Jest jeszcze szansa

25

Ubiegłotygodniowy wywiad z wójtem Klembowa, który jasno określił stanowisko wobec planu przebiegu Autostradowej Obwodnicy Warszawy przez tą miejscowość, wywołał niemałe poruszenie. Pismo w tej sprawie do wójta natychmiast wystosował Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad, przekazując je do wiadomości redakcji Wieści. Pisze w nim między innymi: „zdecydowaliśmy, że przeanalizowane zostaną możliwości wykorzystania innych rozwiązań, niż tych wskazanych jako optymalne w Studium korytarzowym z 2019 r.”

Jak pamiętamy, wójt Klembowa Rafał Mathiak na łamach Wieści stanowczo sprzeciwił się zaproponowanemu wariantowi przebiegu trasy S10 przez teren gminy Klembów. „Rozumiemy oczywiście konieczność i potrzebę budowy Autostradowej Obwodnicy Warszawy. Wszyscy przecież chcemy korzystać z szybkiego i bezpiecznego dojazdu do Warszawy, czy do innych miast w Polsce. Jednak planowany korytarz drogi S10 biegnie przez istniejące osiedla na terenie gminy Klembów i tereny przeznaczone do zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej. Spowoduje to konieczność przesiedlenia mieszkańców! Proponowany szlak trasy S10 spowoduje podzielenie gminy na dwie części, co sprawi olbrzymie utrudnienia dla mieszkańców w dostępie do obiektów użyteczności publicznej (szkoły, kościoły, cmentarze), a w konsekwencji uniemożliwi to zrównoważony rozwój gminy. Bezpowrotnie ulegnie degradacji środowisko naturalne gminy, zwłaszcza chroniony drzewostan Rezerwatu „Dębina” w Ostrówku. (…)” – niepokoi się włodarz Klembowa.

Podobne tony niepewności słychać w wypowiedziach innych włodarzy oraz mieszkańców powiatu. Obwodnica Warszawy przecinałaby bowiem najbardziej urokliwe miejsca na naszym terenie, jak choćby miejscowości nad rzeką Narew czy Rządza.

W odpowiedzi na zamieszczony wywiad red. Julity Mazur swoje pismo wystosował Tomasza Żuchowski, p.o. Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad. Dotyczy ono celu i sensu budowy Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej, a także uspokaja nastroje, informując o możliwości wyboru innych korytarzy OAW. (…)

Więcej na łamach Wieści.

http://www.e-kiosk.pl/index.php?page=titleissues&id_title=154563

https://www.egazety.pl/marpan/e-wydanie-wiesci-podwarszawskie.html

25 KOMENTARZE

  1. Dokładnie. Po co nam drogi? Chyba wszyscy słyszeli o pomyśle postawienia masztu na rondzie w Zielonce (skrzyżowanie 634 i 631), który kolidował by z rozbudową obu dróg i niedawnej uchwale wołomińskich radnych w tej sprawie, która podjęta została bez konsultacji z MZDW. Powiat Wołomiński wyspecjalizował się w stawianiu pomników i innych bezsensownych rzeczy zamiast budować i naprawiać drogi.

  2. dziwie sie ze rzadzacy w naszym powiecie to ludzie bezmyslni…wezel wolomin ktory jest oddalony 6km od miasta….co to za alternatywa???dla kogo….jadac 634 dojade w tym czasie do Zielonki….a nadal cisza odnosnie modernizacji 634….napompowany balon

  3. Może by tak mieszkańcy Klembowa wzięli widły i poszli z nimi do wójta – porozmawiać o tym że „chcą drogi”

    Chcesz być bogaty – zbuduj drogę…

    Ale widać kilka domków i błota nad ściekiem zwanym Rządza są ważniejsze

  4. Co Wiesiu pewnie masz działki na szlaku obwodnicy dlatego tak chcesz tej drogi. Nie masz nabywców i liczysz że państwo od Ciebie kupi. No żeby mieszkańcy przypadkiem do Ciebie z widłami nie przyszli.

    • łosiedle – 4 chałupy na krzyż….
      Jakbym nie znał wołomińskiego zad….ia to bym pomyślał ze ta obwodnica to ma iść wzdłuż wsi…

      Ale wiadomo jeden cham na zagrodzie równy wojewodzie…

      A chciałoby się jechać do Torunia w 1,5h a nie w 3h, albo do Krakowa…

  5. Nie nie mam działek. Natomiast w przeciwieństwie do wójta i reszty bywałem tu i owdzie i widziałem jak zbudowanie drogi na popegerowskim zadupiu zmienia szanse mieszkańców – na lepsze…

    No ale niektórzy to pewnie myślą że skoro ich świat zamyka się w 3 km od chałupy – to inni mają tak samo…

  6. Zrywać asfalty !!!!!! – Sadzić buraki !!!!! Lampy w nocy gasić !!
    Tempota taka…. Boże- jak dobrze , że dzieciakom kupiłem działki pod Grodziskiem i Otwockiem.

  7. Brawo Wiesiek! W naszym powiecie niestety nie brakuje osób którzy niewiele poza swoim obejściem widzieli. Polecam przejechać się trochę po Polsce, bo dróg w budowie i tych świeżo zbudowanych jest u nas całkiem sporo (tyle że nie w naszym powiecie) i widać jak szybko tereny przy tych drogach się zmieniają na plus.

  8. Oni nigdy nie pojmą , że droga zmienia świat na lepsze. Do tego trzeba myślenia. Do tego trzeba funduszy.
    Wołmin pokazał przez ostatnie 5 kadencji- na co go stać: ZERO uczestnictwa, partycypacji w projektach unijnych , plany zagospodarowania- leżą martwym bykiem bo sami niby urbaniści w ogrodowego grajdoła twierdzą, że lepiej jak ich nie ma( pewnie dlatego że oni nic nie muszą robić prócz dolewania mleka kawy i wody do expresu za który i tak zapłacili podatnicy ) – niż gdyby te plany były…
    Gmina mówi że ma ziemie przy s8 i chce sprzedać- no bo sama nie wie co z nią zrobić- bo by sie zapracowali przy tym – to tak jakby mieć portfel z pieniędzmi, wiedzieć że w nim są pieniądze i sprzedać go na złomie w cenie złomu minus waga portfela…..
    Chora gmina….

  9. To ja zadam pytanie. Czego się spodziewaliście po osobie, która podczas kampani lansowała się jako wróżka i grupie osób, dla których bycie w różowej drużynie było najważniejsze? Który z wyborców brał pod uwagę wykształcenie, doświadczenie, dokonania, dotychczasowe miejsca pracy radnych, burmistrzów? Jak może ktoś, kto nigdy nosa z Wołomina i okolicznych wsi nie wystawił wiedzieć jak się zarządza? Do rozwoju potrzeba dopływu nowej wiedzy, a tego w Wołominie w ogóle nie ma.

  10. Ja powiem tak: jak w podstawówce, nie miałem odrobionych lekcji- to ściągałem.
    Jak matoły nie potrafią rządzić, bo nie wiedzą , co robić- no to niech popatrzą, co robią inni- za miedzą. Chociaż tyle. Od 5 kadencji wybieramy matołów którzy jednak niby śkóleni- ale nie wiedzą, co z tą wiedzą zrobić. To już lepiej- wychodzi na to- wybierać debili , którzy nie wiedzą NIC- ale potrafią patrzeć za miedze- a będzie lepiej
    Gorzkie to.

  11. te komentarze pisze pewnie jakiś rolnik co liczy na dobrą zapłatę ze strony Generalnej Dyrekcji dróg za swoje pola. Niestety drogi panie, takie tereny pod autostradę liczone są jako nieużytki. Majątku nie zbijesz chłopie.

    • Oczywiście g… wiesz.
      Wycena jest robiona zawsze indywidualnie. Co więcej Gddkia najpierw daje 110% tej wyceny – o ile „właściciel się zgodzi” i do 90 dni od uzyskania ZRID opuści / przekaże nieruchomość…

      Rolnikiem nie jestem – tylko inż. automatykiem. Działkę to ja mam – zamiar kupić – ale poza powiatem wołomińskim.
      A mieszkam w Kbk.
      I tyle mam z tego „interesu”

      A ty polka jaki masz interes? Twoje działki są w alternatywnym przebiegu?
      Czy może po prostu żyjąc za 500+ jedynie co ciebie interesuje to najkrótsza droga do GOPSu..

  12. ktoś kto tu z takim zapałem kreuje wizję pięknych autostrad, które przyniosą mieszkańcom tylko korzyści nie wierzy pewnie w fakt, że nasze środowisko jest systematycznie degradowane, trwa nieustanna wycinka drzew, giną owady zapylające, a my jesteśmy skazani na choroby nowotworowe z powodu zanieczyszczeń powietrza

    • Pomyśl – pomyśl najpierw o czym piszesz….
      Wybudowanie drogi tego 50 metrowej szerokości pasa to ile drzew na „swej drodze” ma
      Pomijając już że są prowadzone przy realizacjach nasadzenia kompensacyjne – tak przy każdej inwestycji

      Zamiast płakać nad błotami pochwal się kiedy ostatnio kupiłeś sobie komóreczkę czy inny elektro-gadżet…
      Może masz elektryczną hulajnoge?
      Albo parkiet z drzewa egzotycznego.
      To niszczy środowisko – a nie droga która pozwoli szybciej, z mniejszym zużyciem paliwa, z miejsza emisja halasu pokonać drogę z pkt. A do B.

  13. Co do parkietu z drzewa egzotycznego- to sie z Tobą nie zgodze. Jak kupujesz drewno w dlh- to masz spore prawdopodobieństwo że surowiec został pozyskany legalnie z plantacji leśnej i nie ma sie o co martwić- a cieszyć fajnie zaolejowanym i trwałym parkietem- i w salonie i w kiblu.
    Co innego jest problemem.
    Ide o zakład, że pan pomyśl- nie wie nic o europejskiej ustawie chroniącej wody.
    I nie wie zapewne – i nie będzie protestował, przeciwko temu, że składowisko odpadów narusza w sensie fizycznym i prawnym strefe ochronną dla rzeki Czarnej .
    Przyjdzie czas , że wołmin- czyli my- poniesiemy za te 60 milionową nietrafioną inwestycje- potężne kary.
    A wtedy – będą krzywe kluchy na ogrodowej i głupawy text w stylu:
    – pani, ale kło tło wjedzioł…. no kto to wjedzioł!?…
    Tak że – teraz protestuj, panie pomyśl…
    Dla protestujących przeciwko autostradom: pojedźcie sobie do Sękocina Janek Nadarzyna Chrzanowa Wielkiego i powiedzcie że od jutra zamykacie dojazd do jednej tylko drogi szybkiego ruchu – w tamtym rejonie. Tylko jednej- a jest kilka.
    – na widłach i z widłami w plecach was z tamtych terenów wyniosą.
    Wy nie wiecie, co to są drogi i dobre połączenia. Nie macie nawet 1/10 tych dróg do których dostęp mają gminy zachodniowarszawskie- a twierdzicie- że ich nie chcecie.
    Żenada !
    Tak myśleć może chłopstwo i prywaciaże którzy boją sie o konkurencje i śrynkuświeek pracy- dla swoich wyrobników- bo we wołmińcu- dyma sie ludzi za najniższe stawki i mówi- że wincej ni ma.
    Tak więc- ja wiem doskonale czego obawiają sie ci , co sie tych dróg boją…

  14. Póki co to widzę że każdy się tasuje do s10 która w naszej okolicy nie bedzie miała zjazdów i myśli że zrobi tu coś dobrego. Po kiego wała było robić plan zagospodarowania przestrzennego z 2018 za PIS ktory uwzględnia AOW po starym sladzie skoro sami się nie trzymają swoich ustaleń i wkurzają ludzi wokół nowymi tańszymi rozwiązaniami. Poza ceną nie ma żadnych korzyści dla trasy czerwono zielonej. I póki co nikt mi nie wskazał bo wskazując zjazd z niej na s8 pytałem o korki przed Warszawą.

    • Weź nie kłam – bo będą zjazdy…

      To ma być autostrada – a nie droga wojewódzka by do każdego siedliskarobić zjazdy….

      Ale wiem z twojej zagrody nie bedzie bezpośredniego wjazdu na autostradę , więc „jest źle”

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj