Ogromnym zainteresowaniem cieszyło się poniedziałkowe spotkanie mieszkańców gminy Wołomin z projektantem, któremu władze miasta zleciły przeprojektowanie niektórych istniejących ulic i terenów miejskich, leżących wzdłuż przebudowywanej linii kolejowej. Po ponad godzinnej rozmowie wiadomo, że po 2016 r. nic w Wołominie nie będzie już takie samo…
Projektant Maciej Chmielewski rozpoczął swoją prezentację od ważnej informacji: projekt zagospodarowania terenów sąsiadujących z przebudowywaną linią kolejową podzielono na cztery etapy. Każdy z nich będzie realizowany albo na koszt wykonawcy remontu linii kolejowej (4 przejścia podziemne) albo gminy (drogi, chodniki, parkingi, oświetlenie).
I etap obejmuje budowę czterech podziemnych przepraw przez tory kolejowe: w ul. Sasina (droga, ścieżka rowerowa i chodnik), w ul. Laskowej (ciąg pieszo-rowerowy), w ul. Sikorskiego (ciąg pieszo-rowerowy) oraz w ul. Geodetów (droga, ścieżka rowerowa i chodnik). W tym czasie gmina przewiduje również rozpoczęcie przebudowy odcinków dróg, prowadzoną równolegle z pracami na linii kolejowej. Chodzi o:
– zmianę organizacji ruchu w odcinku drogi w przedłużeniu ul. Fieldorfa od ronda Jana Pawła II,
– zapewnienie dojazdu do garaży na os. Kobyłkowska,
– usprawnienie ruchu pieszo-rowerowego od ul. Kolejowej do ul. Piłsudskiego,
– przebudowę odcinka chodnika ul. Legionów (od ul. Wileńskiej do ul. Żelaznej), którym poruszać się będą piesi korzystający z tunelu w ul. Laskowej,
– przebudowę chodników i oświetlenia od przejścia w ul. Sikorskiego w stronę ronda Solidarności oraz w kierunku marketu Kaufland,
– utwardzenie przejścia od ul. Kolejowej do A. Krajowej,
– remont odcinka ul. Duczkowskiej (ok. 70 m).
Po przyszłorocznych pracach przyjdzie czas na etap II, w którym uwzględniono zmiany zapisane w nowym planie zagospodarowania tzw. obszaru Przytorze. Znalazła się w nim m.in.: (…)
Więcej na łamach Wieści.