Władze gminy Radzymin zaprosiły niedawno mieszkańców do udziału w geoankiecie dotyczącej krajobrazu i ładu przestrzennego miasta. Wzięło w niej udział ok. 250 osób (czyli reprezentacja 1% osób mieszkających w gminie i/lub prowadzących tam działalność). Prawie wszyscy negatywnie ocenili reklamy zewnętrzne. Z analizy ankiet jednoznacznie wynika, że konieczne jest uregulowanie chaosu reklamowego poprzez odpowiednie narzędzia prawne. Głosujący wnioskowali też o zwiększenie liczby ławek w gminie. Geoankieta to jeden z etapów pracy nad uchwałą krajobrazową.
Oto kilka aspektów, które zostały uwzględnione w geoankiecie dotyczącej chaosu reklamowego:
1. Wskazanie miejsc, w których występują reklamy oceniane negatywnie i pozytywnie – z możliwością umieszczania dodatkowych komentarzy;
2. Wskazanie obszaru, który należy poddać bardziej ścisłej ochronie;
3. Opinie mieszkańców: Czy mieszkańcy obszaru mają jakieś uwagi lub skargi dotyczące reklam? Czy czują, że reklamy wpływają na jakość ich życia, estetykę otoczenia lub prywatność?
4. Pozytywne i negatywne odczucia w stosunku do ogrodzeń;
5. Możliwość wskazania pożądanych miejsc lokalizacji ławek w przestrzeniach publicznych;
6. Seria pytań szczegółowych, budujących obraz opinii społecznej dotyczący krajobrazu zurbanizowanego
Większość respondentów to osoby w przedziale wiekowym 26-40 lat, a prawie 1/3 to osoby w wieku 41-60 lat. 10% ankietowanych jest z grupy wiekowej 18-25 lat. (…)
Cały artykuł przeczytasz na łamach Wieści i w ekiosku.
http://www.e-kiosk.pl/index.php?page=titleissues&id_title=154563
https://www.egazety.pl/marpan/e-wydanie-wiesci-podwarszawskie.html