Temat budowy przejazdów bezkolizyjnych w Kobyłce i Kobyłce Ossów zawsze wzbudzał wiele emocji. Gorącą atmosferę można było wyczuć także w miniony poniedziałek, kiedy to podczas sesji Rady Miasta Kobyłka próbowano rozstrzygnąć, która z koncepcji zaproponowanych przez firmę Banimex Sp. z o.o. powinna zostać zrealizowana. (…)
Dla każdego z przejazdów zaprojektowane zostały trzy koncepcje. – W przypadku inwestycji w Kobyłce Ossów pierwszy wariant zakłada budowę drogi głównej, która połączy ul. Napoleona z ul. Poniatowskiego poprzez ul. Jasińskiego. Włączenie nowej trasy w pierwszym wariancie zostało zrealizowane za pomocą kołowego ronda. Wzdłuż całej tej drogi zaprojektowany zostanie także ciąg pieszo-rowerowy. Na skrzyżowaniu linii kolejowej z nowo projektowaną trasą powstanie wiadukt. W drugim wariancie przebieg trasy jest dość zbieżny z pierwszym wariantem, ale zaprojektowane zostało różne łączenie do ul. Napoleona i ul. Poniatowskiego za pomocą zwykłych rond. W trzecim wariancie połączenie ul. Napoleona z ul. Poniatowskiego nastąpi poprzez ul. Jasińskiego. Przebudowa ul. Jasińskiego będzie miała długość około 340 m. Trzeci wariant wpisuje się w plany rozwojowe miasta Kobyłka i jest rekomendowany przez Urząd Miasta. Poza przedstawionymi trzema wariantami Urząd Miasta Kobyłka proponuje dodatkowo budowę ronda kołowego na skrzyżowaniu nowo projektowanej trasy z ul. Jasińskiego. W Kobyłce zaś droga stanowić będzie przedłużenie ul. Orszagha i łączyć się będzie z drogą wojewódzką nr 634 czyli ul. Nadarzyńską. W pierwszym wariancie zaproponowano wybudowanie drogi po lewej stronie ul. Orszagha. Droga w miejscu kolizji z linią kolejową będzie przebiegała w tunelu. W celu dojazdu do budynków, po prawej stronie ul. Orszagha wybudowany zostanie ciąg pieszo-jezdny do ul. Nadarzyńskiej. Rozwiązanie drogowe zakłada skrzyżowanie w ul. Granicznej i ul. Słowackiego. Ul. Warszawska i ul. Graniczna będą przebiegały nad tunelem. Wzdłuż całej trasy został też zaprojektowany ciąg pieszo-rowerowy. Drugi wariant nie był jeszcze wcześniej prezentowany i zakłada budowę wiaduktu drogowego zamiast tunelu. Na połączeniu ulic Orszagha, Słowackiego i ul. Granicznej zostało zaprojektowane rondo kołowe. Na skrzyżowaniu z linią kolejową, ul. Warszawską planuje się budowę czteroprzęsłowej estakady. Trzeci wariant, podobnie jak pierwszy zakłada budowę tunelu z tym, że włączenie do tunelu zlokalizowane będzie po prawej stronie ul. Orszagha – poinformowała przedstawicielka firmy projektowej.
Jedną z pierwszych osób, które wypowiedziały się w imieniu mieszkańców była Małgorzata Śliwińska ze Stowarzyszenia „Nasza Ziemia”, która po raz kolejny przekonywała, że wiadukt w Kobyłce Ossów nie powinien być projektowany w nowym śladzie. – Chcecie wprowadzić duży ruch w wąską drogę lokalną – powiedziała Małgorzata Śliwińska odnosząc się do ul. Jasińskiego.
– Myślę, że połączenie tej nowej drogi z ul. Jasińskiego jest najlepszym rozwiązaniem dla społeczności lokalnej, bo będzie to połączenie z drogą, która docelowo będzie troszkę obwodnicą miasta. Dziwię się dlaczego państwo pytają o to, czy takie połączenie jest zasadne – stwierdził z kolei projektant. (…)
Więcej na łamach Wieści.
Zdecydowanie korzystne było by odbicie w ul. Jasińskiego, a następnie poprowadzenie (w przyszłości) połączenia z ul. Przyjacielską. Ul.Przyjacielska to dojazd do węzła na S8. Spoglądając na mapę, to droga przebiegała by przez teren jeszcze słabo zabudowany. Wpłynęło by to na odciążenie centrum z rondami przy Bazylice.
A co tam najlepiej cały ruch wprowadzić w osiedle. Niech robią wiadukt w lesie a drogę wzdłuż torów !!!!!!!!!!!!!!!!!!
co by nie było – niech nie budują tunelu – bo wielokrotnie pokazali że nie potrafią zrobić takiego w którym nie będzie sie zbierała woda jak w miednicy. W Ząbkach – wiecznie przecieka. Pare lat a mróz i woda porozsadza te ściany . W Wołominie – jak na Dźwigowej – miednica. Zróbcie se ludzie wiadukt – łagodnie opadający – by nie ślizgała sie na nim ciężarówka z węglem i by był szeroki – ze ścieżką i chodnikiem – również dla rowerów. Nie gódźcie sie na tunel.
Póki co maja gówno w lesie i może być tak że gówno zostanie na wieki
WIADUKT !!!
Wyglada to tak jakby burmistrz i ekipa rządząca miała w tym projekcie swoje interesy…Przebudowywać lokalna ulice osiedlowa zamiast zrobić tunel na Napoleona. Sprawę trzeba zgłosić do prokuratury póki jeszcze jest w miarę niezależna !!!
Burmistrz z rodziną wykupili tam ziemię po byłych zakładach w ul.Napoleona.
Poprzedni zastępca burmistrza w ul.Napoleona kręci swoje interesiki
Kosiarz – to ze mieszkasz na Jasińskiego to nie znaczy ze wszyscy mają tobie się podporządkować?.
Budowa tunelu oznaczy tylko
dłuższy czas wykonania inwestycji
ogromne komplikacje zarówno w ruchu drogowym jak i kolejowym (znów ograniczenia i utrudnienia ruchu pociągów
ogromne problemy wykonawcze. – ryzyka techniczne i czasowe
wyższe koszty utrzymania i eksploatacji obiektu
CZY PRZYKŁAD WOŁOMINA, ZIELONKI I ZĄBEK NIE NAUCZY DEBILI? (TAK TO WŁAŚCIWY EPITET NA OSOBY Z OGRANICZONYM POZIOMEM POZNAWCZYM, KTÓRE NIE POTRAFIĄ POŁĄCZYĆ 2-3 FAKTÓW ZE SOBĄ)
Fakty są oczywiste – tunel / wanna szczelna to najgorsze co można zrobić…
jedyny dobrze zrobiony tunel pod torami to widziałem w Solcu Kujawskim. Serio! Ale tam – ktoś naprawde pomyślał jak go zrobić jak wykonać spadki pochyłości by ciężkie wozy nie miały problemów z podjazdem w zime przy szklance , i by ludzie i rowerzyści normalnie z niego korzystali. nie to co w Zielonce na wiadukcie i tunelu i przeciekających Ząbkach