Sytuacja z przejazdami opanowana?

3

W miniony poniedziałek, podczas sesji Rady Miasta Kobyłka poruszony został temat budowy bezkolizyjnych przejazdów przez tory kolejowe w Kobyłce. Przedstawiciele PKP PLK i firmy Banimex Sp. z o.o. (wykonawca projektu) omówili aktualne informacje dotyczące tej inwestycji. Radni dopytywali również o to, czy ewentualne protesty części mieszkańców z ulicy Orszagha wpłyną na termin wykonania tunelu w Kobyłce.

– Jeżeli chodzi o ogląd sprawy ze strony samorządu kobyłkowskiego, to jesteśmy na etapie uzgodnień dokumentacji projektowej. Oba zadania, zarówno jeżeli chodzi o przejazd bezkolizyjny w Kobyłce Ossów, jak i w Kobyłce, są na etapie projektowania. Aktualnie te obiekty z naszego punktu widzenia nie są zagrożone. Procedowane są teraz kwestie projektowe. Wspomagamy inwestora, projektantów i wykonawcę żeby to zadanie było zrealizowane jak najszybciej. Odbyło się wiele spotkań w temacie budowy przejazdów bezkolizyjnych. Były to głównie spotkania z mieszkańcami z ulicy Orszagha, osobami, które wyrażały jeszcze wątpliwości odnośnie wybranej koncepcji. Dla przypomnienia, koncepcja czyli rekomendowany przez samorząd Kobyłki wariant, to  tunel w śladzie ulicy Orszagha i wiadukt jeżeli chodzi o przejazd Kobyłka Ossów. Te warianty zostały wybrane już w sierpniu i wrześniu 2017 r. i od tamtego czasu trwają prace projektowe – powiedział na wstępie wiceburmistrz miasta Piotr Grubek. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z założeniami, to prace budowlane rozpoczną się wiosną 2019 r. (…)

Więcej na łamach Wieści.

http://www.e-kiosk.pl/index.php?page=titleissues&id_title=154563

https://www.egazety.pl/marpan/e-wydanie-wiesci-podwarszawskie.html

3 KOMENTARZE

  1. Gorąco dziękujemy pieniaczom z Kobyłki, że nie potrafili się dogadać wcześniej i nie zrobiono tam przejazdów podczas realizacji całej inwestycji. Teraz zamiast spokojnie dojeżdżać do pracy, czy szkoły będziemy ponownie spotykać się z ograniczeniami w kursowaniu pociągów i będziemy uzależnieni od zmian w rozkładach jazdy.

  2. To nie Kobyłka winna jest. Bałagan przed rozpoczęciem inwestycji – skąpy plan inwestora czyli PKP PLK odpowiada za późniejszą realizację.
    A ludzie mieli prawo bronić swojego, nawet odmiennego stanowiska ws. przejazdów.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj