Nowe wyzwania

0

Polskie szkoły muszą się aktualnie mierzyć z dodatkowym wyzwaniem, jakim jest zapewnienie pomocy i wsparcia dla uczniów z Ukrainy. Bariera językowa i wojenne traumy to tylko część problemów, z którymi musi się zmierzyć kadra pedagogiczna m.in. w Publicznej Szkole Podstawowej nr 3 w Kobyłce. O tych i innych wyzwaniach, opowiedział nam dyrektor tej placówki Tomasz Szturo. (…)

Ilu uczniów z Ukrainy uczęszcza do Trójki? Czy udało im się już zintegrować z polskimi uczniami?

– W ewidencji szkolnej odnotowano przepływ 56 uczniów narodowości ukraińskiej  przyjętych po 24.02.2022 r. Obecnie w systemie klasowym (ogólnodostępnym) znajduje się 49 uczniów narodowości ukraińskiej. Stopień integracji z zespołami klasowymi i społecznością szkolną  jest bardzo zróżnicowany. Łatwiej to przychodzi w klasach młodszych mimo trudności komunikacyjnych. Swoje piętno  odciska również pochodzenie dziecka. Dzieci dotknięte w sposób bezpośredni działaniami wojennymi, znacznie  trudniej się integrują. Mają też opory w nawiązywaniu relacji z rówieśnikami  z kraju swojego pochodzenia.

Co w obecnej sytuacji stanowi dla szkoły największe wyzwanie? Brak wystarczającej kadry nauczycielskiej, a może problemy z porozumieniem się z ukraińskimi uczniami? (…)

Więcej na łamach Wieści.

http://www.e-kiosk.pl/index.php?page=titleissues&id_title=154563

https://www.egazety.pl/marpan/e-wydanie-wiesci-podwarszawskie.html

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj