Ta koncepcja ma zarówno swoich zagorzałych fanów, jak i przeciwników. Co ważne, wydaje się, że jest ich mniej więcej po równo. Pewne jest, że budowa obwodnicy wokół osiedla Poligon od kilkunastu dni stała się tematem numer jeden w rozmowach mieszkańców tego zielonkowskiego osiedla.
W poprzednim numerze Wieści relacjonowaliśmy spotkanie władz Zielonki z przedstawicielami Wspólnot z bloków na os. Poligon. Teraz przyszedł czas na rozmowy z mieszkańcami.
Te ostatnie odbyły się w minioną środę w sali OKiS w Zielonce. W czasie prezentacji przedstawiono dwie wersje koncepcji budowy obwodnicy. Pierwszy wariant – nieingerujący w tereny wspólnot – przewiduje budowę 70 miejsc parkingowych. Drugi wariant obejmuje ok. 130 miejsc parkingowych, ale narusza tereny niektórych wspólnot. W ich działki wchodziłyby bowiem nowe chodniki.
Jak informowały władze Zielonki, są gotowe do połączenia wariantu numer jeden i dwa, a nabycie praw do terenu pod chodniki będzie następowała poprzez wywłaszczenie. Nowo wybudowana droga, okalająca osiedle, miałaby 5 m szerokości. W części byłaby jednokierunkowa, w pozostałym fragmencie dwukierunkowa. W dużej części przebieg drogi ma być tożsamy z istniejącym.
– Jaki jest cel zrobienia tej autostrady na osiedlu? – zapytał mężczyzna z publiczności.
– To nie jest autostrada! Celem budowy jest poprawa jakości życia mieszkańców, poprzez spowodowanie tego, że droga, którą dziś państwo jeździcie jest destruktowa, dziurawa, aby uzyskała najwyższy standard z odwodnieniem, z chodnikami, z szykanami spowalniającymi ruch, z rozwiązaniami, które będą powodowały ruch jednokierunkowy na pewnych odcinkach i dwukierunkowy na pozostałych. Takie podniesienie standardu podniesie także wartość państwa mieszkań – informował burmistrz Kamil Iwandowski.
– Dzieci nie będą mogły wychodzić z domu! Jaki jest cel robienia chodników! – mówił zdenerwowany uczestnik spotkania, przypominając, że obecnie dzieci bezpiecznie mogą jeździć na rowerach i hulajnogach, bo osiedle stanowi zamkniętą przestrzeń. – Teraz jest tam obszar zamieszkały, dostosowany do pieszych – dodał.
Na środowym spotkaniu jasno wybrzmiało to, co nie do końca wiadome było jeszcze tydzień temu: (…)
Więcej na łamach Wieści.
http://www.e-kiosk.pl/index.php?page=titleissues&id_title=154563
https://www.egazety.pl/marpan/e-wydanie-wiesci-podwarszawskie.html