„Architektonicznie dworzec nawiązuje do nurtu funkcjonalizmu lat 30. XX wieku. Forma poczekalni jest wzorowana na nadwoziach ówczesnych wagonów osobowych” – tak opisują nam założenia, na których oparto przyszły projekt dworca kolejowego w Ząbkach, przedstawiciele Polskich Kolei Państwowych S.A. Oto, co wiemy o tej nowej inwestycji.
Nowy dworzec w Ząbkach to przebudowa pochodzącego z lat 50. XX wieku budynku, który został wybudowany w formie poczekalni wraz z charakterystyczną, dwuskrzydłową wiatą kolejową. Nawiązuje do nurtu funkcjonalizmu lat 30. XX wieku. Forma poczekalni jest wzorowana na nadwoziach ówczesnych wagonów osobowych. Jak informuje nas PKP, w związku z tym, że dworzec jest objęty ochroną konserwatorską, nie planuje się zmiany jego bryły, a jego ostateczny wygląd czy kolorystyka będą przedmiotem ustaleń i badań w trakcie prac projektowych.
– Jednak już dziś możemy powiedzieć, że dworzec w Ząbkach przejdzie kompleksową przebudowę z poszanowaniem dla jego historii i będzie w pełni dostosowany do współczesnych standardów obsługi podróżnych. (…)
Cały artykuł przeczytasz na łamach Wieści Podwarszawskich.
http://www.e-kiosk.pl/index.php?page=titleissues&id_title=154563
https://www.egazety.pl/marpan/e-wydanie-wiesci-podwarszawskie.html
Ząbki wpisane do rejestru a Zielonka Kobylka Wołomin?te mozna bylo wyburzyć????
We wołmińcu je n ajpikniejszy dworzec- na miare miasta zaiste powiatowego: dostojny, przestronny klimatyzowany- a powstał przy konsultacjach z ówczesną pisowską władzą.
Dziękujemy ci Rysiu żeś podczas konsultacji z pkp – taki dworzec nam uważył. No i te przejścia windy i schody z piramidy Maczupikczu na słonecznej i darmową myjnie pod torami – gdy chlapnie.
Kompleksowo to chopie zrobiłeś- chyle głowe.