Kobyłka. Wyłoniono wykonawcę przejazdów

20

Podczas odbywającej się pod koniec marca sesji Rady Miasta Kobyłka, przedstawione zostały najnowsze informacje dotyczące przebudowy linii kolejowej E75 Rail Baltica. Temat ten szczegółowo omówił wiceburmistrz Piotr Grubek, ponieważ na sali obrad nie pojawili się niestety przedstawiciele PKP PLK, mimo iż otrzymali zaproszenie.

Zapewne dla mieszkańców Kobyłki najistotniejszy jest fakt, że wyłoniony został już wykonawca, który zajmie się zaprojektowaniem i budową bezkolizyjnych przejazdów w Kobyłce i Kobyłce Ossów.  – 16 marca podano wyniki przetargu, który był ogłoszony kilka tygodni wcześniej. Wybrano wykonawcę, którym jest Banimex sp. z o.o. z Będzina (lider dwupodmiotowego konsorcjum). Według PKP PLK umowa z tą firmą zostanie podpisana do końca kwietnia. Zadaniem Banimexu będzie zaprojektowanie i wybudowanie obiektów bezkolizyjnych na terenie Kobyłki. Okres wykonania obu obiektów określono na lipiec 2019 r. Firma będzie musiała najpierw wykonać koncepcję inwestycji. Dyrekcja PKP PLK obiecała, że jak tylko pojawi się koncepcja zorganizowane zostaną spotkania z mieszkańcami, podczas których będzie można szerzej skonsultować projektowane obiekty. Dopiero po tym etapie firma przystąpi do projektowania i budowy – wyjaśnił wiceburmistrz Piotr Grubek. (…)

Foto: DRON  WWL  Filmowanie z powietrza

Więcej na łamach Wieści.

20 KOMENTARZE

  1. Lipiec 2019 zakończenie inwestycji pod warunkiem, że Stowarzyszenie Nasza Ziemia z cichym poparciem Wspólnoty Samorządowej nie zablokuje inwestycji. Pani radna D. zdobyła wiedzę jak skutecznie blokować inwestycje w Kobyłce.

  2. Brawo! Kiedy protesty????
    Tylko jak robią – niech zrobią odwodnienia i izolacje lepiej niż ci z Ząbek. Całą zimę – i teraz też – ze ścian tego tunelu leje sie woda, spływa na dno tunelu – i zamarza. A traktor z solą jeździ od jednego ronda do drugiego – i posypuje solą już od 5 rano ten syf – żeby w tynelu wypadku nie było. Widzieliście to?? Który mądry to odebrał? Ślepy bez półkuli?? To samo w kobyłceossowie i wołominie. Ciekawe czy im na te traktory i sól starczy.

      • W każdych warunkach można budować, od warunków zależna jest jedynie technologia i przyjęte rozwiązania które pozwolą zmniejszyć lub całkowicie wyeliminować jej niekorzystne działanie. Więc jak nie macie pojęcia to się nie wypowiadajcie

  3. Spoko…jak juz Roguski dogaduje się z PiSem to wszystko jest możliwe!
    Przejazdy nie powstana bo zawsze znajdzie sie ktoś kto zaprotestuje-niekoniecznie z racjonalnych argumentó tylko z chęci zysków…tak działają eko-ludki

  4. Młody
    Tak, tak – tak się wszystkim wydaje..
    Papier wszystko zniesie,.
    Tylko w praktyce wychodzi że rygory technologiczne są nie do spełnienia – no i cieknie…

    Niejeden mudry tak mówił że wszystko się da – i się przejechał…
    Bo ostatecznie ma to być tani obiekt – a nie cud inżynierii ze złota…

  5. Robią tanio – a gminy i tak przyjmują odbiór bo burmistrzów zady bolą od słuchania ludzi że tunel jest nie przejezdny. A później – jakoś to będzie – feta fajerwerki medale ordery- i remonty przez 50 lat o wypadkach nie wsppominając. obywatel zapłaci.

  6. 123 – widziałem tunel – szeroki wielopasmowy – pod rzeką żłótego smoka. Nigdzie nie ciekło. To gdzie jest azja??-w Wołomińskim powiecie – dzięki jaśnie panującej przez ćwierćwiecze sitwie.

  7. 123 – szanghaj nieutwardzony – to błoto – tak jak manhatan. Nie truj że wołomin to gorsze. No społecznie i gospodarczo – owszem tak – ale nie geologicznie.

  8. Tak? – bo co ci się tak wydaje…

    A ja mówię po inżyniersku – konkrety – przekroje geologiczne, badania gruntu…
    Wówczas pogadamy gdzie trudniej…

  9. Nic nie mówisz. Dane o których wymagasz – są dostępne w necie. Inżynier – wie gdzie takich rzeczy szukać. Jeśli kwestionujesz , że trudniej wybudować tunel pod rzeką, pod dawnym lasem namorzynowym niż pod torami – to więcej z tobą nie gadam. Ale zgoda z jednym – znając teren wołomina – koszty podobne. Dla mnie – nie powinno być odbioru w Ząbkach – bo to zakrawa na remont. Odbirerający – sam se świadectwo wystawił.. Ciekaw jestem tylko czy w Wołominie i okolicach – też zrobią taką lipe – którą włodarze podpiszą.Wcale mnie to nie zdziwi. I nie pyrgaj mi tu inżynierką bo sam tej polibudy nie skończyłeś. Inżynieria drogowa to nie jest kierunek otwarty od wczoraj.

  10. W necie to możesz sobie znaleźć – takich „ekspertów” jak ty

    Dokumentacja geo-inz nie jest udostępniana publicznie – więc nie kłam…

  11. Jak nie umiesz korzystać z zasobów sieci – to sie od niej odłącz. Ale – niech będzie twoja racja : ja jestem „expert” – a ty wielki inżynier. Sława i chała ci , cezarze.
    Nie chce mi sie z tobą już uprawiać tej jałowej gadki. Jak nie znalazłeś w sieci – to zapisz sie do jakiegoś koła geologów ( uj, agh, uw ). Może ktoś ci coś znajdzie , podeśle – jak sam nie potrafisz. Tylko najpierw sie na studia zapisz. Skończyłem.

  12. @ 123 @ mark :
    Hihi
    Kółko geologów to popukuje sobie młotkiem geologicznym.

    Jak woda się leje to przecież pompy powinny to przepychać do rur kanalizacyjnych.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj