Do wglądu udostępniony został projekt miejscowego planu rewitalizacji (MPR) rejonu ulicy Warszawskiej w Wołominie. Odbyła się już dyskusja publiczna nad rozwiązaniami przyjętymi w tym dokumencie, a uwagi do projektu można składać jeszcze do 27 lutego 2025 r.
Obszar objęty projektem miejscowego planu rewitalizacji znajduje się w centralnej, zurbanizowanej części Wołomina i zajmuje ok. 9,8 ha. Jego granice wyznaczają od południowego-wschodu: oś ulicy Wileńskiej, od północnego-wschodu: oś jezdni ulicy Legionów, oś jezdni ulicy Żelaznej, dalej przedłużeniem północno-wschodniej granicy działki ew. nr 4/3 z obrębu Wołomin-29, od północnego-zachodu: tereny kolejowe oraz od południowego-zachodu: oś ulicy Przejazd. Na obszarze tym obejmującym teren dawnej „Starówki Wołomińskiej” dominuje zabytkowa tkanka miejska z początków XX wieku. Teren ten jest obecnie mocno zurbanizowany, jednak cechuje się wysokim poziomem zdegradowania infrastrukturalnego, technicznego, społecznego i ekonomicznego, który wymaga wielopłaszczyznowych działań naprawczych. Znajdują się tu liczne punkty usługowo-handlowe, jednak wiele z nich charakteryzuje się niskim poziomem jakości z uwagi na zdegradowany poziom przestrzeni oraz w wielu przypadkach występujące negatywne zjawiska w sferze społecznej. Niezależnie w badanym obszarze mamy do czynienia z terenami i usługami o charakterze publicznym, tj. m.in. skwer Marszałka Józefa Piłsudskiego, skwer przy Pomniku Sybiraków, Powiatowa Biblioteka Publiczna, Powiatowy Urząd Pracy, Środowiskowy Dom Samopomocy czy Poczta. Teren ten bezpośrednio sąsiaduje z linią kolejową nr 21 Warszawa Wileńska – Wołomin Słoneczna i jednocześnie z linią kolejową nr 6 Zielonka – Kuźnica Białostocka. Z jednej strony z uwagi na lokalizację przy północno-wschodniej części opracowania pasażerskiej stacji kolejowej Wołomin, teren ten jest dobrze skomunikowany pod względem dostępu do tej formy komunikacji, z drugiej z kolei strony ruch kolejowy generuje negatywne oddziaływanie w granicach analizowanego obszaru w postaci hałasu i drgań, oraz sama linia stanowi barierę funkcjonalno-przestrzenną oraz wizualną z uwagi na zlokalizowane wzdłuż linii kolejowej kilkumetrowe ekrany akustyczne. Niezależnie z uwagi na sąsiedztwo stacji kolejowej teren ten skomunikowany jest z publiczną komunikacją autobusową. (…)
Cały artykuł przeczytasz na łamach Wieści.
http://www.e-kiosk.pl/index.php?page=titleissues&id_title=154563
https://www.egazety.pl/marpan/e-wydanie-wiesci-podwarszawskie.html
więcej konkretów proszę
A u nas nawet się przejechać nie da ani przejść po ulicy jedyne co to sypią kamienie co nic nie daje bo po jednym deszczu jest wielkie bagno. Nie wspomnieć ,że mieszka tu dużo ludzi ,a są miejsca ,że nie ma więcej niż dwa domy i jest ulica. Powinni zająć się też takimi rzeczami tymbardziej ,że sama burmistrz mówiła ,że coś zrobi i nadal nie zrobiła. Jak ktoś chce popatrzeć to ul.kochanowskiego ulica rozpaczy nie polecam.