Remont drogi wojewódzkiej nr 634 wiąże się niestety z wieloma niedogodnościami m.in. dla mieszkańców Wołomina, Zielonki i Kobyłki. Ci ostatni zasygnalizowali naszej redakcji problemy jakie pojawiły się właśnie w związku z wytyczonym objazdem i zakorkowaną w godzinach szczytu ul. Hubala.
„W imieniu mieszkańców rejonu ulic: Rataja, Mikołajczyka i Nowaka Jeziorańskiego chciałbym nagłośnić sprawę objazdu, który zrobili sobie kierowcy naszymi gruntowymi „ulicami” w momencie zakorkowania ulicy Hubala. W dni powszednie od godz. 15.00 do 18.00 egzystencja na naszych podwórkach, powrót dzieci ze szkół, spacery rodzinne itd. są niemożliwe. Jest tylko rajd kierowców niczym na wyścigach i jeden wielki kurz. Sytuacja jest bardzo niebezpieczna. Jest ciepło, kręcą się dzieci, spacerowicze, niedługo dojdzie do tragedii. Nie wspominamy o brudzie, kurzu na autach, podwórkach, ogrodzeniach.” – napisał do nas przedstawiciel mieszkańców z ul. Rataja w Kobyłce. (…)
Cały artykuł przeczytasz na łamach Wieści.
http://www.e-kiosk.pl/index.php?page=titleissues&id_title=154563
https://www.egazety.pl/marpan/e-wydanie-wiesci-podwarszawskie.html
Podziękujcie burmistrz wołmina i sołectwu w ossowie że nie zgodzili sie na budowe ul. KRYMSKIEJ. To ich „dalekowzroczność i chęć rozbudowy gmin dbałość o rozwój i swoich podatników”- doprowadziła do takiej wspaniałej sytuacji gdzie mieszkańcy z przyległych gmin mają chęć poznawać wasze przemożne sioła. Cieszcie sie – bo puki co drogi należą do gmin a gminy – wiedzą jakie one są- więc co tu bić piane. Za 4 może 5 lat gawiedź przestanie was odwiedzać a wtedy gmina na pewno na długo o was zapomni. Za ś w okresie natężonego ruchu- nikt remontów robił nie będzie. To se ze łbów wybijcie.
Jedyne co wam zostało- uprosić gmine o polewaczke- oni tam wode leją najlepiej- pytanie tylko czy będą sie chcieli tym laniem z wami podzielić.
Burmistrz Kobyłki powinien natychmiast zablokować obcy tranzyt przez uliczki miejskie do tego nieprzystosowane tylko dojazd mieszkańców do posesji.
Wiedząc, że wkrótce ma się zacząć przebudowa 634 (albo wkrótce po rozpoczęciu) trzeba było zadbać o zmianę czasów sygnalizacji świetlnej zgodnie z aktualnym natężeniem ruchu i zmianę pierwszeństw przejazdu dla ulic, którymi odbywa się objazd. Najlepszy przykład to skręt Hubala/Poniatowskiego.