spot_img
Strona główna Blog Strona 45

Nie uchwalili budżetu

6

Im bliżej do kwietniowych wyborów samorządowych, tym konflikt pomiędzy burmistrz Edytą Zbieć a Radą Miasta Kobyłka wydaje się przybierać na sile. Idealnie potwierdziła to sesja z 31 stycznia, podczas której po raz kolejny obradowano nad projektem budżetu miasta na 2024 r.

Zgodnie z przepisami, uchwała budżetowa powinna zostać podjęta nie później niż do 31 stycznia. Miniona środa była zatem ostatecznym terminem na dokonanie tego. Po raz kolejny dość długo debatowano nad tym jakże istotnym dokumentem. Radni podważali zasadność niektórych zapisów i wątpili w to, czy projekt budżetu w zaproponowanej formie ma szanse na realizację.

– Tak jak złożyliśmy uwagi do budżetu w przewidzianym czasem i procedurą terminie jeszcze pod koniec listopada, tak te zasadnicze uwagi dotyczące zmniejszenia zadłużenia, nie zostały uwzględnione w jakikolwiek sposób – skarżył się przewodniczący Rady Miejskiej Konrad Kostrzewa.

Burmistrz Edyta Zbieć wielokrotnie zapewniała, że jest w stanie ten projekt budżetu wykonać i nie widzi żadnego zagrożenia. – Pytaliśmy państwa z czego mamy zrezygnować w nowym budżecie, z jakich inwestycji? Nie dostaliśmy żadnej informacji zwrotnej. To dla państwa ten budżet jest nierealny. Ja jestem w stanie go zrealizować – przekonywała pytając ponownie radnych o to, jakie ich zdaniem inwestycje powinna „wyrzucić” z projektu żeby ewentualnie zmniejszyć ich obawy. Nie padły jednak żadne konkrety. (…)

Całość przeczytasz na łamach Wieści.

http://www.e-kiosk.pl/index.php?page=titleissues&id_title=154563

https://www.egazety.pl/marpan/e-wydanie-wiesci-podwarszawskie.html

Nie widać światełka w tunelu

1

Przyznał to sam komendant powiatowy Policji w Wołominie inspektor Marek Ujazda, zapytany niedawno o liczbę wakatów w miejscowej komendzie. – Na koniec lutego w mojej jednostce będzie wakat na poziomie 120 osób, to ok. 30 proc. jednostki – przyznał na ostatniej sesji Rady Powiatu Wołomińskiego.

To kolejna, duża liczba odejść ze służby po ubiegłorocznym exodusie, o którym informowaliśmy na łamach Wieści na początku 2023 r. Z końcem ubiegłego roku komendant miał w jednostce 89 wakatów, teraz będzie ich o 31 więcej. – Ten wakat powstał z wielu przyczyn i staramy się dopatrywać dlaczego tak się stało. Wiemy, że przegrywamy rywalizację o tych nowych adeptów z wojskiem i WOTem – mówił do radnych insp. Marek Ujazda. (…)

Całość przeczytasz na łamach Wieści.

http://www.e-kiosk.pl/index.php?page=titleissues&id_title=154563

https://www.egazety.pl/marpan/e-wydanie-wiesci-podwarszawskie.html

Zatrudnij się na stanowisku kierowcy w Warszawie

0
Looking through the door window, sitting inside. Young truck driver in casual clothes.

Zawód kierowcy to ciekawe zajęcie, ale jednocześnie wymagające dużej odpowiedzialności. Mimo że praca ta niesie ze sobą pewne wyzwania, chętnych nie brakuje. Dobra informacja jest taka, że rynek zatrudnienia dla zawodowych kierowców, nie tylko ciężarówek, oferuje szeroki zakres możliwości. Planujesz zatrudnić się jako kierowca w Warszawie? Sprawdź, jakie są dostępne opcje.

Praca kierowcy: wymagania pracodawców z Warszawy

Pracodawcy, poszukując do pracy kierowców z Warszawy, mają konkretne wymagania wobec potencjalnych kandydatów. Kluczowym kryterium jest ocena posiadanych uprawnień. Aby zostać zatrudnionym jako kierowca w Warszawie, niezbędne jest posiadanie prawa jazdy z odpowiednią kategorią oraz ukończenie kursu kwalifikacyjnego. Zazwyczaj możliwe jest rozpoczęcie pracy w wieku 18 lat, choć w niektórych przypadkach trzeba poczekać do 21 lub 24 urodzin. Dodatkowo kandydat na kierowcę musi korzystnie przejść badania psychotechniczne i nie posiadać przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania tego zawodu.

Zazwyczaj pracodawcy oczekują, aby kierowcy byli gotowi do podejmowania długich tras, pracowali w systemie zmianowym oraz wyrazili zgodę na dźwiganie ciężarów. Oczywiście dodatkowym atutem jest doświadczenie w pracy na podobnym stanowisku oraz znajomość języków obcych. Kandydaci, którzy potrafią samodzielnie wykonywać drobne naprawy swoich pojazdów, mają większe szanse na zatrudnienie.

Jeśli chodzi o wykształcenie, ze względu na konieczność wypełniania różnych dokumentów i posługiwania się na przykład terminalem płatniczym, w rekrutacji na stanowisko kierowcy wymagane jest co najmniej średnie lub zasadnicze zawodowe wykształcenie.

Gdzie może pracować kierowca w Warszawie?

Kierowcy w Warszawie mogą podjąć pracę w różnych firmach, ponieważ miasto to oferuje szeroki zakres możliwość zatrudnienia. Tak więc może pracować na przykład w Zarządzie Transportu Miejskiego jako kierowca autobusu, w firmach taksówkarskich, jako dostawca w różnego typu sklepach, jako kurier czy jako dostawca jedzenia lub cateringu dietetycznego. Zawsze można też zostać kierowcą Bolta czy Ubera lub odwrotnie – ruszać z Warszawy w trasy całej Polski i Europy.

Tak naprawdę kierowca z Warszawy ma ogromne możliwości wyboru miejsca pracy i może niemalże „przebierać” w ofertach. Wszystko zależy od rodzaju prawa jazdy, indywidualnych predyspozycji oraz gotowości do podjęcia pracy.

Ile może zarobić kierowca pracujący w Warszawie?

Wynagrodzenia dla kierowców w Warszawie przeważnie nie różnią się znacząco od tych w innych częściach Polski. Wysokość zarobków warszawskich kierowców zależy przede wszystkim od wielkości firmy, w której są zatrudnieni, typu pojazdu, stażu pracy oraz liczby przepracowanych godzin.

Przykładowo kurierzy i dostawcy w Warszawie otrzymują z reguły pensje oscylujące między 3 950 zł a 5 970 zł brutto miesięcznie. Taksówkarze średnio zarabiają około 7 000 zł brutto na miesiąc. Na najwyższe wypłaty mogą liczyć kierowcy C+E obsługujący trasy międzynarodowe – mediana ich wynagrodzeń wynosi około 10 000 zł brutto w skali miesiąca.

Praca dla kierowców w Warszawie i okolicach – gdzie szukać ofert?

W Warszawie i jej okolicach jest obecnie dużo ofert pracy dla kierowców różnych kategorii. Najłatwiej dotrzeć do nich korzystając z internetowych portali, na łamach których codziennie zamieszczane są nowe ogłoszenia. Wystarczy wpisać w wyszukiwarkę hasło praca kierowca – Warszawa lub praca dla kierowcy w Warszawie, aby uzyskać dostęp do wielu aktualnych ofert, prezentowanych przez serwis GoWork. Tam też prezentowane są opinie poprzednich i aktualnych pracowników, co również może wpływać na decyzję o podjęciu zatrudnienia w danej firmie.

Czy kolejne zastosowanie suszu z czerwonokrzewu pomoże zredukować szkody związane z paleniem?

0

Nowy rok i związane z nim postanowienia to dobry pretekst, by pomyśleć o sobie i o zgubnych skutkach obecności w naszym życiu nałogu palenia,. tym bardziej, że technologia oferuje dotychczasowym palaczom już całkiem spory wybór nikotynowych alternatyw. O niektórych naukowcy mówią nawet jako o narzędziach pomocnych w rozstaniu się z „dymkiem”.

Powszechnie wiadomo, że palenie to poważne niebezpieczeństwo nie tylko dla zdrowia palacza, ale i jego otoczenia. Do argumentów zdrowotnych często dorzuca się także te natury estetycznej. Niestety część palaczy długo męczy się z porzuceniem nałogu, albo do niego wraca. Nie zawsze bowiem racjonalne argumenty są w stanie wygrać z biologicznym i behawioralnym uzależnieniem. Dla takich osób alternatywą mogą być papierosy elektroniczne i podgrzewacze tytoniu, które pozwalają na wchłanianie nikotyny (silnie uzależniającej substancji psychoaktywnej, o czym nie wolno zapominać ), ale bez procesu spalania tytoniu, co według wielu ekspertów jest o ok. 95 proc. mniej szkodliwe od klasycznego „dymka”.

Od ponad dwóch lat na polskim rynku są dostępne saszetki nikotynowe, które umożliwiają wchłanianie nikotyny przez błonę śluzową w jamie ustnej. Według tzw. skali risk continuum (skali redukcji ryzyk zdrowotnych związanych z przyjmowaniem nikotyny), jest to najmniej szkodliwa metoda jej konsumpcji.

Pod koniec ubiegłego roku pojawiła się na naszym rynku kolejna rewolucyjna alternatywa, jaką są wkłady z mieszanki rooibosa z nikotyną.

Pod nazwą rooibos znajdziemy południowoafrykańską roślinę oraz napar przyrządzony z jej wysuszonych części. Z jednego krzewu pozyskuje się od 110 do 220 g suszu, a zbierane są liście oraz czubki łodyg. Roślina jest wykorzystywana nie tylko w przemyśle spożywczym, ale także kosmetycznym i w branży farmaceutycznej. Trudno się zatem dziwić, że zainteresował się nią także przemysł tytoniowy.

Nowe wkłady z mieszanki rooibosa z niokotyną, które są podgrzewane na zasadzie znanej osobom używającym podgrzewaczy tytoniu, takich jak na przykład GLO Hyper Pro, są jednak alternatywą beztytoniową. Ponadto, są one dostępne w szerokiej gamie aromatów . Dlaczego to ważne? Bo jak dowiodły dotychczasowe badania bahawioralne, to właśnie aromaty w alternatywnych produktach nikotynowych są tym argumentem, który przekonuje dotychczasowych użytkowników tradycyjnych papierosów, którzy nie mogą przestać palić lub nie dojrzeli rozstania z nikotyną, do innych – „niepalnych”, a więc mniej szkodliwych rozwiązań.

DW 634 – Misja na Marsa

5

Remont najważniejszej drogi w powiecie czas zacząć. Problem w tym, że jej odcinkowe zamknięcie potrwa aż 3 lata, a ruch będzie prowadzony objazdami – nierzadko wąskimi uliczkami. O inwestycji, na którą czekał cały powiat, a która okazała się niestety „zgniłym kompromisem” – z radnym powiatu wołomińskiego i zastępcą dyrektora Departamentu Organizacji – dyrektorem Delegatury w Wołominie Igorem Sulichem, rozmawia red. Julita Mazur.

Rozpoczęcie przebudowy DW 634 to niewątpliwie historyczny moment w dziejach naszego powiatu. Jako samorządowiec z pewnością pamięta Pan początki dyskusji nad koniecznością modernizacji tej drogi.

– Tak, zgodzę się z tym stwierdzeniem, spokojnie można powiedzieć że po tych 20-30 latach starań wreszcie się doczekaliśmy inwestycji wartej kilkaset milionów złotych. O tej drodze i sprawnej komunikacji z Warszawą mówiło się zawsze, zakładam od kiedy przywrócono w Polsce lokalne samorządy w 1990 roku temat był wiecznie żywy. Pamiętam nie tyle początki postulatów i dyskusji, co odgrzewaną przy każdych wyborach – czy to samorządowych, czy parlamentarnych – dyskusję na temat tego „kto winny” takiego stanu rzeczy.

Oprócz burmistrzów, posłów dostawało się każdemu, również staroście, jak i marszałkowi. Ostrzał i krytyka mieszkańców był wycelowany ogólnie w „rządzących”. Teraz po latach na pewno nadal należą się słowa krytyki dla tych, którzy odpuścili temat zaprojektowania drogi jako dwupasmowej – wariant ostateczny, czyli jeden pas plus chodniki i ścieżka rowerowa oraz lewo i prawo skręty z rondami są może nie „zgniłym”, ale jednak kompromisem.

Ostatecznie, koniec końców cieszę się, że to przedsięwzięcie, które dla niektórych było tak samo realne jak „misja na Marsa” jednak staje się faktem. Wraz z przebudową rozpocznie się drogowy armagedon.

Czy wyznaczone objazdy, Pana zdaniem, dadzą radę obsłużyć codzienny ruch na tej trasie? (…)

Cały artykuł przeczytasz na łamach Wieści.

http://www.e-kiosk.pl/index.php?page=titleissues&id_title=154563

https://www.egazety.pl/marpan/e-wydanie-wiesci-podwarszawskie.html

Ekwiwalent dla strażaków

0

Zarząd Miejsko-Gminny w Wołominie Związku Ochotniczych Straży Pożarnych RP, wystąpił do burmistrz Wołomina z prośbą o naliczenie nowych stawek godzinowych ekwiwalentu pieniężnego za udział strażaków-ratowników w działaniach i akcjach ratowniczych. W uzasadnieniu zaznaczono, że ostatnia podwyżka stawek ekwiwalentu pieniężnego miała miejsce dość dawno, bo w 2009 r. (…)

Na ten właśnie cel w budżecie gminy zarezerwowane zostały środki w wysokości 150 000 zł. Tym samym zgodnie z decyzją wołomińskich radnych ustalono ekwiwalent pieniężny w wysokości: (…)

Cały artykuł przeczytasz na łamach Wieści.

http://www.e-kiosk.pl/index.php?page=titleissues&id_title=154563

https://www.egazety.pl/marpan/e-wydanie-wiesci-podwarszawskie.html

Sytuacja jest nieprzewidywalna

0
default

Tak właśnie w chwili zamknięcia numeru oceniały sytuację w powiecie służby związane z zagrożeniem powodziowym, które od piątku w napięciu monitorują stan rzeki Bug w gminie Dąbrówka. Alarm powodziowy obowiązuje także w gminie Radzymin, ale tutaj lokalne podtopienia związane były z opadami i roztopami śniegu. Niemałe zamieszanie powstało także w Ossowie, w okolicy budowanego muzeum.

Jak informują służby ratunkowe, w miniony weekend zanotowano kilkanaście zdarzeń z wiązanych z podtopieniami na terenie powiatu wołomińskiego. 14 z nich przeprowadzono w gminie Dąbrówka, gdzie na co dzień monitorowany jest poziom wody na wodowskazach oraz stan wałów przy rzece Bug. 8 zdarzeń dotyczyło lokalnych podtopień dróg, posesji i budynków. W jednym przypadku, w Ślężanach, woda dostała się do budynku, zalewając pomieszczenia mieszkalne. Strażacy ewakuowali dobytek mieszkańców. (…)

Cały artykuł przeczytasz na łamach Wieści.

http://www.e-kiosk.pl/index.php?page=titleissues&id_title=154563

https://www.egazety.pl/marpan/e-wydanie-wiesci-podwarszawskie.html

Upomną się o pieniądze

0

    Jak informują nas mieszkańcy powiatu wołomińskiego, otrzymują pocztą listy, w których nadawca przedstawia się jako ZTM, informując ich o wezwaniu przedsądowym ws. niezapłaconego niegdyś mandatu z podaniem kwoty kary i numeru konta. Niektóre z pism dotyczą okresu sprzed trzech, pięciu, a nawet siedmiu lat. To oryginalne pismo, czy może próba wyłudzenia pieniędzy? Zapytaliśmy o to Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie.

