NIE dla rowerów w tunelu

16

Na ostatniej sesji Rady Miasta w Zielonce seniorzy zaapelowali do władz, by zakazać jazdy chodnikiem w zielonkowskim tunelu w ul. Kolejowej.

Zabierając głos przedstawiciel Miejskiej Rady Seniorów zaproponował, by wyeliminować ruch rowerowy na chodniku w tunelu z uwagi na fakt, że już zdarzają się tu groźne sytuacje. – Jeśli ktoś chce jechać rowerem to po jezdni, a nie chodnikiem, ponieważ jadąc z górki rowerem bardzo się przyspiesza -zauważył przewodniczący Rady Seniorów Krzysztof Łebkowski.

Przy okazji przedstawiciel seniorów odczytał też list gratulacyjny od Miejskiej Rady Seniorów dla samorządu Zielonki, inwestora – spółki PKP PLK, wykonawcy i podwykonawców budowy tunelu, zaznaczając, że przejazd w ul. Kolejowej bezpośrednio połączy społeczności Zielonki południowej i północnej, a pośrednio cyt.: „Ludzkość półkul południowej i północnej, co zapewne przyczyni się do integracji społecznej i pokoju w Zielonce i na świecie. (…)

Więcej na łamach Wieści.

16 KOMENTARZE

  1. wystarczy wstawić po 2, słupki zwalniające – i spokój. tak widziałem – zrobili na pod Opolem – by szybko nie jeździć – przeszkoda. Natomiast rower na szosie – w tunelu – to szaleństwo. Seniorzy widać – myśleć i przewidywać – nie potrafią.

    Poza tym – jak nie chcą rowerów w tunelu – niech jeżdżą przez Wołomin. Tam zrobiono popisowe przejście – tylko i wyłącznie dla pieszych: żadnych wózków z dziećmi, żadnych rowerów, inwalidów – popisowy bubel klepnięty przez burmistrza i radę. Oczywiście – gratulacje – za kolejną kupę. Nic nie potraficie zaplanować.

    • Nie podniecaj się i wróć do realiów.Przez cały czas realizacji budowy włodarzem w Wołominie było i jest PSL .(niestety świadczy to o ułomności wyborców)

  2. To on to projektował, wnosił stosowne uzgodnienia i miał wpływ na PKP? Nic mni do poprzedniego ani obecnego burmistrza, ale to trzeba miec pretensje do PKP. Tunele sa za wąskie to juz dawno pisałem, kto zatwierdzał projekty budowlane? Ministerstwo czy jakiś nadzór budowlany. .
    PKP wydaje miliardy na modernizacje linni kolejowych i na poziomie projektowania powinno byc to przyszłościowo rozwiazywane.Podobno maja ponownie remontować odcinek za sadownym, remontowany i modernizowany przed 3 laty-MASAKRA.
    Kobieto masz jakis osobisty uraz do byłego burmistrza, wyluzuj ?

  3. Przy Sasina gdzie jest zjazd po łuku ( przy braku widoczności ) jest też niebezpiecznie.
    Z racji ciasnoty Torpol inaczej chyba by się nie zmieścił.

  4. Przyjedźcie do Tłuszcza, tu ludzie z tunelu po prostu korzystają – przechodzą, przejeżdżają rowerami, używają wind. Seniorzy są podobnymi do innych użytkownikami – nie nadętymi bufonami gryzmolącymi głupawe i lizusowskie listy. Jednak żeby korzystać z tunelu, było nie było produktu zaawansowanej myśli technicznej, potrzebne są – cywilizacja, kultura i dobra wola współżycia… Najwyraźniej, im bliżej Warszawy tym tych wartości i postaw mniej.

  5. Arturros – wszystkie tunele z założenia miały być także dla rowerzystów. A swoją stroną, jak jest – każdy widzi. Windy nie działają, starsi ludzie mało się nie pozabijają z rowerami na schodach o wózkach nie wspomnę. Brak pochylni, wyłączone windy, zalane dojścia – tak wygląda rzeczywistość naszego miasta. Gdzie obecne władze? Gdzie ich działania, informacje co w tym kierunku robią? Wygląda na to, że jeden spieprzył a następny burmistrz w śpiączce.

  6. Wołomin podzielony na dwie cześci. Masakra! Nie ma jak przejść z rowerem na drugą stronę. A przejście podziemne to jeden wielki syf. Koszmar. Jak przejść z rowerem na drugą stronę? Kto wogóle to wymyślił…?!

  7. Jazda po chodniku jest zabroniona w tym tunelu ponieważ dopuszczalna jest prędkość na drodze obok 50 km/h a nie większa i chodnik ma mniej niż 2 m szerokości. Więc rada seniorów i żadna inna rada nie ma prawa uchwalać jakiś bzdurnych zasad – bo to regulują przepisy wyższego rzędu.

  8. Już parokrotnie rowerzysta wpadał na rowerzystę z przeciwnego kierunku. Kuriozalne ale bezmyślne wypadki.
    Bo rowerzysta to panisko, które nie potrafi roweru p r o w a d z i ć. Tylko by zasiadał.
    Przy spadku na podjeżdzie i chodniku dla obukierunkowego ruchu pieszych ograniczenia dla bezpieczeństwa są konieczne.
    Aha- na linii grodziskiej, kaliskiej taka separacja jest od lat ( albo od pokoleń ).

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj