16 listopada w sali Urzędu Miejskiego w Wołominie przedstawiciel firmy „Grafton-Maciej Chmielewski” zaprezentował radnym koncepcję zagospodarowania terenów sąsiadujących z przebudowywaną linią kolejową (okolice stacji Wołomin, Wołomin-Słoneczna, Zagościniec) oraz plan przyszłej organizacji ruchu pieszego i kołowego. Jak wynika z projektów firmy, której gmina zleciła przeanalizowanie możliwości zagospodarowania terenów w centrum miasta, przebudowa torów całkowicie zmieni krajobraz Wołomina.
Poniedziałkowe spotkanie uwzględniało większość uwag i wniosków zgłoszonych na roboczym spotkaniu pod koniec października. Radnym zaprezentowano m.in. parametry czterech przejść pieszo-rowerowych pod torami, w tym dwóch tuneli także dla ruchu kołowego – w ciągu ulic Sasina i Geodetów.
Oba przejazdy zmienią dotychczasowy układ ulic. Po oddaniu do użytku przejazdu w ul. Sasina, nie będzie można wjechać do niego ulicami Wilsona i przedłużeniem ul. Fieldorfa. Dwukierunkowa stanie się za to ul. Przejazd, która przejmie cały ruch prowadzący z i do tunelu.
Na tunelem w ul. Geodetów pojawi się łącznik ulic Wąskiej i Duczkowskiej. Nie jest jednak realna możliwość zjazdu z ul. Duczkowskiej bezpośrednio w Al. Niepodległości, o co prosili okoliczni mieszkańcy.
Idąc od strony peronów Wołomin-Słoneczna, kolejne przejście pod torami zostanie usytuowane w ciągu ul. Sikorskiego (…)
Więcej na łamach Wieści.