W obronie drzew

3

Projekt przebudowy zielonkowskiego odcinka drogi wojewódzkiej 634 pierwotnie zakłada usunięcie w sumie 131 drzew. Znaczącą większość stanowią niewielkie kolizyjne drzewa skupione poza obszarem ścisłej zabudowy Zielonki, bliżej granicy z Kobyłką. Ponieważ proces projektowy trwał wiele lat, władzom Zielonki udało się prowadzić z wykonawcą budowy drogi – Mazowieckim Zarządem Dróg Wojewódzkich – konstruktywne rozmowy, dzięki którym Zielonka ocaliła najpiękniejsze okazy i nie obawia się takiej rzezi drzew, jaka ma miejsce w Wołominie.

W Zielonce główne decyzje samorządu zapadały w poprzedniej kadencji, w roku 2018. Zgodnie z dokumentacją, która jest w posiadaniu Urzędu Miasta Zielonka, do tego czasu odbywały się konsultacje, których przedmiotem były rozwiązania techniczne, inżynieryjne, zatoki, pasy włączeniowe, ronda oraz wszelkiego rodzaju rozwiązania mające na celu upłynnienie ruchu. – W przypadku inwestycji zewnętrznych, a tak należy określić modernizację drogi wojewódzkiej nr 634, gdyż inwestorem nie jest Miasto, a Województwo, całość prac projektowych i następnie budowlanych koordynuje inwestor. Miasto wyłącznie współpracuje z inwestorem. Tak było również i w tym przypadku. Zielonka na każdym etapie długotrwałego procesu współpracowała z Mazowieckim Zarządem Dróg Wojewódzkich. W dokumentacji, można powiedzieć już archiwalnej, nie odnalazłem uzgodnień w zakresie kolizji drzewostanu z wypracowanymi rozwiązaniami technicznymi – mówi Wieściom burmistrz Zielonki Kamil Iwandowski, podając bardziej szczegółowo: – Projekt, który będzie realizowany na odcinku w Zielonce pierwotnie zakłada usunięcie w sumie 131 drzew, które to w znaczącej większości stanowią niewielkie kolizyjne drzewa skupione poza obszarem ścisłej zabudowy Zielonki, bliżej granicy z Kobyłką. Co więcej drzewa te rosną na terenach nie będących własnością miasta. Z projektu wynika, iż kolidują z planowaną budową ronda upłynniającego ruch drogowy na skrzyżowaniu przy placówce medycznej. W ścisłej zabudowie Zielonki projektant zaplanował do usunięcia dwa drzewa. I teraz kluczowym są podejmowane przez nas w tej kadencji działania. (…)

Całość przeczytasz na łamach Wieści.

http://www.e-kiosk.pl/index.php?page=titleissues&id_title=154563

https://www.egazety.pl/marpan/e-wydanie-wiesci-podwarszawskie.html

3 KOMENTARZE

  1. Poprzedni włodarze zrobili wszystko żeby droga ta nie miała dwóch pasów w każdą stronę wychodząc z przekonania, że Zielonka zostanie rozjeżdżana przez samochody co jest dość dziwnym argumentem w obliczu faktu wybudowania obwodnicy Marek w obecnym jej kształcie jak i mającej powstać trasy S17 zamykającej ring wokół Warszawy, no i faktu że jak jest droga w tym przypadku wojewódzka to jeżdżą po niej samochody. Jeszcze ciekawszym podejściem wykazywał się jeden z radnych ówczesnej rady, który twierdził, że podczas budowy wiaduktu nad torami wymoże się na wykonawcy realizację dwóch dodatkowych pasów.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj