Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich w Warszawie wybiera właśnie projektanta nowego śladu drogi, która ma stać się północno-wschodnią obwodnicą Wołomina i odciążyć DW 634 oraz centrum Zielonki. Z Igorem Sulichem – nowo wybranym radnym Sejmiku Województwa i dyrektorem Delegatury w Wołominie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego – rozmawia red. Julita Mazur.
MZDW rozstrzygnie wkrótce postępowanie na przygotowanie dokumentacji nowego śladu DW 635. Dlaczego ta przeprawa jest tak ważna dla powiatu wołomińskiego?
– Tak, powinniśmy wszyscy trzymać kciuki, by udało się wybrać wykonawcę prac projektowych. Z punktu widzenia samego Wołomina inwestycja ma kluczowe znaczenie dla rozładowania dużego ruchu w centrum miasta. Dziś setki samochodów poruszających się lokalnie, ale i tranzytowo korzysta z węzła Wołomin. Dojazd do miasta, w szczególności na drugą stronę torów, odbywa się obecnym śladem w ulicy Łukasiewicza, rondem przy galerii, a dalej czekają nas światła na skrzyżowaniu Szosy Jadowskiej i Wileńskiej, które istotnie wpływają na ograniczenie przejazdu. Planowana inwestycja, będąca też północno-wschodnią obwodnicą Wołomina zdecydowanie odciąży natężenie ruchu w centrum. W wymiarze powiatowym nowa droga będzie pierwszą drogą wojewódzką na terenie gminy Poświętne, zdecydowanie poprawi się tam dostępność komunikacyjna terenów, które dziś pomału zaczynają przeżywać zwiększone zainteresowanie, z uwagi na tańsze ceny działek mieszkaniowych i inwestycyjnych. Powstanie nowej drogi powinno też korzystnie wpłynąć na odciążenie trasy 634, szczególnie w centrum Zielonki, przez którą wiedzie jedna z kilku najważniejszych dróg z kierunku Wołomina do Warszawy – ale też dzięki właśnie tej nowej przeprawie łatwiej będzie dostać się w kierunku Lublina, Otwocka czy Siedlec. Znaczna część samochodów, zamiast jechać przez Wołomin, Kobyłkę, Zielonkę w założeniu wybierze nowy ślad oszczędzając kilometry i czas, a nam mieszkańcom powiatu wołomińskiego, zwiększonego ruchu na drogach lokalnych.
Na jakim odcinku projektowana będzie nowa trasa?
(…)
Cały artykuł przeczytasz na łamach Wieści.
http://www.e-kiosk.pl/index.php?page=titleissues&id_title=154563
https://www.egazety.pl/marpan/e-wydanie-wiesci-podwarszawskie.html
Nie wiem jak nowa drogą ma odciazyc Zielonkę. Przecież ta nowa 635 ma biec mniej więcej od Czarnej do Halinowa. Jaki to będzie kmiec wplyw na ruch na 634 w Zielonce?
Trochę jestem zdezorientowany. Rok temu czytałem podobny artykuł a list intencyjny był już podpisany 2 lata temu. Czy nowy list intencyjny coś zmieni?