Ruszyła budowa wiaduktu

6

Kobyłka zaczyna rozglądać się za środkami koniecznymi do sfinansowania budowy ul. Nowoprojektowanej, będącej dojazdem do mającego powstać bezkolizyjnego przejazdu w Kobyłce Ossów. Nie jest to niestety łatwe zadanie, o czym dyskutowano ostatnio podczas obrad rady miasta.

– W związku z tym, że rozpoczęła się budowa wiaduktu w okolicach stacji PKP Ossów, chciałem spytać czy złożyliśmy jakieś wnioski o dofinansowanie budowy drogi mającej połączyć wiadukt z ulicą Marecką? Jeśli nie, to z jakich źródeł planujemy skorzystać i czy były jakieś uzgodnienia ze Starostwem w sprawie ewentualnego wsparcia z ich strony czy przejęcia tej inwestycji? – zapytał radny Bartłomiej Jabłoński.

– Koszt realizacji tej ul. Nowoprojektowanej opiewał wcześniej na 16 mln zł. Wiadomo, że takich pieniędzy nie mamy, więc będziemy starać się pozyskać środki w kolejnych edycjach Polskiego Ładu czy Funduszu Dróg Samorządowych. Złożyliśmy do marszałka wniosek o dofinansowanie do budowy tej drogi. Wprawdzie na 4 mln zł ale próbujemy pozyskać środki jeszcze z innych źródeł – zapowiedziała burmistrz Edyta Zbieć. (…)

Więcej na łamach Wieści.

http://www.e-kiosk.pl/index.php?page=titleissues&id_title=154563

https://www.egazety.pl/marpan/e-wydanie-wiesci-podwarszawskie.html

6 KOMENTARZE

  1. No i zaczyna się paraliż. Do Warszawy dostać się jest arcytrudno. Pociągi już jeżdżą z utrudnieniami przez budowę tunelu w Zielonce, często są opóźnione lub odwolane. Dojazd samochodem do Warszawy to koszmar i loteria. 634 idzie do remontu, już stoją znaki w Zielonce wyznaczające objazdy. Żołnierska ti jeden wielki korek bo na Marsa od 15 lat budowa. Przez Zabraniec i Sulejówek to też słabo bo przed Zabrancem roboty bo chodnik budują i jakieś rury kładą , droga rozkopana. Dalej w kierunku południowej obwodnicy Warszawy za Sulejówkiem jeden wielki plac budowy i korki. S8? Jeśli już do niej dojedziesz bo z Wołomina się nie da choć droga gotowa….to utkbiesz w korku bo tam non stop wypadki. Powiat wołomiński zaczyna być odcięty od systemu komunikacji. Czy ktoś pomyślał że przeprowadzanie na wszystkich, nawet alternatywnych drogach dojazdowych do Warszawy remontów jednocześnie gdy remont trwa na kolei to kiepski pomysł?

  2. Znaki o objeździe na 634 są w związku z remontem drogi powiatowej ul. Wolności w Zielonce… a na remont samej 634 to jeszcze trzeba poczekać – MZDW w ogóle jeszcze nie ogłosiło przetargów na odcinki od Wołomina do Zielonki (poza zupełnie odrębnym fragmentem na terenie Ząbek), a gdzie jeszcze rozstrzygnięcie i podpisanie umów z wybranymi wykonawcami.
    Natomiast w kobyłkowskim urzędzie szukanie pieniędzy dopiero teraz na budowę drogi, o której wiedziano od lat, pokazuje na typowo polski sposób sprawowania władzy – „Czekajmy, na razie nic nie róbmy, jakoś to będzie”. I będzie podobnie jak ze skrzyżowaniem Dworkowej z 631 – projektując przebicie Dworkowej naprawdę nikt nie przewidział, że skrzyżowanie będzie skrajnie niebezpieczne – zapewne wiedział, ale „tym się może zajmiemy później, a na razie jakoś to będzie”. I w Kobyłce-Ossów będzie tak samo – PKP zbuduje wreszcie i tak opóźniony o kilka lat wiadukt, a Kobyłka dopiero się obudzi, że przecież do wiaduktu jest potrzebna „jakaś” droga dojazdowa (zresztą pani burmistrz Zbieć ma już doświadczenie z czasów wiceburmistrzowania w Wołominie – gdy PKP zbudowało tunel w Sasina a tamtejsze wiedźmy dopiero zamawiały budowę sąsiadującej ulicy.
    W Zielonce PKP buduje już drugi tunel (choć też ze wzgl. na konieczność zmian projektu, z opóźnieniem), a na jego uruchomienie czeka już gotowa ulica Inżynierska – tunel otworzą i cały ciąg komunikacyjny od razu będzie funkcjonował… a Kobyłka dalej będzie szukać pieniędzy, albo nawet bardziej to „winnych poprzedników”, bo tak najłatwiej.

  3. Zaczyna się rozglądać?!? Czy ta Burmistrz to w ogóle cokolwiek zaplanowała i zrealizowała zgodnie z planem i w terminie? Bo wiadukt ma być już w przyszłym roku a ona rozgląda się za pieniędzmi na drogę do wiaduktu?

  4. Są dwie kluczowe dla miasta inwestycje w tej kadencji. SP4 i Nowoprojektowana i obie są w lesie. I od dawna było wiadomo, że pozyskać duże środki zewnętrzne na te inwestycje będzie b. trudno, a w przypadku szkoły będzie to raczej niemożliwe (budowa żadnej dużej szkoły na terenach miejskich w ciągu ostatnich kilku lat nie dostała takiego dofinansowania, co najprawdopodobniej wynika z rządowych wytycznych dotyczących przyznawania tego typu dofinansowań).

  5. A pomiętacie P&R przy PKP Ossów. Kobyłka dostała dofinansowanie (chwalili się tym bardzo) lecz ostatecznie musieli oddać dofinansowanie, gdyż nie mieli środków własnych na piętrowy P&R Ossów, miał być podobny jak P&R w Pruszkowie. Pieniądze, które były wydane, na wykonanie projektu też do kosza (marnotrawstwo). Dużo chałasu, a parking powstał w poziomie terenu jak w jakiejś wiosce. Wstyd! Takie proste inwestycje to prowadzą gminy bez specjalistów i tylko żyją w sferze marzeń. Brak kompetencji.

  6. PO CO NAM TEN TUNEL KOBYŁKA TO WIES I STADO NOWYCH SŁOIKÓW LOKALIZUJACYCH I E W DOMACH BUDOWANYCH PRZEZ DEWEOPERÓW NA BAGNACH, SZKODA GADAC SYF

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj