
Od grudnia klienci PKO Banku Polskiego w Tłuszczu korzystają z nowoczesnej przestrzeni pod nowy adresem – przy ul. Reymonta 1. Zmieniła się nie tylko lokalizacja – w obecnej odsłonie placówka jest nowoczesna i komfortowa, a do dyspozycji klientów udostępniono nowe rozwiązania.
Co zyskali klienci po przeniesieniu oddziału PKO Banku Polskiego w Tłuszczu?
- Łatwiejszy dostęp do oddziału
- Sprawniejszą obsługę m.in. w kameralnych pokojach spotkań
- Samoobsługowe stanowisko internetowe
- Dogodniejszy parking
- Liczne sklepy i punkty usługowe w pobliżu
- Urząd Miasta i Gminy Tłuszcz w bliskiej odległości
Nowa lokalizacja oddalona jest o ok. 400 m od poprzedniej.
– Każdy klient, który nas odwiedza potrzebuje zaopiekowania i profesjonalnego podejścia. Począwszy od podstawowych transakcji po takie, które wymagają więcej czasu i zaangażowania. Ze szczególną empatią pochodzimy do potrzeb osób starszych, jak również do młodego klienta, który dopiero rozpoczyna z nami współpracę. Otrzymujemy pozytywne opinie od osób, które nas odwiedzają – z jednej strony te opinie dotyczą doświadczenia i kompetencji pracowników, a z drugiej naszego nowego wnętrza. Zadowoleni są nie tylko klienci, ale i my, który na co dzień tu pracujemy – mówi Magdalena Szymańska, dyrektorka Oddziału 1 PKO Banku Polskiego w Tłuszczu.
Nie ma ulotek – są ekrany i stanowisko samoobsługowe

W oddziale znalazło się miejsce na obsługę klientów w kameralnych pokojach spotkań, nowoczesne urządzenie samoobsługowe oraz 2 bankomaty z funkcją wpłaty dostępne 24 godziny na dobę. Ściany zdobią elementy zieleni oraz fototapeta z motywem regionalnym. Salę obsługi wyposażono w system kolejkowy, co umożliwia sprawniejsze zaopiekowanie osób oczekujących na obsługę.
Nie znajdziemy tu ulotek i plakatów – wszystko to, co wcześniej mogliśmy przeczytać na papierowych ulotkach zamieszczone jest na ogólnodostępnym ekranie.
Doświadczeni pracownicy
Klienci mają obecnie do dyspozycji 6-cio osobowy zespół. Oprócz podstawowych produktów jak konto czy pożyczka gotówkowa, doradcy podzielą się swoją wiedzą dotyczącą m.in. ubezpieczeń komunikacyjnych. Najważniejsza jest obecnie edukacja klientów w zakresie bezpiecznego korzystania ze zdalnych kanałów kontaktu z bankiem.
Bezpieczne korzystanie ze zdalnych sposobów kontaktu z bankiem
Doradcy PKO Banku Polskiego zwracają szczególną uwagę na edukowanie i informowanie klientów o zasadach bezpiecznego bankowania oraz o zagrożeniach płynących z internetu czy od telefonicznych oszustów, dbając by dane i finanse klientów były jak najlepiej chronione. Przypominają też klientom o możliwości zweryfikowania w aplikacji mobilnej IKO czy kontaktuje się z nim rzeczywisty pracownik banku, a nie podszywający się pod niego oszust. W praktyce wygląda to tak, że klienci, którzy korzystają z IKO mogą podczas rozmowy z pracownikiem banku powiedzieć, że chcą sprawdzić jego tożsamość w aplikacji bankowej. Po chwili otrzymają powiadomienie push (komunikat) w aplikacji z jego danymi (imię i nazwisko, stanowisko, adres oddziału). Wystarczy porównać te dane z informacjami uzyskanymi od dzwoniącego pracownika. Jeżeli dane są poprawne, wystarczy potwierdzić je w aplikacji PIN-em do IKO i można bezpiecznie kontynuować rozmowę.
Ostrzegają też klientów by „zapaliła im się czerwona lampka”, gdy po drugiej stronie słuchawki usłyszą prośbę o przekazanie pieniędzy nieznanym osobom oraz by pamiętali, że pracownik banku nigdy nie poprosi o dane logowania do bankowości, kody BLIK czy pełne dane karty płatniczej. Nie będzie też skłaniał do zainstalowania nieznanej aplikacji. Pracownik banku nigdy też nie poprosi o przelanie pieniędzy na nieznane konto. Nie zażąda wskazania pełnych danych osobowych przy zwykłej weryfikacji tożsamości klienta.
Samodzielne bankowanie
Obecnie wiele spraw bankowych możemy załatwić sami, bez wizyty w oddziale. Tych procesów, którymi można się zająć w sposób cyfrowy przybywa systematycznie, a banki cały czas pracują nad rozszerzeniem tych możliwości. W PKO Banku Polskim to proste, bezpieczne i wygodne, a jednocześnie pozwala oszczędzić czas i pieniądze. Np. wpłacając lub wypłacając pieniądze w urządzeniu należącym do banku (bankomat czy wpłatomat) klient PKO Banku Polskiego nie zapłaci prowizji. Bankowość elektroniczna to m.in. możliwość opłacenia online rachunków za prąd czy mieszkanie bez konieczności wizyty w placówce. Za pomocą aplikacji mobilnej IKO można sprawdzić m.in. saldo i historię rachunku, zlecić przelew na numer rachunku bankowego do dowolnego odbiorcy, spłacić zadłużenie na karcie kredytowej, założyć lokatę czy doładować telefon na kartę.
Kilka pytań do Magdaleny Szymańskiej, dyrektorki Oddziału 1 PKO Banku Polskiego w Tłuszczu:
- Jak na przestrzeni lat zmieniają się potrzeby klientów? Na co teraz klienci kładą największy nacisk?

W obecnych czasach, klient chce mieć szybki dostęp do swojego konta i rozwiązań banku. Stawia na kontakt z bankiem z telefonu, szybką obsługę swoich produktów i procesów. Klienci są świadomi i chcą indywidualnego podejścia. Bank to już nie tylko obsługa kasowa. Wraz z rozwojem bankowości elektronicznej, klienci mogą załatwić szereg innych usług bez konieczności wizyty w oddziale.
- W czym pomogła Wam zmiana przestrzeni i lokalizacji?
Działamy na lokalnym rynku od 2000 r. Na przestrzeni lat staliśmy się bankiem pierwszego wyboru dla naszej lokalnej społeczności. Mieścimy się w bezpośrednim sąsiedztwie Urzędu Miasta i Gminy Tłuszcz, co przekłada się na jeszcze bliższą współpracę i wzrost liczby nowych klientów PKO Banku Polskiego.
Dodatkowo nowe, komfortowe przestrzenie spotkały się z bardzo pozytywnym odbiorem wśród naszej społeczności. Stanowisko samoobsługowe pozwala nam na sprawniejszą obsługę, co wpływa na zadowolenie klientów.
- W obecnych czasach kluczowy jest temat cyberbezpieczeństwa. W jaki sposób edukujecie klientów w tym zakresie? Którzy klienci obecnie są najbardziej narażeni na próby oszustwa?
Temat świadomego korzystania z konta, bankowości elektronicznej oraz banku w telefonie jest dla nas bardzo ważny. Codziennie edukujemy obecnych i nowych klientów, mówimy jakie są zagrożenia i niebezpieczeństwa. Doradcy szczególną uwagę kierują do osób starszych, które ze względu na swój wiek są bardziej ufne i narażone na cyberatak. Jednak w obecnych czasach na atak oszustów narażony jest każdy z nas. Dlatego tym bardziej rozmawiamy z klientami, tłumaczymy, wyjaśniamy zasady bezpiecznego korzystania z naszych zdalnych rozwiązań.
- Czy angażujecie się w życie społeczne Tłuszcza? Jeśli tak to w jaki sposób?
Oczywiście, jesteśmy stałym elementem naszego miasta😊 W okresie letnim bierzemy udział w dniach Miasta i Gminy Tłuszcz. Współpracujemy z naszymi szkołami w zakresie SKO, jak również chętnie przyjmujemy zaproszenia na lekcje wprowadzające dzieci i młodzież w świat finansów.
Oddział banku w Tłuszczu po metamorfozie
Od grudnia klienci PKO Banku Polskiego w Tłuszczu korzystają z nowoczesnej przestrzeni pod nowy adresem – przy ul. Reymonta 1. Zmieniła się nie tylko lokalizacja – w obecnej odsłownie placówka jest nowoczesna i komfortowa, a do dyspozycji klientów udostępniono nowe rozwiązania.
Co zyskali klienci po przeniesieniu oddziału PKO Banku Polskiego w Tłuszczu?
- Łatwiejszy dostęp do oddziału
- Sprawniejszą obsługę m.in. w kameralnych pokojach spotkań
- Samoobsługowe stanowisko internetowe
- Dogodniejszy parking
- Liczne sklepy i punkty usługowe w pobliżu
- Urząd Miasta i Gminy Tłuszcz w bliskiej odległości
Nowa lokalizacja oddalona jest o ok. 400 m od poprzedniej.
– Każdy klient, który nas odwiedza potrzebuje zaopiekowania i profesjonalnego podejścia. Począwszy od podstawowych transakcji po takie, które wymagają więcej czasu i zaangażowania. Ze szczególną empatią pochodzimy do potrzeb osób starszych, jak również do młodego klienta, który dopiero rozpoczyna z nami współpracę. Otrzymujemy pozytywne opinie od osób, które nas odwiedzają – z jednej strony te opinie dotyczą doświadczenia i kompetencji pracowników, a z drugiej naszego nowego wnętrza. Zadowoleni są nie tylko klienci, ale i my, który na co dzień tu pracujemy – mówi Magdalena Szymańska, dyrektorka Oddziału 1 PKO Banku Polskiego w Tłuszczu.
Nie ma ulotek – są ekrany i stanowisko samoobsługowe
W oddziale znalazło się miejsce na obsługę klientów w kameralnych pokojach spotkań, nowoczesne urządzenie samoobsługowe oraz 2 bankomaty z funkcją wpłaty dostępne 24 godziny na dobę. Ściany zdobią elementy zieleni oraz fototapeta z motywem regionalnym. Salę obsługi wyposażono w system kolejkowy, co umożliwia sprawniejsze zaopiekowanie osób oczekujących na obsługę.
Nie znajdziemy tu ulotek i plakatów – wszystko to, co wcześniej mogliśmy przeczytać na papierowych ulotkach zamieszczone jest na ogólnodostępnym ekranie.
Doświadczeni pracownicy
Klienci mają obecnie do dyspozycji 6-cio osobowy zespół. Oprócz podstawowych produktów jak konto czy pożyczka gotówkowa, doradcy podzielą się swoją wiedzą dotyczącą m.in. ubezpieczeń komunikacyjnych. Najważniejsza jest obecnie edukacja klientów w zakresie bezpiecznego korzystania ze zdalnych kanałów kontaktu z bankiem.
Bezpieczne korzystanie ze zdalnych sposobów kontaktu z bankiem
Doradcy PKO Banku Polskiego zwracają szczególną uwagę na edukowanie i informowanie klientów o zasadach bezpiecznego bankowania oraz o zagrożeniach płynących z internetu czy od telefonicznych oszustów, dbając by dane i finanse klientów były jak najlepiej chronione. Przypominają też klientom o możliwości zweryfikowania w aplikacji mobilnej IKO czy kontaktuje się z nim rzeczywisty pracownik banku, a nie podszywający się pod niego oszust. W praktyce wygląda to tak, że klienci, którzy korzystają z IKO mogą podczas rozmowy z pracownikiem banku powiedzieć, że chcą sprawdzić jego tożsamość w aplikacji bankowej. Po chwili otrzymają powiadomienie push (komunikat) w aplikacji z jego danymi (imię i nazwisko, stanowisko, adres oddziału). Wystarczy porównać te dane z informacjami uzyskanymi od dzwoniącego pracownika. Jeżeli dane są poprawne, wystarczy potwierdzić je w aplikacji PIN-em do IKO i można bezpiecznie kontynuować rozmowę.
Ostrzegają też klientów by „zapaliła im się czerwona lampka”, gdy po drugiej stronie słuchawki usłyszą prośbę o przekazanie pieniędzy nieznanym osobom oraz by pamiętali, że pracownik banku nigdy nie poprosi o dane logowania do bankowości, kody BLIK czy pełne dane karty płatniczej. Nie będzie też skłaniał do zainstalowania nieznanej aplikacji. Pracownik banku nigdy też nie poprosi o przelanie pieniędzy na nieznane konto. Nie zażąda wskazania pełnych danych osobowych przy zwykłej weryfikacji tożsamości klienta.
Samodzielne bankowanie
Obecnie wiele spraw bankowych możemy załatwić sami, bez wizyty w oddziale. Tych procesów, którymi można się zająć w sposób cyfrowy przybywa systematycznie, a banki cały czas pracują nad rozszerzeniem tych możliwości. W PKO Banku Polskim to proste, bezpieczne i wygodne, a jednocześnie pozwala oszczędzić czas i pieniądze. Np. wpłacając lub wypłacając pieniądze w urządzeniu należącym do banku (bankomat czy wpłatomat) klient PKO Banku Polskiego nie zapłaci prowizji. Bankowość elektroniczna to m.in. możliwość opłacenia online rachunków za prąd czy mieszkanie bez konieczności wizyty w placówce. Za pomocą aplikacji mobilnej IKO można sprawdzić m.in. saldo i historię rachunku, zlecić przelew na numer rachunku bankowego do dowolnego odbiorcy, spłacić zadłużenie na karcie kredytowej, założyć lokatę czy doładować telefon na kartę.
Kilka pytań do Magdaleny Szymańskiej, dyrektorki Oddziału 1 PKO Banku Polskiego w Tłuszczu:
- Jak na przestrzeni lat zmieniają się potrzeby klientów? Na co teraz klienci kładą największy nacisk?
W obecnych czasach, klient chce mieć szybki dostęp do swojego konta i rozwiązań banku. Stawia na kontakt z bankiem z telefonu, szybką obsługę swoich produktów i procesów. Klienci są świadomi i chcą indywidualnego podejścia. Bank to już nie tylko obsługa kasowa. Wraz z rozwojem bankowości elektronicznej, klienci mogą załatwić szereg innych usług bez konieczności wizyty w oddziale.
- W czym pomogła Wam zmiana przestrzeni i lokalizacji?
Działamy na lokalnym rynku od 2000 r. Na przestrzeni lat staliśmy się bankiem pierwszego wyboru dla naszej lokalnej społeczności. Mieścimy się w bezpośrednim sąsiedztwie Urzędu Miasta i Gminy Tłuszcz, co przekłada się na jeszcze bliższą współpracę i wzrost liczby nowych klientów PKO Banku Polskiego.
Dodatkowo nowe, komfortowe przestrzenie spotkały się z bardzo pozytywnym odbiorem wśród naszej społeczności. Stanowisko samoobsługowe pozwala nam na sprawniejszą obsługę, co wpływa na zadowolenie klientów.
- W obecnych czasach kluczowy jest temat cyberbezpieczeństwa. W jaki sposób edukujecie klientów w tym zakresie? Którzy klienci obecnie są najbardziej narażeni na próby oszustwa?
Temat świadomego korzystania z konta, bankowości elektronicznej oraz banku w telefonie jest dla nas bardzo ważny. Codziennie edukujemy obecnych i nowych klientów, mówimy jakie są zagrożenia i niebezpieczeństwa. Doradcy szczególną uwagę kierują do osób starszych, które ze względu na swój wiek są bardziej ufne i narażone na cyberatak. Jednak w obecnych czasach na atak oszustów narażony jest każdy z nas. Dlatego tym bardziej rozmawiamy z klientami, tłumaczymy, wyjaśniamy zasady bezpiecznego korzystania z naszych zdalnych rozwiązań.
- Czy angażujecie się w życie społeczne Tłuszcza? Jeśli tak to w jaki sposób?
Oczywiście, jesteśmy stałym elementem naszego miasta😊 W okresie letnim bierzemy udział w dniach Miasta i Gminy Tłuszcz. Współpracujemy z naszymi szkołami w zakresie SKO, jak również chętnie przyjmujemy zaproszenia na lekcje wprowadzające dzieci i młodzież w świat finansów.