Wołomin: Tunele jeszcze długo zamknięte

48

Jak podają PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. oba tunele w Wołominie oraz wszystkie podziemne przejścia dla pieszych zostaną oddane do użytku dopiero w drugim kwartale 2017 r. Choć według pierwotnych zapowiedzi przejazd w ul. Sasina miał być czynny już w listopadzie 2016 r., liczne problemy spowodowały prawie półroczne opóźnienie.

Przyczyny opóźnienia w oddaniu do użytkowania tunelu w ul. Sasina wyjaśnia Wieściom Łukasz Kwasiborski z wydziału prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.: – Roboty prowadzone są w trudnych warunkach gruntowych (wysoki poziom wód gruntowych) i częstym przypadkiem są pewne niespodziewane przeszkody. Z przyczyn niezależnych od wykonawcy, w czasie prowadzenia robót okazało się konieczne wykonanie przesłony przeciwfiltracyjnej w technologii „jet-grouting”. Było to zadanie konieczne do wykonania, aby poziom wód gruntowych był stabilny i w przyszłości nie doszło do zalania, np. podczas intensywnych opadów deszczu – ujawnia, a odnosząc się do sporu sądowego, który Kolej toczy z mieszkańcem ul. Cementowej, przyczyniającej się do opóźnienia, rzecznik tłumaczy: – Przed realizacją przedsięwzięcia zostały dopełnione wszelkie formalności związane z gruntami. Właściciel jednej z działek odwołał się jednak od postanowień Decyzji Lokalizacyjnej. Obecnie czekamy na wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego w tej sprawie i do czasu jego otrzymania prowadzimy roboty na pozostałym terenie. (…)

Więcej na łamach Wieści.

48 KOMENTARZE

  1. Wow- odkrycie roku że na terenie tzw. równiny wołomińskiej panują niekorzystne warunki gruntowo – wodne do prowadzenia tunelu..

    Kto robił badania geologiczne? – pytam się grzecznie…

    • Coś ten Wołomin nie ma szczęścia, akurat przejazd na Sasina miał byc oddany wcześniekj ale ktos sie zażalił, a dlaczego tygodniami nic sie nie działo na przejeżdzie ul.Geodetów. W jaki sposób miejscowe władze na przestrzeni ostatniego roku interweniowały i co osiagnęły.

  2. Uwazam,że ten tunel jest za wąski o 2 metry i za niski o 1 metr. To bedzie baardzo wąskie gardło tej przeprawy. A co do terminu oddania to Wołominiacy wiele zniosą jak sie będa zajmować czołgami i innymi tego typu sprawami.Pozdrawiam

  3. @ obywatel: „Uwazam,że ten tunel jest za wąski o 2 metry i za niski o 1 metr.”

    Kobyłkowicze ostatnio dalej się upierali, że Napoleona i Ręczajska byłyby odpowiednie a nie Orszagha i Jasińskiego (co projektanci i realizatorzy inwestycji sugerowali) .
    Tam jeszcze ciaśniejsza zabudowa (wokół odrzuconej przez Stowarzyszenie Nasza Ziemia hydro-budowy).

    O ile pamiętam przed wykończeniówką struktura nośna musi się sezonować. Tzn. obeschnąć. Rok, dwa , trzy.
    Dla normalnej trwałości.

    • Obeschnąć to mogą zmoczone gacie na słońcu….
      Żelbet potrzebuje 28 dni, Tunel nie bedzie pokrywany jakimiś powłokami by potrzebował czasu nad odgazowanie

  4. Niestety procesu technologicznego nie można przeskoczyć. Tzn jak się ktoś uprze to owszem ale wiąże się to ze spadkiem wytrzymałości, jakości. Dochodzą do tego jeszcze odwołania od pojedyńczych mieszkańców a takie sprawy trwają. Na przykładzie przejazdu w Kobyłce sami Państwo możecie zobaczyć jak opór małej grupy mieszkańców sparaliżował całe miasto – przez to, że obawiali się o swoje interesy sprawa tunelu została zablokowana. Musimy niestety przeczekać te korki…

  5. Podobnie w Wołominie dwie Babki trzecia Burmistrz Radwan znajome z zabawy czarnymi parasolkami , zablokowały inwestycję za wiele milionów złotych a miasto i mieszkańcy za to płacą…..przykre.

  6. Powiem krótko, cienkie uzasadnienie opóźnienia prac tunelu na Sasina i chyba Geodetów. Ciężkie warunki geologiczne , wody gruntowe, wiatr, deszcz, upał i szarańcza. Czy inwestor przystępując do roboty zrobił to na wariackich papierach czyli nie załatwił spraw własnościowych terenu i teraz czeka na wyrok NSA czyli batalia w WSA nic nie dała. Po jaką cholerę na raz rozpoczęto budowę dwóch tuneli ? zrobić szybko jeden i wziąć się za drugi a tak Kobyłka zamknięta na Sikorskiego kicha , ludzie bluzgają a tu drugie półrocze 2017 roku. To mi śmierdzi sabotażem handlowym dla Centrum Handlowego. Na dodatek pieprzą się z mostem na Rządzy pod Klembowem dopiero interwencja ludzi w telewizji uruchomiła starostę bo chyba zapomniał że most zamknięto i przez 3 miesiące nic nie zrobiono.czy leci z nami pilot to parafraza czy ktoś tu rządzi czy obija gruchy ?

  7. „Czy inwestor przystępując do roboty […] nie załatwił spraw własnościowych terenu”
    Zapytaj PLK.

    W kwestii ilości wykopalisk wokół miasta – faktycznie dużo.
    Większe budowle a takie są te tunele drogowe powodują ciasnotę na chodnikach i konieczność rozbiórki niektórych pobliskich obiektów.Odwołania to przywilej tubylców- no cóż czasami ich krzywda.
    Ale interes publiczny powinno się dać pogodzić z prywatnymi przywilejami. Sędziowie też myślą przecież.

    Przy okazji – w Wołominie pod kilkutorową linią kolejową będą 4 tunele – 2 drogowe, 2 pieszo-rowerowe.

    • I ten we Włochach i ten koło Marymontu mają coś nie tak z ich odwodnieniem. Albo są niedrożne przez zalegające śmieci.

  8. Jako codzienny i wnikliwy obserwator prac tunelowych stwierdzam że nie da się wybudować trzech tuneli jedną koparką i paroma robotnikami . Podwykonawca wybrany przez TORPOL nie mam odpowiedniej ilości ludzi i sprzętu ale za to zgodził się , zapewne , na niską cenę jednostkowa w zamian za trzy zadania . Efekt taki że dziś tu , jutro tam .Dni mijają a na placu budowy pustki. Takie rzeczy będą się działy do chwili gdy cena nie będzie podstawowym kryterium w przetargach.

  9. …..a po trzech latach ściany zaczną sie kruszyć gdyż beton był mieszaniną piachu żwiru i wody – jak tunel pod centrum kopernika. Dawno pisałem , że ustawa o przetargach w tej formie – jest do kitu. nikt tego nie zmieni. Tak jest w całym kraju z paroma wyjątkami.

  10. A poza tym – kto z ramieni instytucji zamawiającej – kontroluje prace – nie mylić – wykonawców???? Prawie nikt bo to przetargi publiczne – czyli – niczyje. Zaś wizja szybkiego remontu – każdemu na rękę

    • Wisłostrada to była miejska inwestycja.
      Tunel wzdłuż Wisły pokazał swą słabość przy budowie 2. linii metra – owszem.
      Tu jednak cięższe pojazdy generują silniejsze drgania niż ciągniki z naczepami jak na Wybrzeżu Kościuszkowskim.
      Większe obciążenie trasy – nie spodziewam się partactwa.

      Geodynamika na niżu „mazawieckim” nie sprzyja – piasek, glina, zmienne cieki podziemne. Większe koszty potrzebne , żeby to ogarnąć. Grunt maże się – takie są realia nie do przeskoczenia.
      Stąd tyle kamienia zwożonego – grunt to grunt !

  11. Od tego sa najmowani geolodzy,projektanci aby tak zaprojektowac aby było dobrze.Nie powinno sie oszczedzac na takich inwestycjach bo to nie przejazd koejowy ,że sie dosypie kamienia i połozy grubsza płyte. Teraz się okazuje ,że sa jakies problemy? Prace bardzo powoli postępują a my pomstujemy i tracimy czas. Jak to mozliwe gdzie byli nasi włodarze aby Kobyłka i Wołomin były tak ograniczone w miarę poprawnym przejazdem.

  12. jak do mnie pijesz – to skucha – też dziada nie znosze, miałem z nim niemiłą rozmowe. – po której stwierdziłem że to niekompetentny buc…no i dziad. Lepiej ci?

  13. Bo prawda jest taka, że już dawno z rady trzeba wywalić tych starych leśnych dziadów z brodami do pempa i z 50kilową nadwagą – tych – co tylko dbają o interesy swoje i kumpli – przez co trzymają wołomin w szachu, w niebycie gospodarczym, rozwojowym i zastąpić te zagrzybiałe gęby – osobami młodymi – nie koniecznie z otoczenia łysego i szwagrow czy Prawych i Siwych. Po prostu – normalnych ludzi nie wsperanych partiami a co za tym idzie – interesami ludzi z partii.

  14. A czy burmistrz radwan w ogóle kontroluje jak przebiega ten remont? Dojscie do peronu na słonecznej to katatstrofa. Wygląda na to jakby władze akceptowaly te rozwiaznia nie ogladajac ich. To jest dramat. Slaba informacja, a w ogole jej brak. Oznakowanie fatalne. Miasto bez gospodarza.

  15. Panie Mark – pobożne życzenia. Jak widać liczą się tylko układy-układziki. Ciekaw jestem tylko czy prawdziwa jest ta plotka z wielką koalicją pis-psl. Byłaby to doprawdy komiczna sytuacja. Nie znam powodów z jakich pis miałby ,,błagać” wołomińskich psl-owców o pomoc. Może ktoś to wytłumaczy. Skoro ten pan nie radzi sobie na własnym podwórku to co ma do zaoferowania pis-owi? Zarówno on jak i ten drugi rządzący poprzednio, są utożsamiani z najgorszymi praktykami politycznymi, więc nadzieja psl-owców że ,,ciemny lud to kupi” wydaje się niebywale naiwna.

  16. No a co z tym tunelem kiedy w koncu ędzie mozna normalnie przejechać przez Wołomin. Co w tej sprawie robiły i robia władze miasta i powiatu, przeciez to jedna koalicja.

  17. Profesor Gliński planuje budowe muzeum w Radzyminie. Muzeum Piłsudskiego w Sulejówku – już jest budowane.

    To co ty Wołominie chcesz budować??? Tylko ripok . Tylko ripok..
    Tak o miasto które dało mu immunitet zabiega saszka i sp

  18. Dziś po ulewie ponton by się przydał, wszystko zalane po pachy i te dla pieszych i zmotoryzowanych, piękna partanina. Brakoróbstwa ciąg dalszy, to samo będzie przy każdej większej ulewie. Ach ci włodarze…

  19. Miały być oddane, a są całe zalane – mowa o tunelach w Wołominie…Wszystko zamarło, cały handel stoi, same tyły. Jeden byle jaki przejazd na tysiące samochodów. DZIĘKUJEMY NASZYM WŁADZOM….

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj