Walka nadal trwa

38

Zwolennicy budowy wiaduktu i tunelu w Kobyłce postanowili wziąć sprawy w swoje ręce. W miniony weekend, przy budynku Miejskiego Ośrodka Kultury zbierali podpisy pod petycją do PKP PLK, w sprawie budowy przejazdów bezkolizyjnych przy stacjach Kobyłka i Kobyłka Ossów. – Chcemy udowodnić PKP PLK, że zdecydowana większość mieszkańców Kobyłki jest przychylna budowie bezkolizyjnych przejazdów. Zorganizowaliśmy się przez internet i postanowiliśmy wspólnie coś zdziałać – powiedział nam jeden z uczestników tej akcji. W ciągu dwóch dni mieszkańcom udało się zebrać około 1450 podpisów. Wiele osób ma nadzieję, że te starania przekonają PKP PLK do zmiany podjętej niedawno decyzji i Kobyłka zyska przynajmniej jeden przejazd bezkolizyjny.

Nie poddają się również włodarze Kobyłki, którzy uczestniczyli ostatnio w kolejnych spotkaniach, dotyczących utrzymania inwestycji bezkolizyjnych przejazdów w Kobyłce. (…)

Więcej na łamach Wieści.

 

38 KOMENTARZE

  1. Wczoraj wieczorem było 2300 podpisów ZA budową tunelu i wiaduktu w Kobyłce. Można jeszcze dopisać się do petycji, np. w sklepie PLUS na rogu Radzymińskiej i Kościelnej w Kobyłce.

  2. UWAGA UWAGA już jest ponad 2400 podpisów 🙂 a może być jeszcze więcej 🙂 jeśli pomogą Państwo je zbierać petycje można pobrać na stronie kobylka24.pl ZAPRASZAMY, jeśli masz podpisaną petycje do odebrania proszę pisz na adres kobylka24 @ kobylka24.pl

  3. Może od razu zbierzcie podpisy aby wydzierżawić i wysiedlić protestujących a ich majątek przeznaczyć na rozwój miasta. Zebralibyście na pewno jeszcze więcej podpisów. Jeszcze lepiej było by ustawić urny wyborcze na tym spotkaniu
    I to ma być program wyborczy RR?
    Kto teraz pamięta o tajemniczym odejściu vice-burmistrza i pani skarbnik, radcy prawnym UM który nie był radcą prawnym, wywaleniu Cygana z MOKu, uchwalaniu planów zagospodarowania w święta tak aby było jak najmniejsze zainteresowanie. Wspomnijmy nie tak dawne chwile, przeżyjmy to jeszcze raz:
    https://www.youtube.com/watch?v=Cc_23PvAS3s
    Szanowna pani przewodnicząca – jaki jest finał procesu którym pani straszyła? Szanowny panie burmistrzu czy ten biedny „chłopina wójt” ponownie startuje na głodową pensję?

  4. tylko RR nie ma z tym nic wspólnego to jest inicjatywa ponad podziałami , mieszkancy maja dość bypacany ze wspólnoty blokowały rozwój miasta

  5. Jak mi wiadomo wspólnota czekała na dokumenty od Rzecznika Prasowego PKP PLK. Warto poznać prawdę!
    Szanowni Mieszkańcy!
    Manipulowanie opinią publiczną to zjawisko bardzo często występujące w okresie przedwyborczym. Takimi manipulantami okazali się niedawno wszyscy ci, którzy za wszelką cenę swoją niewątpliwą porażką chcieli obarczyć swojego głównego konkurenta w wyborach czyli Mazowiecką Wspólnotę Samorządową.
    W ostatnim czasie grupa zmanipulowanych i oszukanych osób rozpowszechniała wśród mieszkańców nieprawdziwą informację, jakoby bezkolizyjne przejazdy kolejowe miały nie powstać przez protesty Mazowieckiej Wspólnoty Samorządowej.
    Jak zwykle prawda jest zupełnie inna.
    Obecny Burmistrz Miasta wykazał się wielką niekompetencją, gdyż przez ostatnie kilka lat nie udało mu się doprowadzić do pozytywnego rozstrzygnięcia negocjacji z PKP PLK.

    JESTEŚMY W POSIADANIU DOKUMENTÓW, które świadczą o zaniedbaniach, niewynikających z protestów mieszkańców.
    Na odcinku inwestycji kolejowej Rail Baltica zostało wyłączonych 5 obiektów (w tym 2 w Kobyłce). POWODEM ICH WYŁĄCZENIA BYŁY UZGODNIENIA PROJEKTÓW BUDOWLANYCH SPRZECZNE Z TZW. PROGRAMEM FUNKCJONALNO – UŻYTKOWYM (PFU).
    Program funkcjonalno-użytkowy (PFU) – to opracowanie opisujące zamówienie, którego przedmiotem jest zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych. Określa wymagania i oczekiwania zamawiającego dotyczące zadania budowlanego. Jest podstawowym dokumentem ustalania planowanych kosztów prac projektowych i robót budowlanych, przygotowania oferty przede wszystkim w zakresie ceny oraz wykonania prac projektowych.
    Jeśli Burmistrz poniósł największą porażkę a jego uzgodnienia były sprzeczne z wcześniej zaakceptowaną przez niego dokumentacją idealnym posunięciem jest ZRZUCENIE WINY NA OPOZYCJĘ.
    O ZGROZO!!!! Dotarliśmy do DOKUMENTACJI mówiącej, że z uwagi na wyniki szczegółowych badań geologicznych nie jest możliwe posadowienie wiaduktu drogowego (w Ossowie) w miejscu wskazanym przez Gminę Kobyłka na przyjętych wcześniej warunkach określonych w PFU.
    Natomiast tunel drogowo-pieszy, który miał tworzyć bezkolizyjne skrzyżowanie linii kolejowej z ulicą Orszagha został wycofany przez PKP PLK, ponieważ wykonawca uzyskał od Burmistrza Miasta Kobyłka uzgodnienia projektów budowlanych SPRZECZNE z uzgodnionymi zapisami PROGRAMU FUNKCJONALNO – UŻYTKOWEGO(PFU), który jest podstawowym dokumentem na którym opiera się wykonawca.
    Reasumując, to nie protesty mieszkańców a błędy w dokumentacji były przyczyną podjętej przez PKP PLK decyzji.
    Dowodem na to jest fakt, iż w przypadku pozostałych 3 wyłączonych przejazdów nie było protestów mieszkańców, a mimo tego zostały wyłączone tylko na podstawie niezgodności z PFU.
    Powyższe fakty potwierdzają tylko niekompetencję obecnych władz, brak fachowców i woli dialogu z mieszkańcami, co w efekcie spowodowało podział kobyłkowskiej społeczności i perfidne pomówienie KOBYŁKOWSKIEGO KOŁA MAZOWIECKIEJ WSPÓLNOTY SAMORZĄDOWEJ.
    Powyższa informacja została opracowana na podstawie dokumentów udostępnionych przez Rzecznika Prasowego
    PKP PLK SA.

  6. no tak. Wspolnóta niczemu nie winna. Jak zwykle wina rządzących. Kolej tylko czekała na te wasze protesty z podpisami. Nie trzeba być geniuszem żeby zobaczyć po wszystkich spotkaniach z koleją że była do tego wogóle nie przygotowana. I wykorzystała pismo z zebranymi podpisami. Pogratulujcie teraz sobie wspólnoto.

    • Ekipa p.Roguskiego nie winna,przecież rządzą biedaczki tak krótko,bo zaledwie osiem lat i chcieli jak zwykle dobrze tylko ci mieszkańcy Kobyłki są do bani.Przecież PKP to nie jest prywatna firma tylko państwowa i można ich decyzje zaskarżyć, zwłaszcza ,że jak Pan twierdzi PKP nie była przygotowana, ale ze strony UM musi być wszystko dopięte na ostatni guzik,a czy jest ?
      Nie da się zwalić indolencji i braku kompetencji ekipy pana Roguskiego na stowarzyszenia,czy PiS,zawalili rządzący miastem i oni ponoszą za to odpowiedzialność.

  7. WSPÓLNOTO TA MA DOKUMENTY TAAA TO JĘZYK LEPPERA ! LUB STANA TYMIŃSKIEGO KTÓRY UKRYWAŁ COŚ W CZARNEJ TECZCE! Państwo ze wspólnoty a pan Chaciński to czy nie przypadkiem wasz kandydat i on nie zaczął akcji bo mu działki szkoda .

  8. Już kiedyś był niejaki Stan Tymiński z czarną teczką. Jak się czyta „JESTEŚMY W POSIADANIU DOKUMENTÓW” to napawa to tylko litością. Program funkcjonalno użytkowy to nic innego jak naniesione zmiany na korzyść ludzi których kolej dotyka. Nie trzeba jechać daleko bo do Zielonki albo do urzędu żeby zobaczyć z czego te rozbieżności wynikają. I gdyby nie protesty te poprawki były na korzyść nas czyli ludzi którzy na kolei ucierpieli. Wiem coś na ten temat bo inwestycja mnie dotyka. Ale sensacja z tym pismem. Każdy zainteresowany je ma jak wyszło że kolej nas „zrzuciła”. A że napisała do CUPTU że powodem jest ogromna skala protestów tego nie napisaliście dziwnym zbiegiem okoliczności. Mam nadzieję że ludzie to opublikują łącznie z pismem Naszej Ziemii. A że kolej zrobiła sobie nowe badania geologiczne to co mnie to obchodzi. Miała wzmocnić wiadukt i tyle. Kolej tylko czekała na wasze podpisy i protesty. Nie chcecie – nie macie!! oj Stanie Tymiński….!

  9. przecież to ewidentnie widać jak dogadała sie Wspólnota z PIS-em.Stowarzyszenie Nasza ziemia która oprotestowała budowę ma członka założyciela pana z Pis! Kandydata na radnego zresztą.

  10. WSPÓLNOTO jeśli miałaś wiedzę, że uzgodnienia projektów budowlanych są sprzeczne z tzw. programem funkcjonalno- użytkowym to czemu zbierałaś podpisy przeciw budowie tunelu i wiaduktu? Na spotkaniach jakoś nie podnosiłaś tego tematu.

  11. Wszystkie działania przeciwko powstaniu wiaduktu i tunelu służą interesom WSPÓLNOTY I PIS-u, jeszcze zbieraliście podpisy pod kościołami jak byście mieli takie czyste ręce i prawdziwe zamiary. Nie przyjmujecie żadnych argumentów o powstaniu małej obwodnicy Kobyłki z wiaduktu do S-8, która odciąży ciężki ruch z zapalnej ulicy Jasińskiego. Wspólnota poleciała nawet z pismem do Starosty w którym zwracają się o informację czy Starostwo wyłoży pieniądze na drogę z wiaduktu do Mareckiej, Starosta rozłożył ręce, nie taka jest kolejność postępowania!!! Dziwię się, bo kandydat na Burmistrza ze Wspólnoty otacza się ludźmi z jakimś tam doświadczeniem samorządowym ale chyba ich „grabie” zagrabiają tylko w jedną stronę!!! Trzeba mieć niezależne spojrzenie na sprawę tej inwestycji i patrzeć na przyszłość mieszkańców Kobyłki. Chcecie wysadzić z siodła obecnego Burmistrza Roberta Roguskiego, jedynego niezależnego w Powiecie i tylko o to Wam chodzi!!! Ludzie nie dajcie się zmanipulować!!! PKP zrealizuje tą inwestycję, a działki mieszkańców nie zostaną okrojone tak jak mówią Wam przeciwnicy tunelu i wiaduktu.

  12. Ciekawe w jakim trybie rzecznik PKP PLK udostępnił wam te dokumenty? A jeśli już je udostępnił, to dlaczego ich nie skopiowaliście i opublikowaliście? Opowiadając, że ktoś komuś coś powiedział, nikogo nie przekonacie. Jeśli rzeczywiście jest tak jak twierdzicie, to niech to kolej oficjalnie potwierdzi na piśmie.

  13. A dlaczego mamy wierzyć Wspólnocie? Czy dlatego że wykasowała zdjęcia z FB dotyczące protestów kilku osób oflagowanych domów z dala od ul. Jasińskiego? Dlatego że blokuje innych użytkowników którzy mają coś do powiedzenia [ i nie chodzi o obraźliwe teksty] ? Dlatego że samozwańczy Burmistrz Hubcio dróżnik pisze że pół dnia spędził w PLK ale nikt nie wie co tam robił pół dnia? Dlatego że teraz publikują jakieś wyrwane z kontekstu dokumenty bez pieczątek, bez dat? Tak się zachowują poważni ludzie startujący do samorządów?

  14. Śpieszcie się, bo do 16 listopada niedługo, a jak widać Kobyłczanie was nie kochają :). Stawiam, że jeśli te dokumenty nie są wymyślone, to wszyscy znajdziemy je w skrzynkach pocztowych w piątek 14 listopada 🙂

  15. Mieszkańcy Kobyłki PIS już zaciera ręce na wygraną w wyborach. Twierdzi, że brak tunelu i wiaduktu to wina Roguskiego. stawia zarzuty, ale nie daje rozwiązania problemu. Wiadukt w starym śladzie to wzmożony ruch prosto na Bazylikę Świętej Trójcy, szkołę nr 1 i 3, a także już zakorkowaną ulicę Załuskiego i Zagańczyka. ciekawe co na to proboszcz Andrzejewski, który chciał ograniczenia ruchu wokół Bazyliki, czy dalej popiera WS i PIS?

  16. 16 LISTOPADA ZRÓBMY REFERENDUM ODNOŚNIE TUNELU I WIADUKTU!!! przy okazji wyborów samorządowych niech mieszkańcy w demokratyczny sposób pokarzą jak się zgina dziób pingwina wspólnocie i naszej ziemi

  17. A OTO WPIS JEDNEJ Z OSÓB KTÓRE SĄ ZA WIADUKTEM I TUNELEM- OSOBY BEZSTRONNEJ ALE DZIAŁAJĄCEJ NA RZECZ PRZEJAZDÓW BEZKOLIZYJNYCH:
    „Jestem po rozmowie z Rzecznikiem PKP panem Maciejem Dutkiewiczem (tym samym, który wypowiadał się w filmiku zamieszczonym poniżej). Uświadomiłam mu do czego prowadzi przekazywanie materiałów osobom, które nie są bezstronne. Przesłałam mu także „ulotkę” Wspólnoty.
    Był mocno zniesmaczony, delikatnie mówiąc.
    A teraz fakty: nasze podpisy ZA budową wiaduktu i tunelu to bardzo ważny głos dla PKP PLK. PKP nie powiedziało ostatecznie „NIE” dla przejazdów bezkolizyjnych na terenie Kobyłki, jednak z uwagi na konieczność kontynuowania prac projektowych i otrzymania niezbędnych decyzji administracyjnych, było „zmuszone” do złożenia projektu aneksu do umowy do Jednostki Wdrażającej (w tym przypadku jest to CUPT – Centrum Unijnych Projektów Transporowych). Pan Dutkiewicz nie był w stanie (tudzież nie chciał lub nie mógł) powiedzieć czy ten aneks został podpisany (staram się uzyskać potwierdzenie tej informacji z innego źródła). Wysłałam także informację o sytuacji w Kobyłce do dyrektora projektu, czyli osoby odpowiedzialnej za modernizację trasy E75. Do tego dochodzi jeszcze pismo przewodnie wraz z 2733 podpisami mieszkańców, które zostało złożone 16.10.2014r. w PKP na ul. Targowej 74 w Warszawie.
    Reasumując: nie pozostaje nam nic innego jak obserwować sytuację, zbierać nadal podpisy i informować na bieżąco PKP, że chcemy tych przejazdów. Wspomniałam Panu Dutkiewiczowi, że wyłączenie Kobyłki w celu przyspieszenia wydawania decyzji niekoniecznie może być dla PKP opłacalne, ponieważ spora część mieszkańców zapowiadała „blokady na torach”, jeżeli Kobyłka zostanie pominięta.
    Także teraz powinien działać Burmistrz (z tego co wiem – działa), a konkurecja polityczna zamiast go szykanować powinna skupić się na pomocy w rozwiązaniu tej sytuacji i myślę, że takim podejściem więcej by zyskali w oczach mieszkańców, niż tą wszechobecną nagonką.

    p.s. Ci co mnie trochę znają wiedzą, że nie jestem fanką obecnych władz – to tak ku przestrodze sympatyków Wspólnoty, także weźcie to pod uwagę zanim zaczniecie sączyć jad i mnie oskarżać o bycie „człowiekiem Roguskiego”

    pozdrawiam Wszystkich bez względu na ich poglądy polityczne i liczę na współpracę dla dobra Mieszkańców Kobyłki

    • „Wspomniałam Panu Dutkiewiczowi, że wyłączenie Kobyłki w celu przyspieszenia wydawania decyzji niekoniecznie może być dla PKP opłacalne, ponieważ spora część mieszkańców zapowiadała „blokady na torach”, jeżeli Kobyłka zostanie pominięta.”
      Idąc tym tokiem myślenia – co w wypadku gdy „spora część mieszkańców” zapowiada blokady na wiaduktach naruszających ich własność (posesje)?
      Powtarzam że był czas na konsultacje aby przeprowadzić inwestycję najmniejszym kosztem i najmniejszą uciążliwością dla mieszkańców. Był jedynie czas konsultacji ale na którym można było sobie poprotestować zaproponować alternatywy, ale zgodnie z doktryną ekipy UM „psy szczekają karawana jedzie dalej” wyszło teraz widać. Porażka WSZYSTKICH jest jednocześnie hasłem wyborczym RR – gratulacje, to ile macie chętnych jest na powtórkę z ostatnich dwóch kadencji?

  18. @ zdunek:
    „Blokady na torach” na pewno przyczynią się do „ograniczenia ruchu” co oczywiście będzie na rękę proboszczowi.
    Przy okazji – podczas korka i jałowej pracy wydziela się więcej czadu i nastrój się zadymia, a jak trwoga to do „Boga”.
    Podobno, jak zaleca potoczny obyczaj wyrażony w powszechnie cytowanym powiedzeniu. He he…
    Tylko, czy stagnacja w korkach przyczynia się do poprawy komfortowej sytuacji kobyłczan ?
    PS.
    Absurdem jest kiedy działacze czynią raban a nie zajmują się życiem praktycznym tych, dzięki którym korzystają z publicznego i nie przez siebie wypracowanego pieniądza ?

  19. Nie wiem, czy inwestor prowadzący Rail Baltica p r a k t y c z n i e uwzględni życzenia Kobyłczan.
    W systemie „Projektuj i Buduj” a tak PLK ma tę inwestycję realizować jest dość ograniczony zakres konsultacji społecznych.

    Wcale nie muszą dostosować projektu do życzeń okolicznej publiki .
    To na swoim terenie przecież projektują i budują.

  20. i kolejne ciekawie pisze jedna z forumowiczek na portalu Kobyłki.
    ” w kwestii badań geologicznych (nie mogę albo bardziej nie chcę) tego udokumentować na piśmie, ale wykonawca prac wskazał PKP sposób w jaki można problem z gruntem rozwiązać. I takie sprawy jak badania geologiczne zupełni nie byłyby problemem dla mieszkańców i miasta , bo to nie nasza inwestycja tylko PKP i to oni muszą się rozliczyć z unijnej kasy, więc by sobie poradzili, ale ktoś wpadł na pomysł by wprowadzić zamieszanie, zbierać podpisy a resztę już wszyscy znamy…..a PKP to tylko na ręke bo czas goni!”
    Mało tego wykonawca przedstawił kolei sposób wykonania wiaduktu w związku z badaniami geologicznymi.
    A Wspólnota powrzucała do skrzynek paszkwile jakie to ma dokumenty sensacyjne niczym Tyminski.
    To jest jakiś koszmar! Jeszcze ciekawostki sa w dokumencie PFU na który tak się powołują! A PFU dla jasności to dokument kolei. I konsultacje były trzy lata Panowie Wspólnotowcy! Oj uważajcie bo was ludzie za wasze zmiany na lepsze z miasta wywiozą!

  21. Zamiast się przepychać i obarczać winą, co teraz się dzieje na wszelkich forach, proszę wszystkie opozycyjne grupy o to aby pomogły przywrócić tą inwestycję. Jeśli faktycznie Wspólnota Samorządowa nie miała nic wspólnego z namawianiem mieszkańców do protestów, to pomóżcie obecnej władzy przywrócić tą inwestycję, dzięki temu możecie tylko zyskać w oczach mieszkańców, w tej chwili jedynie tracicie.

  22. Pani Bezstronna, uważa Pani mieszkańców Kobyłki za kukiełki którymi można manipulować do woli.Obecna władza swoją arogancją i brakiem kompetencji doprowadziła do tej sytuacji i niech pije to piwo nawarzone przez siebie, a mieszkańcy rozliczą ją 16.11.2014r.

  23. Wracając do tematu ulotki (paszkwila) wspólnoty, w którym odkręcają kota ogonem i mówią, że protesty nie wpłynęły na decyzję PLK PKP, to informuję, iż w dokumentach do których dotarłem jest jasno napisane i podkreślone „ogromne protesty mieszkańców”. Tak więc pan gniadowicz pisze bzdury, bo najpierw namieszał podłączając się pod protest „Naszej ziemi”, a potem jak zobaczył, że mu to nie posłuży, to odkręca kota ogonem. Nawet pozwał w trybie wyborczym wiceburmistrz Jaźwińską o pomówienie i wczoraj sprawę w sądzie przegrał. Mam nadzieję, że wybory też przegra, bo nie wyobrażam sobie takiego buca na tym stołku.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj