Ogromnym zainteresowaniem cieszyło się poniedziałkowe spotkanie mieszkańców gminy Wołomin z projektantem, któremu władze miasta zleciły przeprojektowanie niektórych istniejących ulic i terenów miejskich, leżących wzdłuż przebudowywanej linii kolejowej. Po ponad godzinnej rozmowie wiadomo, że po 2016 r. nic w Wołominie nie będzie już takie samo…
Projektant Maciej Chmielewski rozpoczął swoją prezentację od ważnej informacji: projekt zagospodarowania terenów sąsiadujących z przebudowywaną linią kolejową podzielono na cztery etapy. Każdy z nich będzie realizowany albo na koszt wykonawcy remontu linii kolejowej (4 przejścia podziemne) albo gminy (drogi, chodniki, parkingi, oświetlenie).
I etap obejmuje budowę czterech podziemnych przepraw przez tory kolejowe: w ul. Sasina (droga, ścieżka rowerowa i chodnik), w ul. Laskowej (ciąg pieszo-rowerowy), w ul. Sikorskiego (ciąg pieszo-rowerowy) oraz w ul. Geodetów (droga, ścieżka rowerowa i chodnik). W tym czasie gmina przewiduje również rozpoczęcie przebudowy odcinków dróg, prowadzoną równolegle z pracami na linii kolejowej. Chodzi o:
– zmianę organizacji ruchu w odcinku drogi w przedłużeniu ul. Fieldorfa od ronda Jana Pawła II,
– zapewnienie dojazdu do garaży na os. Kobyłkowska,
– usprawnienie ruchu pieszo-rowerowego od ul. Kolejowej do ul. Piłsudskiego,
– przebudowę odcinka chodnika ul. Legionów (od ul. Wileńskiej do ul. Żelaznej), którym poruszać się będą piesi korzystający z tunelu w ul. Laskowej,
– przebudowę chodników i oświetlenia od przejścia w ul. Sikorskiego w stronę ronda Solidarności oraz w kierunku marketu Kaufland,
– utwardzenie przejścia od ul. Kolejowej do A. Krajowej,
– remont odcinka ul. Duczkowskiej (ok. 70 m).
Po przyszłorocznych pracach przyjdzie czas na etap II, w którym uwzględniono zmiany zapisane w nowym planie zagospodarowania tzw. obszaru Przytorze. Znalazła się w nim m.in.: (…)
Więcej na łamach Wieści.
Byłem na spotkaniu i słyszałem wystąpienie radnego Beredy (to tak a propos art o budżecie na 2016r i jego przemyśleniach) Radny przekonywał, że budowa dodatkowych przejść, które nie pozwolą odciąć „zatorza” nie są potrzebne. Stwierdził, że aktualne plany są bardzo ok, bo w miejsce obecnych 2 zyskujemy 4 połączenia „czyli 2 razy więcej”. Jeżeli ten młody człowiek tak lubi dużo mówić, to niech ktoś zwróci mu uwagę, że trzeba jeszcze mówić COŚ. Nie tylko krytykować lub po prostu bredzić. Obecnie są 4 przejścia nieograniczona ilość dzikich przejść łącząca miasto w całość. To znacznie więcej niż wydumane 2. A wybudowane zostaną rzeczywiście aż 4. A już skandalicznym można określić wypowiedź tego geniusza, że przejście dodatkowych 400m (do przejścia drugie tyle z drugiej strony = 800m, o czym zapomniał dodać) dla osób niepełnosprawnych to odległość zaporowa. Ale sobie pogadał. Ludzie zgłaszali potrzebę wybudowania dodatkowych 2 łączników na wysokości Kaufland – os Nafta i w pobliżu obecnego wejścia na tory. Można dyskutować o słuszności ale bredzenie radnego osłabia.
Pan radny wozi dupę samochodzikiem i nie ma pojęcia jak to jest chodzić o lasce, kulach lub jechać wózkiem inwalidzkim napędzanym ręcznie. Takie durnowate i płytkie myślenie, a potem kilka fot w szpitalu przy pomalowanej ścianie i elektorat łyka dobroć.
Panie Janie, a dzisiaj to ludzie na wózkach i o kulach to jak przekraczają tory? Na pewno nie na dziko. Muszą lecieć na przejście na wysokości Piłsudskiego lub na przejazd w Słonecznej. Tak więc obecna przebudowa będzie korzystniejsza bo zyskamy dodatkowe przejście w Sikorskiego i wszystkie będą dostosowane dla niepełnosprawnych. Byłem na spotkaniu, ale nie odniosłem wrażenia aby radny Bereda bredził. Mówił rzeczowo, choć moge miec do niego pretensje że nie obiecał mi przejścia przy Kauflandzie. Wolę tak prawdę niż obiecanki-cacanki. Proszę sobie sprawdzić ile przejsc bedzie miała Kobyła i Zielonka w porównaniu z Wołominem.
najlepiej będzie jak panowie usiądą na wózek i przejadą np od MDK do przejsćia dla pieszych a potem proszę się mądrzyć i dawać idiotyczne przykłady w postaci Kobyłki i Zielonki
Czy nasi radni mogliby spowodować by przy najbliższej okazji mieszkańcom „bezpłatnie” (jak już wielokrotnie w przypadku tzw. białych sobót) zbadać poziom metabolitu 25(OH)… Z badań… również polskich* wynika, że 90% Polaków wymaga suplementacji wit.D3, co po zastosowaniu uzupełnienia niedoboru poprawiłoby zdecydowanie zdrowotność na naszym terenie… O skutkach różnych niedoborów i sposobach ich usuwania można przeczytać m.in. w książce Jerzego Zięby Ukryte terapie (na YT są apele do Polaków o podpisanie petycji)…. Ja usłyszałam potwierdzenie wiadomości o praktycznych wynikach zastosowania suplementacji D3 na sobotniej konferencji naukowej f. Calivita z ust lekarki z Zielonej Góry…Przepraszam, że piszę to tutaj ale nie ma gdzie tego zasygnalizować… Teresa Sadowska
*dr hab n med prof nadzwyczajny Paweł Płudowski
ciemnica po wyjsciu z peronu wzdluz za gazowanownia zlikwidowano schody a ludzie chodza w ciemnicy po zepsutym chodniku natychmiast to oswietlic
Fajnie, że sie Wołomin połączy – może nawet i rozwinie. Ale – czy miasto pamięta o gminie i mieszkających tam wieśniakach – którzy płacą za metr gruntu – tyle samo co mieszczuchy ?? Dlatego, wrzucam to:
Przypominamy o naborze wniosków o przyznanie pomocy na
realizację operacji typu
Aktualności PROW 2014-2020 oraz PROW 2007-2013 »
OGŁOSZENIE TERMINU I MIEJSCA SKŁADANIA WNIOSKÓW O PRZYZNANIE POMOCY NA REALIZACJĘ OPERACJI TYPU „BUDOWA LUB MODERNIZACJA DRÓG LOKALNYCH” W RAMACH PODDZIAŁANIA „WSPARCIE INWESTYCJI ZWIĄZANYCH Z TWORZENIEM, ULEPSZANIEM LUB ROZBUDOWĄ WSZYSTKICH RODZAJÓW MAŁEJ INFRASTRUKTURY, W TYM INWESTYCJI W ENERGIĘ ODNAWIALNĄ I W OSZCZĘDZANIE ENERGII” OBJĘTEGO PROGRAMEM ROZWOJU OBSZARÓW WIEJSKICH NA LATA 2014–2020.
Zarząd Województwa Mazowieckiego informuje, iż na podstawie art. 6 ust. 3 pkt 3 ustawy z dnia 20 lutego 2015 r. o wspieraniu rozwoju obszarów wiejskich z udziałem środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020 (Dz. U. z 2015 r. poz. 349) oraz § 9 ust.1 Rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia z dnia 4 września 2015 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania oraz wypłaty pomocy finansowej na operacje typu „Budowa lub modernizacja dróg lokalnych” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji związanych z tworzeniem, ulepszaniem lub rozbudową wszystkich rodzajów małej infrastruktury, w tym inwestycji w energię odnawialną i w oszczędzanie energii” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020 (Dz. U. z 2015 r. poz. 1414) został określony termin i miejsce składania wniosków o przyznanie pomocy dla powyższego poddziałania w typie dotyczącym budowy lub modernizacji dróg lokalnych.
Termin składania wniosków: od 16 listopada 2015 r. do 12 stycznia 2016r.
Miejsce składania wniosków: bezpośrednio w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Mazowieckiego w Warszawie przy ul. Skoczylasa 4, 03-469 Warszawa (Kancelaria Ogólna).
Formularze wniosków dostępne są na stronie Samorządu Województwa Mazowieckiego http://www.prow.mazovia.pl
Dodatkowe informacje, tel.: 22 5979621, 22 5979167
Może komuś zajaśnieje pod kopułą…kto wie???!!