Projekty tunelu i wiaduktu prawie gotowe

17

Podczas ostatniej sesji Rady Miasta Kobyłka wiceburmistrz Piotr Grubek przedstawił radnym najnowsze szczegóły dotyczące budowy przejazdów bezkolizyjnych w Kobyłce i Kobyłce Ossów.

– Prace projektowe są na ukończeniu. Aktualnie trwa opiniowanie projektu przez różne instytucje – poinformował wszystkich wiceburmistrz Piotr Grubek.

Najpierw omówiono projekt dla nowego układu drogowego w przy stacji Kobyłka Ossów. – W obszarze ulicy Jasińskiego zostajemy w liniach rozgraniczających. Oznacza to, że obszary, które tu są nie zostaną naruszone. Wyjątkiem są ścięte rogi na skrzyżowaniu ulicy Jasińskiego z ulicami Emilii Plater, Łukasińskiego czy Waryńskiego. Wlot w ulicę Napoleona będzie na zasadzie zwykłego skrzyżowania. Po południowej stronie ulicy Jasińskiego został zaprojektowany ciąg pieszo-rowerowy o szerokości 3 metrów. Po stronie północnej będzie sam chodnik. Łącznik do ulicy Niemcewicza włączony zostanie poprzez skrzyżowanie z wysepką pośrodku i przejściem dla pieszych. Tu niektóre nieruchomości będą delikatnie przycięte. Włączenie ulicy Jasińskiego w ten docelowy układ drogowy nastąpi za pomocą ronda, w które będzie także włączona ulica Legionów. Będziemy starali się z PKP tak oznakować ten cały układ drogowy, żeby większość ruchu szła tym nowoprojektowanym śladem ulicy Mareckiej. Jak tylko PKP uzyska decyzję lokalizacyjną dla tej koncepcji, zajmiemy się projektowanie dalszego przebiegu tej drogi, czyli połączeniem nowego układu drogowego projektowanego przez PKP z ul. Marecką. Chcemy w całości przerzucić ruch poza ulicę Napoleona, Plac 15 sierpnia i centrum miasta. Jeśli chodzi o wiadukt, to po stronie północnej i południowej torów zostawiono przestrzeń żeby przeprowadzić tam drogi prostopadłe do tego nowego układu drogowego, drogi równoległe do torów. Rozpiętość wiaduktu będzie na tyle szeroka żeby dało się przejechać pod spodem. Będzie to ułatwienie dla mieszkańców, którzy korzystają chociażby z  zielonkowskich Glinianek, ponieważ to najkrótsza ścieżka od stacji Kobyłka Ossów w kierunku Glinianek. To są nowe rozwiązania, o które wnioskowaliśmy. Przechodząc na drugą stronę wiaduktu dojedziemy do ulicy Poniatowskiego. Zjeżdżając z wiaduktu włączymy ten ślad drogi za pomocą ronda. To jedno z najnowszych rozwiązań, ale mogą tu jeszcze zaistnieć korekty. W ulicy Poniatowskiego zbudujemy ścieżki rowerowe… (…)

Więcej na łamach Wieści.

http://www.e-kiosk.pl/numer,270154,wie_ci_podwarszawskie

https://www.egazety.pl/marpan/e-wydanie-wiesci-podwarszawskie.html

http://www.e-kiosk.pl/index.php?page=titleissues&id_title=154563

17 KOMENTARZE

  1. Jak już projektujecie to proponuje jechać do Sulejówka i przyjżeć sie przejściom dla pieszych i rowerzystów w Sulejówku które rowerzyści pokonują bez schodzenia z rowerów i użycia żadnego mechanicznego sprzętu. No – cudy jakieś, co???

  2. Dlaczego ten tunel nie został wykonany przez kolj przy tej modrnizacji trasy? Czy teraz Miasto w zwiazku z ta inwestycja poniesie koszty?

  3. Fajnie, tylko jeszcze trzeba będzie zrobić nowy podział działek, do wywłaszczenia, bo ten obecny projektowany z 2014r, mimo że zgodny z planem zagospodarowania, nie pokrywa się z nowym projektem trasy. Jeszcze trochę to potrwa.

  4. Ale tuz przed kampania wyborczą temat jest wrzucony i to bedzie wykorzystywane jako jedno z osiagnięć władz Kobyłki. A dlaczego to nie powstało kiedy był na to czas przy modernizacji linni kolejowej.Wtedy nie było mozna a teraz juz tak.

  5. Co wy? Z bańkami coś macie? Nie pamiętacie kto blokował budowe tuneli w Kobyłce? 3 lata to już dla was przeszłość zamierzchła??? Pogrzebcie chociażby tu – to sie dowiecie która przykrywka wspólnotowa wam to zrobiła. Niech sobie teraz ci co blokowali- na płotach i czołach wypiszą: blokowałem budowe tunelu. Co? Nie ma bohatera???? Gorzej jak mimowolnie odnajdą sie listy z nazwiskami zacietrzewionych. Ale będzie kwasssss.

  6. Znowu śmieszny chodniczek. I najlepiej zakaz wjazdu dla rowerów. bo dla nich już miejsca zabrakło. Ludzie za tunele płaci kolej. Oni mają tyle kasy, że nie mogą jej wykorzystać. W tamtym roku, tylko na Mazowszu stracili 500 mln. euro dotacji z unii. Nie mają jak wykorzystać funduszy. A szczypią się na szerszy o metr chodnik. Żebyście widzieli jakie są tunele w niektórych malutkich miejscowościach, to nawet nie ma o czym mówić. Nasze to są dziadostwo, amatorszczyzna itd.

    • Kolega nie ma związku z ta amatorszczyną – kolega gdyby miał związek to pałą by nap…ł mieszkańców którzy wlanie przyczynili się do tego ze 2018 tych przejazdów nie ma…

      Gdyby ode mnie tez to zależało to nie byłoby tunelu tylko wiadukt – z oczywistych powodów które sa zbyt trudne do ogarnięcia przez mieszkańców- dyletantów którzy głośno krzyczą na tematy których nie znają i nie rozumieją…

  7. W Kobyłce nie są potrzebne tunele ani wiadukty , trzeba tylko zakazać wjazdu diesli na teren gminy a będzie czysto i spokojnie. To miasto do odpoczynku a nie dzielnica Warszawki.

    • Tak tak największy problem „diesle” – nie ma to jak TV – porządnie wymemła w pustych łbach widzów a ci potem z przekonaniem powtórzą każda bzdurę… Czekam aż w TV zaczną mówić że ziemia jest plaska…

      Największy problem to ruszyć swe leniwe du..ko i wziąć się za siebie
      Nie mówią już tym ze dla 80% miekszańców 300 m do sklepu to za daleko i trzeba brać samochód

  8. Prowadzenie trasy wiaduktu do ul.Jasińskiego => to pokaz głupoty i debilizmu burmistrza, wojewody i całej bandy nierobów z urzędu miasta, tak panie grubek i inni…. już niedługo jest szansa, że nie będziecie rządzić miastem.
    Panie burmistrzu razem ze swoją świtą, byłem świadkiem jak obrażaliście kobietę która raczyła zadawać WAM niewygodne pytania, na sali byli klakierzy przy-klaskiwacze, zagłuszacze bardzo arogancko zachowujący się
    Czy panu nie wstyd? jak tam żony przedszkole? jak interesy kolegów? wszystko gra?
    Kiedy wieści podwarszawskie nie będą tuba jedynie słusznej partii politycznej (i nie chodzi tu o PIS)????
    bardzo złe decyzje, bardzo nieprzemyślane, zgoda na biedronkę i lidla w odległości 500m, budowa kretyńskiego chodnika -> zamiast poszerzyć jezdnię! jest bardzo, bardzo niebezpiecznie! w ostatnich latach ruch jest bardzo wzmożony. I jeszcze jedno, bandę wsioków stać na samochody -> przyjeżdząją pod stację i jadą dalej pociągiem, wracają po 10h i odjeżdząją samochodem do swojego zadupia gdzieś na betonowych bagnach, gettach … zadowoleni. Otóż drodzy państwo! nie róbcie innym co Wam by było nie miłe, parkujecie tak, że nie można przejść chodnikiem, ludziom na bramach tak, że nie mogą wyjechać. Zastanówcie się co wyprawiacie!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj