Z burmistrzem Zielonki Grzegorzem Dudzikiem rozmawia Julita Mazur.
Jak w skrócie podsumowałby Pan miniony rok w roli burmistrza?
– To rok wzajemnego docierania się we współpracy między burmistrzem, a nową Radą Miasta. Cieszę się, że u znacznej większości radnych zapanował duch wzajemnego współdziałania dla dobra Zielonki. Dzięki temu – nie bez trudu – ale konsekwentnie realizujemy ważne dla gminy działania. Zielonka stała się w tym roku wielkim placem budowy, z jednej strony remont linii kolejowej, z drugiej budowa obwodnicy Marek, czyli trasy S8, a są jeszcze w fazie projektowej inne inwestycje np. dalsze poszerzenie drogi 631. Było więc bardzo dużo konsultowania, opiniowania, koordynowania i współpracy z inwestorami, aby szczegółowe rozwiązania dla miasta Zielonki były jak najbardziej przyjazne mieszkańcom. Jednym słowem był to rok pracowity.
Patrzy Pan na rozpoczynającą się budowę tunelu i peronów z optymizmem czy też na razie raczej z obawą?
– Zdecydowanie z optymizmem. Chociaż weszliśmy już w czas największych utrudnień, to patrzymy perspektywicznie na koniec przyszłego roku, kiedy w Zielonce będziemy mieli tunel drogowy i trzy miejsca, w których piesi będą mogli przejść pod torami. Dla porównania wystarczy powiedzieć, że dotąd było tylko jedno przejście przez tory.
Z ogromną nadzieją patrzymy też na zaawansowany stan budowy wiaduktu nad torami w drodze 634, czyli ulicy Wyszyńskiego. Jego oddanie to będzie naprawdę zmiana jakościowa w komunikacji do Warszawy. Staramy się myśleć o koniecznych utrudnieniach, pamiętając jaki będzie stan finalny. (…)
Więcej na łamach Wieści.
A kiedy jakieś poszerzenie DW 634 przez miasto bądź obwodnica w kierunku Wołomina? Sam wiadukt nad torami niewiele da – zostają jeszcze 3 pary świateł na odcinku 150 metrów, okolice Stalko i włączenia się ul. Poniatowskiego w DW 634 – 3 miejsca które konsekwentnie korkują przejazd przez Zielonkę drogą 634. Czy ktoś ma zmiar to udrożnić??
Tylko RONDA nas zbawią 😉
Żadnego poszerzenia DW634 nie będzie. Zakończony już przez mazowiecki zarząd dróg wojewódzkich przetarg na przygotowanie dokumentacji projektowej dla DW 634 zakłada tak, jak obecnie drogę jednojezdniową po jednym pasie ruchu w każdym kierunku. Mają rzekomo rozbudować skrzyżowania, zrobić prawo i lewoskrętny i dołożyć dróżkę rowerową, a jak znam życie to wybudują jeszcze sygnalizację na kilku skrzyżowanich. Ta wspaniała, nowa droga, która zapewne niewiele zmieni i ludzie dalej będą stali w dużych korkach powstanie pewnie ok. 2020-2022 r. Jak dalej będzie w samorządzie wojewódzkim rządził Struzik i jego ekipa to modernizacja DW 634 w okrojonym wariancie nastąpi po przeszło dwudziestu latach jego rządów.
Czyli wszystko to o co wnioskował wielebny Piotruś gdy był jeszcze starostą. Mieszkańcy za to zrobili go posłem. Brawo My 😉
Niestety nie podzielam entuzjazmu Pana Burmistrza . Żałosny postęp robót na w/w inwestycjach można prześledzić na https://www.facebook.com/TakDlaDwupasmowej634/
Cytat z ostatniej gazety opozycji:
„Kiedy Pan Panie Burmistrzu zacznie inwestować w nasze miasto? Czy Pan tak cały czas będzie „jechał” na inwestycjach kolei, Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, marszałka i powiatu?” więcej można poczytać tutaj:
http://dlazielonki.pl/aktualnoci/615-nowy-numer-qwiadomoci-z-zielonkiq-przed-witami-w-pastwa-domach