Będą protestować

Będą protestować

Na wybudowanie bezkolizyjnych przejazdów przez tory kolejowe w Kobyłce czeka bardzo wiele osób. Jednak nie wszyscy godzą się na to, aby przejazd w ciągu ul. Ręczajskiej i Jana Pawła II został zastąpiony tunelem drogowym, będącym przedłużeniem ul. Orszagha do ul. Nadarzyńskiej.

Większość mieszkańców ulicy Orszagha uważa bowiem, że w tym przypadku wiadukt byłby najlepszym rozwiązaniem. Włodarze miasta wybrali jednak koncepcję budowy tunelu. Czy ewentualne protesty zablokują tę inwestycję? (…)

Tuż po tym spotkaniu mieszkańcy napisali do burmistrza miasta petycję, w której poprosili o przyjecie koncepcji budowy wiaduktu nad torami kolejowymi jako formy przejazdu bezkolizyjnego w ul. Orszagha. Oto jej treść: „Uważamy, że przedmiotowy projekt budowy tunelu, zaprojektowany z takim rozmachem, spowoduje ogromne straty materialne, zawirowania życiowe, dla nas trudne do przyjęcia i utrudnienia dla mieszkańców odcinka, który będzie w przebudowie. Zupełnie niepotrzebne w sytuacji, kiedy jest możliwość budowy wiaduktu nad torami kolejowymi zgodnie z nowym projektem. Nikt nie jest w stanie zagwarantować, że kwoty uzyskane za wykupienie od nas nieruchomości przeznaczonych do wyburzenia pozwolą na godne życie w innej części miasta. Mieszkamy tu kilkanaście lat, niektórzy z nas kilkadziesiąt, płacimy podatki jak każdy mieszkaniec Kobyłki i oczekujemy podjęcia decyzji jak najmniej krzywdzącej nas, decyzji o budowie wiaduktu nad torami kolejowymi. Wmawia nam się, że powinniśmy się poświęcić dla dobra innych mieszkańców, może i tak. Tylko zastanawiające jest dlaczego poprzednia firma Torpol zaprojektowała tunel w ul. Orszagha bez tak drastycznych sytuacji i co się stało z poprzednim projektem. Ponadto rondo przy skrzyżowaniu ulic Granicznej, Słowackiego i Orszagha, proponowane w projekcie z wiaduktem nad torami spowoduje, że natężenie ruchu samochodowego na tym odcinku będzie bardziej płynne (…). W związku z przedstawionymi powyżej argumentami nie zgadzamy się na budowę tunelu w ul. Orszagha, a mając na uwadze godne potraktowanie mieszkańców tej ulicy, bezpieczeństwo, mniejsze koszty i krótszy termin wykonania przebudowy zwracamy się z prośbą o przyjęcie projektu wybudowania wiaduktu nad torami kolejowymi.” W pisemnej odpowiedzi wiceburmistrz Piotr Grubek oświadczył jednak, że: (…)

Więcej na łamach Wieści.

http://www.e-kiosk.pl/index.php?page=titleissues&id_title=154563

https://www.egazety.pl/marpan/e-wydanie-wiesci-podwarszawskie.html

(11) Comments

  1. Andrzej

    Mieszkańcy tej okolicy dobrze wiedzieli od kilkudziesięciu lat, że ciąg ulicy Orszagha jest przeznaczony pod budowę dużego ciągu komunikacyjnego. Protestują by wyciągnąć jeszcze większą kasę przy okazji tej inwestycji.

  2. ow

    Jeśli ktoś chce zwrotu 2 tyś. za przyłącze wodne niech się spieszy do Sądu, ustawa o dobrowolnej opłacie została zniesiona przez wojewodę jako nielegalna. Tylko wystarczą dobre chęci.

  3. Mieszkaniec

    Szkoda ze nie Ci Państwo nie odezwali się gdy inni mieszkańcy Głównie z Ul. Granicznej wymusili rozwiązanie w postaci tunelu. Burmistrz się zgodził a teraz jest kłopot.

  4. Urzędnik

    Szanowna redakcjo, tego typu artykuły to proszę sobie pisać o dyżurny chłopcu do bicia czyli P. Radwan w Kobyłce wszystko jest realizowane zgodnie z wszcześniejszymi założeniami, pozdrawiam

  5. WWL

    Uwaga na oszustow. Przychodzi do domu kobieta i mowi ze jest z opieki i ma 100 zl na leki. Probuje wyludzic pieniadze pokazuje ze ma 200 zl i nie ma drobnych, przy okazji wypytuje starsze osoby kto i o ktorej jest z domownikow. Zalecam ostroznosc i nie otwieranie drzwi osobom nieznanym.

  6. Mateusz

    Do Urzędnika, w tej waszej Kobyłce nie wszystko jest tak idealnie, o 17 w piątek słyszałem przyjeżdża Polaat, ponoć jakąś aferę wywęszyli

Odpowiedz na „zibiszAnuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>