    Oto co odpowiedział nam ZTM:

    „Zarząd Transportu Miejskiego jest zobowiązany do działań zmierzających do egzekwowania należności z tytułu nieopłaconych opłat dodatkowych za brak biletu. Działania te realizowane są zgodnie z prawem oraz stosownie do wymogów dyscypliny finansów publicznych. Wszystkie czynności wykonywane przez nas w tym celu są prowadzone zgodnie obowiązującymi przepisami oraz zgodnie zawartymi w nich terminami. Dodam również, że terminy i czas rozpatrywania spraw w postępowaniu sądowym i komorniczym nie są zależne od ZTM.

    Osoby podróżujące bez biletów (lub dokumentów uprawniających do ulg i bezpłatnych przejazdów), które otrzymały wezwanie do uiszczenia opłaty dodatkowej, mają świadomość konieczności jej zapłaty oraz konsekwencji niezapłacenia, gdyż wynikają one z powszechnie obowiązujących przepisów prawa. W ich interesie jest niezwłoczne uregulowanie należności, tak by nie narazić się na skierowanie sprawy na drogę postępowania sądowego i egzekucyjnego. Jednak kierując się troską o pasażerów, którzy być może zapomnieli o uregulowaniu należności, ZTM do każdej sprawy, w której posiadamy adres pasażera wysyła wezwania przedsądowe lub przedegzekucyjne. Natomiast na etapie postępowania sądowego ZTM nie jest nadawcą korespondencji. (…)

    Cały artykuł przeczytasz na łamach Wieści.

    http://www.e-kiosk.pl/index.php?page=titleissues&id_title=154563

    https://www.egazety.pl/marpan/e-wydanie-wiesci-podwarszawskie.html

    Taniej za śmieci

    0

    Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, w Wołominie udało się wraz z nowym rokiem zmniejszyć stawkę miesięcznej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Teraz mieszkańcy gminy Wołomin zapłacą za odbiór odpadów o 2 zł mniej. Uchwałę w tej sprawie udało się podjąć podczas styczniowej sesji Rady Miejskiej.

    • Obniżamy tę opłatę o 2 zł. Natomiast patrząc po kwocie, która została nam podana jako kwota zmniejszająca wydatki na tę gospodarkę odpadami to jest jakby dwukrotnie wyższa. Czyli wynikałoby z tego, jeżeli dobrze rozumiem, że moglibyśmy jeszcze o kolejne 2 zł tę opłatę mieszkańcom obniżyć. Czy jest mi ktoś to w stanie wyjaśnić? – zapytał przy tej okazji radny Robert Kobus.
    • Była kwota do budżetu na 2024 r. zaplanowana w wysokości łącznej wydatków 19 263 600 zł, dochody w kwocie 17 mln 960 tys. zł. Była to kwota planowana na początku listopada. W październiku nie była znana kwota umowy jaka zostanie przyjęta na 2024 r. Pod koniec roku została podpisana umowa z MZO na kwotę około 1 mln 200 tys. zł z terminem do 30 września. W paragrafie oznaczonym jako koszty obsługi znajdują się nie tylko koszty wywozu, odbioru i zagospodarowania ale również koszty administracyjne systemu, m.in. wydatki na utrzymanie pracowników, koszty wysyłki. Dlatego po przyjęciu budżetu, podpisaniu tej umowy, po przeanalizowaniu możemy tę kwotę zmniejszyć o 2,5 mln, bo około 5 mln zostało wolnych środków i uważamy, że ta kwota będzie wystarczająca. Po wstępnym sprawozdaniu za 2023 r., w rozliczeniu wyszło, że mamy nadwyżkę dochodów nad wydatkami na prawie 1,5 mln. Zł więc o większą kwotę nie możemy zmniejszyć, w związku z tym zmniejszył się również plan dochodów o te 1 mln 200 tys. zł – oznajmiła skarbnik gminy Bożena Wielgolaska.

    http://www.e-kiosk.pl/index.php?page=titleissues&id_title=154563

    https://www.egazety.pl/marpan/e-wydanie-wiesci-podwarszawskie.html

    Narty w Szczyrku – pogoda, warunki i ceny karnetów. Podpowiadamy, gdzie wybrać się na zimowe szusowanie

    0

    Sporty zimowe w Szczyrku? To doskonały pomysł na ferie z całą rodziną lub paczką znajomych. Sprawdź, gdzie warto pojechać.

    Nie masz jeszcze zaplanowanych tegorocznych ferii zimowych? Najwyższa pora rozejrzeć się za dogodną lokalizacją i ciekawymi ośrodkami narciarskimi. Mnóstwo propozycji znajdziesz w beskidzkim Szczyrku. Do dyspozycji turystów każdego roku oddawane są tu zarówno niewielkie trasy dla początkujących, szkółki dla dzieci, młodzieży oraz dorosłych, jak i bardzo nowoczesne punkty z doskonale rozwiniętą infrastrukturą oraz trasami o wysokim stopniu trudności. Zarezerwuj apartament Szczyrk i wykup Skipass z wyprzedzeniem, by skorzystać z jak najlepszych cen.

    Dokąd udać się na narty w Szczyrku?

    Oto, które Szczyrk stoki są szczególnie godne uwagi dla początkujących i zaawansowanych narciarzy:

    • Beskid Sport Arena – idealne miejsce na wypad z dziećmi oraz dla wszystkich tych, którzy chcą stawiać pierwsze kroki na nartach bądź desce snowboardowej. Osoby, które dobrze sobie radzą, mogą korzystać z bardziej zaawansowanych tras zjazdowych. Doskonale wyposażona wypożyczalnia sprzętu, punkt serwisowy, wyciągi oraz baza gastronomiczna zapewniają wysoki komfort aktywnego wypoczynku.
    • Szczyrk Mountain Resort – główny ośrodek sportów zimowych w Szczyrku. Charakteryzuje go wysoka nowoczesność i zawsze świetne przygotowanie do sezonu. Wśród 23 km tras znajdziesz tu te łatwe, średniozaawansowane, jak i trudne. Kolej gondolowa i 6-osobowe kolejki kanapowe ułatwiają przemieszczanie się pod górę w sposób płynny, a przy tym niezwykle komfortowy, dając narciarzom możliwość wytchnienia.
    • Centralny Ośrodek Sportu COS – OPO Szczyrk – na stoku Skrzycznego można korzystać z trasy narciarskiej opatrzonej homologacją FIS. Jest ona dopuszczona do międzynarodowych zawodów, co wiele mówi o jej klasie. COS oferuje również niezwykle urokliwe trasy widokowe.
    • Biały Krzyż – kompleks narciarski zlokalizowany na Przełęczy Salmopolskiej w Szczyrku. Tu śnieg utrzymuje się najdłużej. Świetne miejsce dla najmłodszych, a także tych najstarszych narciarzy. Krótkie, łatwe trasy pozwalają na naukę oraz doskonalenie swoich umiejętności.

    Pogoda i warunki w Szczyrku – ferie 2024

    W trakcie sezonu narciarskiego poszczególne ośrodki zamieszczają na swoich stronach internetowych szczegółowe informacje dotyczące panujących na trasach zjazdowych warunków pogodowych. Temperaturę, kierunek i siłę wiatru, opady, grubość pokrywy śnieżnej można także sprawdzić na stronach poświęconych podróżom i sportom zimowym. W przypadku jakichkolwiek utrudnień niektóre trasy mogą zostać zamknięte, dlatego przed przyjazdem do ośrodka warto zapoznać się z bieżącą sytuacją pogodową. Ciekawą opcją jest podejrzenie obrazu z kamerek internetowych zamieszczonych na stokach.

    Ile kosztują karnety na narty w Szczyrku?

    Ceny Skipassów mogą się zmieniać w zależności od obłożenia, pogody oraz oczywiście terminu. W celu zakupu biletów w jak najkorzystniejszej cenie warto zamówić je z wyprzedzeniem online. Kupując jeden Skipass w Szczyrku, możesz korzystać ze stoków: Szczyrk Mountain Resort, Beskid Sport Arena, COS, co daje wiele możliwości i atrakcji w ramach jednego karnetu. Jeśli będziesz musiał zrezygnować z szusowania w określonym dniu, środki na koncie gopass poczekają na dogodniejszy termin. Anulacja w dniu poprzedzającym świadczenie usługi będzie Cię kosztować 5 zł, z kolei do południa w tym samym dniu 25 zł.