Protest w Ostrówku

14

Jak zapowiadali, tak zrobili. Mieszkańcy gminy Klembów zorganizowali 15 września protest w Ostrówku. Na przejściu dla pieszych zlokalizowanym na ul. Kolejowej, tuż po godzinie 15.00, rozpoczęła się blokada drogi. W ten oto sposób okoliczni mieszkańcy chcieli zwrócić uwagę na problemy, jakie przysporzono im przy okazji budowy mostu w Krzywicy.

Chodzi o wytyczenie 17-kilometrowego objazdu po drogach, przebiegających przez całą gminę Klembów. Dotychczasowy ruch z drogi wojewódzkiej przeniósł się zatem na nieprzygotowane do tego drogi gminne i powiatowe. Przypomnijmy, że pomysł z utworzeniem tymczasowej przeprawy przez rzekę Rządzę, został odrzucony przez Marszałka Województwa Mazowieckiego oraz dyrektora Mazowieckiego Zarządu Dróg Wojewódzkich. Bez wiedzy wójta gminy Klembów ustalono kłopotliwy objazd. Co więcej, odbyło się to za aprobatą włodarzy powiatu wołomińskiego. Konsekwencje tego ponoszą teraz mieszkańcy, którzy marzą o tym, aby budowa mostu zakończyła się jak najszybciej. – Protest zrodził się w miejscowości Krzywica. Oczywiście mamy świadomość tego, że już nie otrzymamy zastępczej przeprawy przez rzekę w Krzywicy. Chcemy jednak zwrócić uwagę na to, że przez ten objazd nasze drogi są coraz bardziej niszczone. (…)

Więcej na łamach Wieści.

14 KOMENTARZE

  1. To, że przy tak długotrwałym remoncie mostu zasadnym było wybudowanie przeprawy zastepczej a nie wpuszczenie dość duzego ruchu na drogi przez gmine, to każdy wie i stosowne władze o tym wiedziały. . Jaki to pomysł tej nieformalnej grupy aby budowac przeprawę kiedy juz inwestycja była rozpoczęta idecyzje dawno zapadły.Po prostu Zarzad Dróg Wojewódzkich chciał obniżyc koszty inwestycji i postanowiono nie budowac przeprawy zastepczej.To wszystko już było za póżno. i było skazane na porażkę. A podobno i ten protest władza dobrze ograła poprzez objazdy. Mimo to to i tak dobrze,ze sie wyraza niezadowolenie z takich rozwiazań, niech przynajmniej bedzie wiadomym ,ze to się ludziom nie podoba. Na etapie uzgodnień w powiecie i gminie, powinno zainteresowac sie sposobem rozwiazan ruchu pojazdów przy tak długim remoncie i odpowiednio reagowac i interweniować.

  2. Wiadomo, że gdyby wcześniej powiedzieli ludziom, że planują remont i objazd 17-kilomentrowy to ludzie by od razu protestowali i nie dali zozebrac mostu, a tak to po cichu dogadał się Starosta z Marszałkiem i postawili ludzi przed faktem. I tak się dzis z ludzmi postępuje… Most wyremontują, kasę wezmą (2mln!!!), bedzie uroczyste przecięcie wstęg usmiech Starosty i Marszałka na pierwszej stronie gazet i tyle. Mam nadzieję, że ludzie w następnych wyborach odwdzięczą się komu trzeba za takie podejście do tematu…

  3. inwestor czyli Wojewódzki Zarząd Dróg, na kilka miesiecy przed rozpoczęciem inwestycji musiał uzyskać decyzje srodowiskowe z GMINY KLEMBÓW -wydawane przez Wójta Gminy. Dlaczego wtedy nikt nie zainteresował sie w jaki sposób będzie rozwiazana kwestia ruchu pojazdów, kiedy most przez pół roku nie bedzie budowany????? Dlaczego nie zainteresowano sie tym i w jeszcze odpowiednich czasie nie interweniowano????? Powiat zadecydował o takich objazdach tez nie ogladajac sie na znaczace zwiekszenie ruchu drogowego w kilku miejscowościach Gminy Klembów. Wogóle tego nie konsultowano z Gminą Klembów???Totalny brak zainteresowania i reagowania albo wszystko było uzgodnione. Chodziło aby Marszałkowi nie robic pod górkę??????

  4. inwestor czyli Wojewódzki Zarząd Dróg, na kilka miesiecy przed rozpoczęciem inwestycji musiał uzyskać decyzje srodowiskowe z GMINY KLEMBÓW -wydawane przez Wójta Gminy. Dlaczego wtedy nikt nie zainteresował sie w jaki sposób będzie rozwiazana kwestia ruchu pojazdów, kiedy most przez pół roku nie bedzie budowany????? Dlaczego nie zainteresowano sie tym i w jeszcze odpowiednich czasie nie interweniowano????? Powiat zadecydował o takich objazdach tez nie ogladajac sie na znaczace zwiekszenie ruchu drogowego w kilku miejscowościach Gminy Klembów. Wogóle tego nie konsultowano z Gminą Klembów???Totalny brak zainteresowania i reagowania albo wszystko było uzgodnione. Chodziło aby Marszałkowi nie robic pod górkę?????? Dlaczego nie mozna opublikowac tego komentarza.

  5. Podobno roboty mają sie skończyć w listopadzie br. to juz nie długo,ludzie musza wytrzymać,ale pózniej jaka będzie ulga.Kolejny raz interes ekonomiczny przeważył, bo raczej innego wytłumaczenia jak chęć oszczędności przy inwestycji nie ma. To ,ze inwestor chciał oszczędzić to i moze nie dziwne, ale że stosowne władze zaakceptowały i wyraziły zgodę na objazd przez miejscowosci gminy i nie reagowano, to pytanie DLACZEGO na takie rozwiązanie przystano. Mieszkańcy protestują i dobrze, bo w jaki sposób maja wyrazić swoją bezradność.

    • no tylko czyja to oszczędność? bo napewno nie mieszkańców, którzy muszą codziennie tracić dodatkowe paliwo i czas na dojazd do pracy… Oszczędność jak zwykle kosztem obywatela, tego który za remont płaci z podatków…

  6. zgodnie z wywiadem z Moniką BURDON (http://www.radiofama.com.pl/sites/default/files/0922_mzdw.mp3?uuid=57e93d212db06) winny jest Starosta, który wpierw zgodził się na objazd a potem nie. W Zielonce zrobili most tymczasowy bo odpowiednie władze sie nie zgodziły na wyznaczenie objazdu… gdyby starosta od razu zaprotestował to most by był i afery by nie było…. Swoją drogą w wywiadzie pada kwota 700tys za wybudowanie przeprawy zastępczej…. a to nie można było położyć mostu technicznego takiego jaki stosowany jest przez wojsko (2 dni i most by był) zawsze trzeba dać komus zarobić??? No nie mogę doczekać się końca robót zeby sprawdzić na co te 2 miliony zostały wydane.

  7. Teraz wszystkiemu winien Starosta? To tylko część odpowiedzialności za brak objazdu. Starostwo wyraziło zgodę na skorzystanie z dróg powiatowych jako objazd. To Starostwo ma dbać o interesy mieszkanców gminy?Swoja drogą może ktos ze Starostwa sie wytłumaczy lub to skomentuje.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj