Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) poinformowała o przygotowaniach do projektowania pozostałej, północno-wschodniej części Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej (OAW). „Mamy przyznane finansowanie i możemy rozpoczynać przygotowanie dokumentów do ogłoszenia przetargu” – zapowiedział inwestor obwodnicy. Jeden z przewidzianych wariantów ma prowadzić przez tereny cenne przyrodniczo jak np. Zawady, Łosie, Nowe Załubice i Arciechów, a potem mostem przez Zalew Zegrzyński, co łączy się z wyburzeniem budynków, przesiedleniami, wycinką drzew i hałasem związanym z budową, a potem ruchem autostradowym. Takiemu rozwiązaniu w latach ubiegłych stanowczo sprzeciwiali się włodarze m.in. Radzymina, Klembowa czy Dąbrówki.
Preferowany wariant ma być wybrany w drugiej połowie 2026 r. O tym, która z wyznaczonych na mapie tras ma największe szanse na realizację z radnym Sejmiku Województwa Mazowieckiego Igorem Sulichem rozmawia red. Julita Mazur. (…)
W poprzednich latach lokalni samorządowcy negatywnie odnieśli się do przebiegu trasy przez Załubice i Arciechów, z przecięciem Jeziora Zegrzyńskiego. Nadal podtrzymują to zdanie?
– Oficjalnie analiza różnych koncepcji rozpocznie się od nowa. Wariant, w którym droga miałaby przebiegać przez Załubice i Arciechów, z nowym mostem na środku Zalewu Zegrzyńskiego i dalej przez tereny zabudowane gminy Serock, oceniany jest jako jeden z najmniej korzystnych, zwłaszcza wobec istnienia lepszych alternatyw. Istnieje nadzieja, że ten wariant nie będzie szerzej analizowany, chyba że zachodzą nieznane obecnie okoliczności, na przykład związane z potrzebą dogodnego połączenia z jednostkami wojskowymi w Białobrzegach i Zegrzu.
Proponowany przez włodarzy poprzedniej kadencji odcinek trasy przez DK 50, przecinający rzekę w okolicach Wyszkowa, nadal jest brany pod uwagę?
Cały artykuł przeczytasz na łamach Wieści.
https://www.egazety.pl/marpan/e-wydanie-wiesci-podwarszawskie.html
http://www.e-kiosk.pl/index.php?page=titleissues&id_title=154563