Spór o zamknięcie ulicy

8

W Zielonce rozgorzała ostra dyskusja, związana z zamknięciem ulicy Staszica na odcinku od Leśnej do Kopernika, po oddaniu do użytku II tunelu pod torami. Jak się okazuje, ruch w tej części miasta zostanie zamknięty i skierowany na inne ulice. „Jest to nielogiczne i pozbawione większego sensu” – twierdzi była przewodnicząca rady miasta, „Forsa na ten wiadukt poszła w zasadzie w piach. Nazywajmy rzeczy po imieniu” – wtórują mieszkańcy.

Temat wywołała na swoim profilu radna Zielonki Gabriela Wiśniewska, publikując pytanie zadane burmistrzowi oraz odpowiedź urzędu:

„4 października złożyłam do burmistrza pisemną prośbę o wyjaśnienie kwestii drożności odcinka ulicy Staszica między ulicą Leśną (tą nowo budowaną przez PKP wzdłuż torów kolejowych w ramach budowy II tunelu) a ulicą Kopernika. (…) Moje obawy budzi zamknięcie ulicy Staszica na odcinku od Leśnej do Kopernika w kontekście II tunelu i związanego z tym ruchu.

Jest to nielogiczne i pozbawione większego sensu. Potrzebna jest tutaj naprawdę dogłębna analiza wszelkich uwarunkowań, a nie partykularny interes. (…) Pisząc o partykularnym interesie miałam na myśli konkretny interes wybranej grupy, której korzyść i wygoda przedkładane są nad interes całego miasta. (…) Przypomnę tylko, że w czasie budowy tunelu w ulicy Kolejowej tym fragmentem ulicy Staszica poprowadzony był objazd do Biedronki i jakoś wtedy mieścili się wszyscy, zarówno samochody, piesi, jak i rowerzyści” – napisała b. przewodnicząca rady dodając: (…)

Więcej na łamach Wieści.

http://www.e-kiosk.pl/index.php?page=titleissues&id_title=154563

https://www.egazety.pl/marpan/e-wydanie-wiesci-podwarszawskie.html

8 KOMENTARZE

  1. Była Przewodnicząca Wiśniewska w związku ze swoją niedawną polityczną woltą wobec Burmistrza i swojej grupy, generuje teraz wszelkie sensacje aby tylko utrzymać się na fali, a że to żałosne to już wielu mówi, i że racjonalnej raczej do tej pory Radnej coś z głową się musiało porobić. W zamian za własną popularność chce w uliczkę o szerokości 5m i do centrum Zielonki wprowadzić tranzyt z całego Powiatu – tak dba o własnych mieszkańców. Sztucznie spolaryzować mieszkańców na dwie grupy (biorąc przykład z polityki krajowej) i wykreować się na lidera jednej z nich. Ech, ta polityka to potrafi zrobić wodę z mózgu.

  2. Staszica musi zostać jednokierunkowa, ale musi też być możliwość wjazdu w nią z tunelu i z przedłużenia Ossowskiej. Zamknięcie jej z tych kierunków to zaprzeczenie zdrowemu rozsądkowi. Doprowadzi to do paraliżu okolic Szkoły Podstawowej nr 4.

    • Bzdura i demagogia!!! Od zawsze ten fragment ul. Staszica jest w zasadzie „ślepy” i nigdzie dalej nie prowadzi, więc niby jak pozostawienie tego samego stanu ma w ogóle wpłynąć i „doprowadzić do paraliżu okolic SP4”.
      Natomiast połączenie Ossowska-Słowackiego-Leśna-Inżynierska właśnie odbierze jakąś część ruchu spod SP4 z ciągu ul. Łukasińskiego-Sienkiewicza.

  3. To jest właśnie problem umysłowy w Zielonce. Jak coś było od zawsze to na zawsze musi pozostać. To jest demagogia. Mamy nowy tunel + nowy ciąg komunikacyjny (Ossowska-Inżynierska). Prawda Ossowska-Słowackiego-Leśna-Inżynierska odbierze część ruchu ale tylko w kierunku Mareckiej!. Co z nowym ruchem od Mareckiej przez tunel do Wyszyńskiego?. Dlaczego trzeba się pchać koło SP4 jak można pojechać prosto Staszica?. To samo dotyczy ruchu z Ossowskiej do Wyszyńskiego. Po co się pchać koło SP4 do Kolejowej, jak można przejechać nad nią i dalej Staszica do Wyszyńskiego.??. Uliczki wokół SP4 nie nadają się na przyjęcie takiego ruchu!. To zagraża bezpieczeństwu zarówno kierowców jak i dzieci.

    • Skoro „Uliczki wokół SP4 nie nadają się”, to ten fragment Staszica nie nadaje się po stokroć bardziej, warto się przespacerować i na własne oczy zobaczyć tą uliczkę. Ale już rozumiem ten tok rozumowania, żeby ciąg nieprzystosowanych lokalnych ulic Staszica-Kopernika-Chopina zrobić równorzędnym potokiem tranzytowym do ul. Kolejowej – gratuluję pomysłu – a nie wystarczy tego co już tam się dzieje za sprawą nawigacji, które pchają jako objazdowy, ruch z Żołnierskiej przez centrum Zielonki? Wepchnąłby też ruch z Wyszyńskiego w stronę Wołomina przez Ossowską i Hubala, żeby ominąć sygnalizację na Wyszyńskiego.

  4. wystarczy wybudować nową ulicę która połączy nowy tunel z odcinkiem drogi wyszyńskiego między wiaduktem a rondem poprzez las do tunelu , szybko bez korków kolejowa przejezdna ale tych dwóch debili nazywających się burmistrzami mają to w …. a w takim stanie to bezsensowna inwestycja kierowana do bardzo małej części mieszkańców

    • Z tą drogą przez las to o tyle ciekawy pomysł co nierealny… wystarczy spojrzeć na mapę https://www.google.pl/maps/@52.3028183,21.1458212,1629m/data=!3m1!1e3?hl=pl
      Miasto wynegocjowało ten drugi tunel od PKP i na jego wyłączny koszt ostatecznie już w 2013 r., najpierw rozpatrywano lokalizację tunelu pomiędzy ul. Przemysłową a okolicami ul. Korczaka, ale mieszkańcy osiedla Wolności podsycani przez tamtejszych radnych podnieśli taki sprzeciw, że do wyboru było albo znalezienie innej lokalizacji (nieidealnej Inżynierska-Leśna), albo w ogóle rezygnacja… kwota z przetargu w 2018 r. to 35mln zł a obecnie zapewne jeszcze powiększona… Zielonka zyskuje za darmo drugi tunel (oczywiście z ograniczeniami wynikającymi z uwarunkowań lokalizacyjnych i technicznych) i po co takie puste gadanie, że to bezsensowna inwestycja? A kolejna radna – Wiśniewska chce teraz zdobyć popularność na fali skłócenia mieszkańców i podzielenia ich na dwa wrogie obozy.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj