teren jeszcze słabo zabudowany. Wpłynęło by to na odciążenie centrum z rondami przy Bazylice.

    1. Janusz

      A co tam najlepiej cały ruch wprowadzić w osiedle. Niech robią wiadukt w lesie a drogę wzdłuż torów !!!!!!!!!!!!!!!!!!

  2. mark

    co by nie było - niech nie budują tunelu - bo wielokrotnie pokazali że nie potrafią zrobić takiego w którym nie będzie sie zbierała woda jak w miednicy. W Ząbkach - wiecznie przecieka. Pare lat a mróz i woda porozsadza te ściany . W Wołominie - jak na Dźwigowej - miednica. Zróbcie se ludzie wiadukt - łagodnie opadający - by nie ślizgała sie na nim ciężarówka z węglem i by był szeroki - ze ścieżką i chodnikiem - również dla rowerów. Nie gódźcie sie na tunel.

  3. Kosiarz

    Wyglada to tak jakby burmistrz i ekipa rządząca miała w tym projekcie swoje interesy...Przebudowywać lokalna ulice osiedlowa zamiast zrobić tunel na Napoleona. Sprawę trzeba zgłosić do prokuratury póki jeszcze jest w miarę niezależna !!!

  4. 123

    Kosiarz - to ze mieszkasz na Jasińskiego to nie znaczy ze wszyscy mają tobie się podporządkować?. Budowa tunelu oznaczy tylko dłuższy czas wykonania inwestycji ogromne komplikacje zarówno w ruchu drogowym jak i kolejowym (znów ograniczenia i utrudnienia ruchu pociągów ogromne problemy wykonawcze. - ryzyka techniczne i czasowe wyższe koszty utrzymania i eksploatacji obiektu CZY PRZYKŁAD WOŁOMINA, ZIELONKI I ZĄBEK NIE NAUCZY DEBILI? (TAK TO WŁAŚCIWY EPITET NA OSOBY Z OGRANICZONYM POZIOMEM POZNAWCZYM, KTÓRE NIE POTRAFIĄ POŁĄCZYĆ 2-3 FAKTÓW ZE SOBĄ) Fakty są oczywiste - tunel / wanna szczelna to najgorsze co można zrobić...

  5. mark

    jedyny dobrze zrobiony tunel pod torami to widziałem w Solcu Kujawskim. Serio! Ale tam - ktoś naprawde pomyślał jak go zrobić jak wykonać spadki pochyłości by ciężkie wozy nie miały problemów z podjazdem w zime przy szklance , i by ludzie i rowerzyści normalnie z niego korzystali. nie to co w Zielonce na wiadukcie i tunelu i przeciekających Ząbkach

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>