Koleje ogłosiły przetarg na przebudowę dworca wyspowego w Ząbkach przy linii kolejowej nr 21 Warszawa Wileńska – Wołomin Słoneczna. Mowa o skrzydlatej wiacie na peronie, pod którą znajduje się pawilon z kasą i poczekalnią. Została ona oddana do użytku w 1952 r
Ponieważ obiekt wpisano do ewidencji zabytków, dworzec wyspowy zostanie wyremontowany w oparciu o wytyczne konserwatorskie. W ramach prac przewidziano wymianę stolarki okiennej i drzwiowej, posadzki, odnowienie pieca i uruchomienie toalety publicznej. (…)
Więcej na łamach Wieści.
http://www.e-kiosk.pl/index.php?page=titleissues&id_title=154563
https://www.egazety.pl/marpan/e-wydanie-wiesci-podwarszawskie.html
A nie można było skoordynować tego z innymi pracami? Jak znam życie skończy się bajzel związany z budową tuneli w Zielonce i Kobylce a zacznie przebudowa tego cudownego zabytku w Ząbkach. I kolejne miesiące będą pociągi opóźnione
Dobrze, że coś tam poprawią skoro już i tak musi to to stać, ale to taka polska paranoja – byle wiatę (zresztą pozostałe wiaty na tej linii też) uznać za bezcenny zabytek i za grubą kasę na siłę utrzymywać dysfunkcyjną „szopę” zamiast w to miejsce zbudować coś nowoczesnego i funkcjonalnego. W Zielonce w ramach modernizacji linii ze wzgl. na inny przebieg torów oryginalna wiata wraz z peronem musiała być wyburzona, ale że był to zabytek, to konserwator nakazał na nowym peronie (w innym miejscu) odbudowanie takiego samego arcydzieła (ani tam kasy, ani toalety, ale dumnie stoi ten „pomnik historii”).
Wolomin ma wiate…lumpy tam sypiaja. Mlodziez rznie po.scianqch a tubylcy jaraja pety bo co tam zakazy
Przy okazji się zastanawiam w jakim celu i dla kogo zbudowali ten drugi tunel w Zielonce .
Wylot z tunelu pod katem 90 stopni . A 100 metrów już jest tunel .