9 grudnia w Tłuszczu odbyła się konferencja prasowa, podczas której przedstawiciele PKP PLK omówili najnowsze informacje dotyczące modernizacji linii kolejowej E 75 Rail Baltica. Zapowiedziano m.in. wznowienie ruchu pociągów na odcinku Tłuszcz – Sadowne.
– Ten fragment linii kolejowej zamknięty został 12 października 2014 r. 13 grudnia br. otwieramy go i przywracamy ruch pociągów, zarówno tych podmiejskich do Małkini, jak i dalekobieżnych do Białegostoku. Wykonywane są jeszcze jakieś drobne prace (ekrany akustyczne i odwodnienie), które nie wpływają jednak na ruch. Stacja Łochów jest całkiem nowa. Skończono budowę mostu na rzece Liwiec. Zostały tylko drobne roboty wykończeniowe na dole. Tak jak zakładaliśmy udało nam się go zbudować w rok – zapowiedział Jerzy Korzeniowski, dyrektor projektu PKP PLK.
Jak wyglądają prace na pozostałych odcinkach? Na razie najwięcej dzieje się w Zielonce. – Mamy wszystkie pozwolenia na budowę i realizujemy roboty w różnym stopniu zaawansowania. W przypadku odcinka Rembertów – Zielonka planujemy budowę nowego przystanku Warszawa Mokry Ług oraz budowę przejścia podziemnego w Zielonce. Perony będą wyposażone w urządzenia związane z obsługą osób niepełnosprawnych. Z kolei odcinek Zielonka – Wołomin jest z punktu widzenia tego projektu bardzo ważny, ponieważ budujemy tam drugą parę torów. Pozwoli to na usprawnienie ruchu aglomeracyjnego od Warszawy Wileńskiej. Ta dodatkowa linia torów będzie biegła aż do Wołomina Słonecznej. To linia do obsługi aglomeracyjnej. Oddzielenie ruchu dalekobieżnego od aglomeracyjnego to większy komfort dla podróżnych i mieszkańców. Budujemy tunel w Zielonce, w ciągu ulicy Kolejowej. Niestety, mieliśmy ogromne problemy z uzyskaniem pozwolenia na budowę na stację Zielonka. (…)
Więcej na łamach Wieści.