Marki uruchomiły ankietę dotyczącą reklamy zewnętrznej w mieście. Chcą uporządkować przestrzeń i skończyć z reklamowym chaosem.
– Chaos reklamowy, szpetota, reklamoza – znasz te określenia? Nadmierna liczba banerów, billboardów, ich jakość i wielkość, często zasłaniają ładne budynki czy osie widokowe. Wzbudzają negatywne opinie i psują dobrą przestrzeń miasta. Dlatego rozpoczynamy prace nad uporządkowaniem estetyki miasta opracowując założenia do uchwały krajobrazowej. Głównym celem takiej uchwały jest ochrona ładu przestrzennego oraz ograniczenie niekontrolowanego zalewu reklam, które szpecą miasto. Uchwała krajobrazowa (potocznie zwana reklamową) to narzędzie umożliwiające gminom określanie zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych, urządzeń reklamowych i ogrodzeń, ich gabaryty, standardy jakościowe oraz rodzaje materiałów budowlanych, z jakich mogą być wykonane – informują władze miasta. (…)
Cały artykuł przeczytasz na łamach Wieści.
https://www.egazety.pl/marpan/e-wydanie-wiesci-podwarszawskie.html
http://www.e-kiosk.pl/index.php?page=titleissues&id_title=154563