Na stronie internetowej „Inicjatywa Dla Zielonki” zbierane są podpisy pod apelem do Ireneusza Merchel, prezesa zarządu PKP PLK S.A.
„Apel mieszkańców Zielonki
Szanowny Panie Prezesie,
Dobiega końca modernizacja linii kolejowej E75 Rail Baltica Warszawa – Białystok. Dzięki niej możliwe będzie zwiększenie ruchu towarowego, pasażerskiego oraz prędkości przejazdu pociągów.
Dla nas, mieszkańców miasta najważniejszy jest jednak dojazd do pracy do Warszawy i w kierunku Wołomina. Zbudowana przy okazji modernizacji wiata przystankowa w Zielonce nie posiada kasy, drzwi i praktycznie nie chroni przed zimnem i wiatrem. Stary przystanek kolejowy, choć wyeksploatowany – miał kasę, drzwi i ogrzewanie, co pomagało podróżującym, szczególnie zimą. Wykonawca inwestycji – Torpol SA w ramach obecnego zamówienia nie posiada powyższych elementów do wykonania, natomiast udzielił nam informacji, że wykonał instalację umożliwiającą montaż kasy kolejowej. (…)”
Więcej na łamach Wieści.
Oczywiście, że na peronie powinien być budynek, ogrzewany, z drzwiami i oknami i kasą w środku. Powinno to być monitorowane i chronione i wtedy:
1. Ludzie czuliby się bezpiecznie
2. Byłoby gdzie przeczekać kiedy zimno na zewnątrz
3. Wandalizm byłby mniejszy
4. Kasa biletowa byłaby tam gdzie się jej oczekuje a nie gdzieś w budce na kurzej stopce
Kto wymyślił obecne rozwiązanie? chyba ktoś, kto nigdy nie musiał dojeżdzać do wawy przez kilkanaście lat pociągami….
Popieram!
Popieram babę że wsi. Ludzie mają prawo czekać na pociąg w porządnych warunkach!!! Teraz jest ciepło. Co będzie zimą???
Juzer potęgą jest i rządzi. Zwłaszcza na bajkowym luzie, wtedy mu wszystko wolno.
I lepiej z nim nie zadrzeć, bo ma wilczy humor.
Aha, w temacie :
20 lat temu Torpol budował krajowy odcinek linii między Berlinem a Moskwą. Kasy tam są na zewnątrz peronów i torów, a stan wiat poniekąd też paskudny na skutek wandalizmu.
Budynek ogrzewany to chyba piwinien być ewentualnie tam gdzie odbywają się przesiadki. Czyli Wołomin, Tłuszcz, Małkinia, itd. W Zielonce nie ma takiej potrzeby. Idąc takim tokiem myślenia to w Warszawie każdy przystanek ztm powinien mieć kasę i ogrzewanie.
Ale mądrala
Oprócz zamontowania drzwi, trzeba załatać 2 dziury w dachu. Poza tym, należy bezzwłocznie zmienić w przejściu Dębinki. Kto to słyszał, żeby wyjście z windy znajdowało się w ścieżce rowerowej?
Oprócz zamontowania drzwi, trzeba załatać 2 dziury w dachu. Poza tym, należy bezzwłocznie zmienić oznaczenia w przejściu Dębinki. Kto to słyszał, żeby wyjście z windy znajdowało się w ścieżce rowerowej?
Do Pana Marcina: jak w budynku stacji kolejowej są drzwi – to zgodnie z przepisami budowlanymi musi być i ogrzewanie i wentylacja. Żałuje Pan Zielonce drzwi i ogrzewania?
Jadę sobie na dniach a tu przejazd tymczasowy w Zielonce zamknięty i jak można się domyśleć przejazd ,,nówka sztuka” również zamknięty – generalnie komedia Barei !